مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

برگزاری چهار نمایشگاه سراسری صنایع دستی

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چهار نمایشگاه سراسری صنایع دستی طی تابستان سال جاری در استان خبر داد.

برگزاری چهار نمایشگاه سراسری صنایع دستی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، محمود باقری یکشنبه شب در نشست با خبرنگاران افزود: همچنین حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی برای ارائه هرچه بهتر پتانسیل ها و توانمندی های استان اجرایی و هدفگذاری شده است.

    باقری با بیان اینکه باید زنجیره کاملی از تولید تا صادرات با پوشش مناسبی اجرایی شود، اظهار داشت: در حوزه صنابع دستی نیز اقدامات مناسبی برای تحقق این مهم با خروجی تولید اشتغال محور و درآمد زایی صادراتی انجام شده است.

    باقری به ساماندهی فعالین حوزه صنایع دستی اشاره کرد و بیان داشت: طی سال گذشته 4 هزارو 552 نفر در حوزه صنایع دستی شناسنامه دار شدند.

    وی افزود: در حال حاضر 3500 نفر به شکل فعال در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی با محوریت صنایع دستی فعالیت دارند.

    باقری با تاکید بر ارتقای کیفیت تولید، از درجه بندی 200 کارگاه صنایع دستی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کیفی سازی فعالیت ها و برند سازی پتانسیل های صنایع دستی استان عملیاتی می شود.

    باقری ابراز داشت: در حوزه صادرات، طی سال گذشته 400 میلیون تومان صادرات صنایع دستی به کشور آمریکا محقق شد و در سال جاری نیز هدفگذاری هایی برای توسعه صادرات به مقاصد مختلف داشته ایم.

    وی افزود: تلاش می شود که در سال جاری صادرات از گمرک استان را نیز داشته باشیم که این مهم توجه به سرمایه گذاری را طلب می کند.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان از برگزاری جشنواره ملی "کوچ عشایر" در استان طی روزهای 30 خرداد تا یکم تیرماه خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور بیش از 15 استان دارای ظرفیت عشایری در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار می شود.

    وی افزود: محورهای مختلف فرهنگی و هنزی برای برگزاری این جشنواره دیده شده است و ظرفیت های استان ما نیز به شکل ویژه ای ارائه خواهد شد.

    باقری میراث فرهنگی را از دستگاه های پیشتاز حوزه تسهیلات اشتغال روستایی دانست و بیان داشت: آنچه سهم ما در حوزه صنایع دستی بوده به کارگروه مورد نظر با محوریت اداره کار ارسال شده است.

    باقری خواستار همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات به جامعه هدف شد و اظهار کرد: ایجاد انگیزه در مخاطبین با پرداخت به موقع و صحیح اعتبارات محقق می شود.

    باقری افزود: همچنین تحقق توسعه اشتغال فراگیر در استان هدفگذاری شده و تلاش می شود با کاهش نرخ سود، تحقق مطلوبی از ظرفیت ها را داشته باشیم.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان توجه به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی و استفاده از این ظرفیت را از دیگر اقدامات این اداره کل دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت