مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

نمایشگاه دائمی صنایع دستی در بیرجند برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ورودی باغ گلشن طبس یک طبقه به برپایی نمایشگاه صنایع دستی اختصاص یافته است، گفت: در بیرجند نیز بازارچه دائمی صنایع دستی در بازار امینی بیرجند برپا خواهد شد.

نمایشگاه دائمی صنایع دستی در بیرجند برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شبستان, حسن رمضانی امروز (19 خرداد) در نشست خبری با بیان اینکه 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی است، اظهار داشت: اجرای طرح صنعتگر خداقوت، برپایی سیاه چادرهای عشایری و صنایع دستی در شهرستان ها، افتتاح مجموعه بزرگ آموزش نساجی و صنایع دستی در روستای حاجی آباد، راه اندازی اتاق فکر در حوزه صنایع دستی، افتتاح کارگاه مینا کاری، برپایی کارگاه آموزش و فروش صنایع دستی در قاین، برگزاری همایش بانوان صنعتگر در فردوس، ایجاد روزبازار صنایع دستی در فردوس و برپایی کمپین تخصصی صادرات صنایع دستی از جمله برنامه های هفته صنایع دستی است.

    وی با بیان اینکه سومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی 5 تا 11 آذر برگزار می شود، گفت: نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی همچنین در سال جاری در قاین برگزار خواهد شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در خوسف راه اندازی شده است، افزود: همچنین نمایشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در فردوس برپا خواهد شد.

    رمضانی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 1300 مجوز صنایع دستی، 65 مجوز پشتیبانی مشاغل خانگی و پرداخت دو و نیم میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی، آموزش 1200 نفر در حوزه صنایع دستی و برپایی 260 غرفه در نمایشگاه فصلی صنایع دستی سال قبل در کارنامه کاری این اداره است، ادامه داد: همچنین در این مدت در 18 نمایشگاه ملی شرکت کردیم و کارگاههای در خصوص آموزش صنایع دستی برگزار شده است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 6 هزار شغل در حوزه صنایع دستی داریم، گفت: این در حالی است که در سال 92 تنها 2 هزار نفر در حوزه صنایع دستی شاغل بودند.

    مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سه خانه صنایع دستی در بیرجند، فردوس و قاین راه اندازی شده است، افزود: همچنین 8 رشته جدید در حوزه صنایع دستی در استان فعال شده است.

    رمضانی با اشاره به اینکه این رشته ها شامل نمدبافی، گیوه بافی، پلاس بافی، پخل بافی، رنگ ریزی، برک بافی، خراطی سنی و سوزن دوزی بلوچ است، اظهارداشت: در هر یک از این رشته ها حدود 20 نفر شاغل شدند.

    وی با بیان اینکه 839 هزار دلار صادرات حوزه صنایع دستی در سال قبل بوده است، افزود: بخش عمده صنایع دستی کشور به صورت چمدانی و همراه مسافر از کشور خارج می شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سر در باغ گلشن طبس یک طبقه به برپایی نمایشگاه صنایع دستی اختصاص یافته است، گفت: در بیرجند نیز بازارچه دائمی صنایع دستی در بازار امینی بیرجند برپا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت