روزهای فرهنگی ایران در فیلیپین آغاز شد

عصر نمایشگاه- همزمان با آغاز فعالیت های رسمی انجمن دوستی زنان جمهوری اسلامی ایران و فیلیپین، روزهای فرهنگی کشور در فیلیپین گشایش یافت.

روزهای فرهنگی ایران در فیلیپین آغاز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، روزهای فرهنگی ایران با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در محل‌های مختلف مانیل (پایتخت فیلیپین) برگزار می شود.
    رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین دراین باره گفت: این رویداد فرهنگی و هنری با امکانات رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری سازمان‌ها و نهادهای ایرانی و فیلیپینی، برنامه‌ریزی شده و با همکاری انجمن دوستی زنان ایران و فیلیپین، سازمان پارک‌های ملی و گالری به مدت 45 روز ادامه خواهد یافت.
    محمد جعفری‌ملک در ادامه به برنامه های متنوع درنظر گرفته شده برای ایام روزهای فرهنگی اشاره کرد و از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، دو نمایشگاه عکس، هفته فیلم، کنسرت موسیقی سنتی ایران و نمایشگاه نقاشی از هنرمند جوان ایرانی را از دیگر برنامه ها یاین رویداد برشمرد.
    خانم بلمونته، رییس پارک‌های ملی فیلیپین نیز از برگزاری نمایشگاه عکس به عنوان یکی از برنامه ایران دراین کشور نام برد و گفت: برگزاری روزهای فرهنگی ایران تنها یکی از فعالیت‌های متعدد مشترک ما با رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین است.
    خانم بلمونته ادامه داد: نمایشگاه امروز به خاطر ویژگی‌های آن یعنی روزهای هنری ایران همراه با کمک به مردم دارای اهمیت خاصی است که به ما احساس ویژه‌ای را می دهد.
    به گفته وی این اقدام در راستای احترام به مردم و پاسخی به حمایت‌های آنان است.
     روابط ایران فیلیپین در دوران معاصر از سال 1964 آغاز شد. این روابط در عرصه سیاسی و تجاری از ثبات کافی برخوردار بوده، اما برخی از عوامل خارجی از جمله تلاش غرب برای منزوی کردن ایران تا حدودی آن را تحت تاثیر قرار داده است.
    ایران و فیلیپین گرچه روابط گسترده‌ای با یکدیگر ندارند اما در پایتخت یکدیگر سفارت دارند. در اوت 2003، مانیل و تهران اولین کنفرانس دو جانبه خود با عنوان «گفتگوی تمدن‌ها» را برگزار کردند. در آوریل 2008، وزیر امور خارجه فیلیپین آلبرتو رومولو برای گسترش روابط دوجانبه با ایران فراخوان داد و ادعا کرد که دو کشور از روابط خوبی در گذشته برخوردار بوده‌اند و قول داد که روابط مثبتی در آینده داشته باشند.
    دو کشور با توجه به مشترکات اجتماعی و فرهنگی و نزدیکی دو ملت، همواره بر فعالتر شدن دیپلماسی فرهنگی هر دو کشور و از سویی شناسایی عوامل بالقوه اقتصادی و ظرفیت های علمی، فرهنگی و هنری یکدیگر برای توسعه همه جانبه دو کشور تاکید داشته و دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت