نمایشگاه پرواز خیال در تبریز برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه پرواز خیال ،آثار بهرام آشفته از ۹الی ۱۲ مرداد ماه سال جاری در موسسه فرهنگی و هنری الف برگزار می شود.

نمایشگاه پرواز خیال در تبریز برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرآنلاین، بهرام آشفته در نشست خبری نمایشگاه خیال عنوان کرد: متولد 1356 از شهرستان مراغه هستم، ازکودکی به کار طراحی و نقاشی علاقه ی بسیار زیاد داشتم و کار مجسمه سازی را از12 سال پیش شروع کرده و اینک به فعالیت خود ادامه می دهم.

    وی ادامه داد:17 سال به حرفه‌ی تعمیر خودرو مشغول بودم، در این میان گاهی مجسمه‌ای از قطعات دورریز خودرو می‌ساختم رفته رفته شیفته این کار شدم، هر روز مجسمه‌ای جدید با طرحی جدید خلق می‌کردم و همین آغازگر ورود من به دنیای هنر بود.
    آشفته با بیان اینکه پس از مطالعه و تحقیقات بسیار در زمینه ساخت مجسمه های آهنی دریافتم که عده ی کمی در جهان مشغول این فعالیت اند، ادامه داد: با بررسی های همه جانبه پی بردم که در جهان تنها 10 نفر از این سبک استفاده می کنند همچنین در کشور ایران نیز هیچ کس از این هنر متفاوت اطلاعی ندارد.
    این هنرمند توانا افزود: از سال 85 بطور حرفه‌ای وارد دنیای مجسمه‌سازی با قطعات بازیافتی خودرو و اجسام فلزی با تکنیک جوش‌کاری شدم که تلفیقی از زندگی مدرن و کلاسیک در آن نمایان بود و نوعی از زیباشناسی خلاقیت با قطعات خودرو و رام کردن آهن سرد در آن مطرح شد.

    آشفته در خصوص آثار خود توضیح داد: بیشتر اثرهای تولیده شده توسط من تلفیق چوب و فلز است که به ثبت سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و نامزد ثبت جهانی به سازمان یونسکو معرفی شده است.
    وی با بیان اینکه ذهن خود را جز کار ساخت و طراحی مجسمه به هیچ کار مشغول نمی کنم، بیان کرد: همواره در زندگی روزمره خود را درگیر هیچ مسئله ای جز کار طاحی و ساخت مجسمه نمی کنم حتی در هنگام استراحت به طراحی های ذهنی آثار می پردازم.
    این هنرمندان توانا در رابطه با نمایشگاه های اجرایی شده خود توضیح داد: 20نمایشگاه انفرادی ، بیش از 50 نمایشگاه گروهی در ایران و خارج از کشور و همچنین جشنواره های مختلف حضور داشته و موفقیت هایی را شاهد بوده ام.
    آشفته اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در شهر بومی خود یک گام موفقیت آمیز به شمار می رود ولی در این راستا نیز مشکلات خاصی را شاهد هستیم علاوه بر این در هر مللی شهرداری ها از هنرمندانحمایت می کند امادر کشور ما این حمایت هیچگاه نشده و همواره در آرزوی آن هستیم تا حمایتی از سوی ارگان های شهری صورت گیرد.
    این هنرمند تبریزی در خصوص برگزاری اکسپوی توضیح داد: آبان ماه سال جاری اکسپوی در راستای این زمینه برگزار می شود که ما نیز در این برنامه حضور خوهیم داشت.
    وی با بیان اینکه تبریز یک شهر صنعتی است و نیازی مبرا به ائلمان های شهری دارد، اذعان داشت: جای خالی این هنر بسیار احساس می شود و می توان فهمید که اینگونه هنرها نیز در سطح شهر موجب زیبایی بصری هرپه بیشتر شهری خواهد شد.
    آشفته در خصوص حراجی توضیح داد: حراجی کارها نیز در راستای فروش آثار پیش از این نیز صورت گرفته بود که 70 درصد به خارج از کشور ارسال شد چراکه ارزش هنری این نوع اثر در خارج از کشور بیشتراست و مورد استقبال بسیاری از هنردوستدان قرار می گیرد.

    مجسمه ساز تبریزی با بیان اینکه در شهر ما نمایشگاه با استقبال کمی روبرو می شود، ادامه داد: هنر بسیار ارزشمند است اگر از درون بنگریم درمی یابیم که بازدید از اینگونه آثار بسیار تحسین دل انگیز به شمار می رود همچنین این بازدیدها نیز به نوعی حمایت تلقی می شود.
    وی افزود: بزرگترین اقتصادهای جهانی در راستای کارهای هنری بوده که تمامی موفقان نیز از آن بهره می جویند.
    آشفته با بیان اینکه با تشکیل انجمن مجسمه سازان در تبریز اینک شاهد بهترین ها هستیم، ادامه داد: آثار من طی سال های اخیر توسط یکی از شهرداران خریداری شده بود که در ابتدا در عمارت نگه داری می شد ولی اینک انباری شد ه ودر مقابل دید نیست.
    وی در خصوص هنرجویان خود تشریح کرد: بالای 50 نفر از هنرجویان طی 5 سا اخیر این حرفه را یادگرفته و با کار بسیار دشوار من آشنایی یافته اند.
    آشفته در خصوص میانگین وزن آثار تولیدی خود خاطرنشان کرد: وزن مجسمه ها ازنیم کیلو شروع شده تا چن تن، بزرگترین آثار موجود در نمایشگاه نقش خیال مربوط به اسب های راه یافته در فیلم دختران زمستان است که در حدود200 کیلو گرم وزن دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت