جشنواره ملی انگور سیاه سردشت ۱۸ شهریور برگزار می شود

عصر نمایشگاه- فرماندار سردشت گفت: دومین جشنواره ملی انگور سیاه این شهرستان، ۱۸ شهریورماه جاری در محل چشمه ملی و جوشان آب معدنی گراوان برگزار می شود.

جشنواره ملی انگور سیاه سردشت ۱۸ شهریور برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، نژاد جهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف از برگزاری این جشنواره توانمندسازی کشاورزان، بازاریابی، شناساندن جاذبه های گردشگری طبیعی و معنوی شهرستان و معرفی و ارائه بسته های قابل سرمایه گذاری این محصول راهبردی برای جذب سرمایه گذاران است.
    وی بر پوشش گسترده رسانه ای دومین جشنواره سراسری انگور سیاه تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری نخستین جشنواره انگور سیاه در روستای جنگل نشین گومان و انتشار گسترده آن در رسانه های داخلی به یکی از مطالبات عمومی و باور جمعی تبدیل شده است که تا حدودی توانسته بر بازار فروش این محصول اثرگذار باشد.
    وی با بیان اینکه هدف دولت قیمت گذاری در خصوص انگور سیاه نیست، اضافه کرد: باید با سیاست گذاری های موفق در جهت تعادل بین عرضه و تقاضای انگور سیاه سردشت گام برداریم و با فروش برای تازه خوری این محصول و برپایی نمایشگاه برای تقویت ارزش افزوده آن اقدام کنیم.
    فرماندار سردشت از منطقه نمونه گردشگری گراوان به عنوان شناسنامه گردشگری شهرستان نام برد و بیان کرد: برگزاری جشنواره در این منطقه نمونه گردشگری با وجود امتیازهای دسترسی آسان، داشتن محوطه ای بزرگ برای اجرای مراسم و ملی بودن این جاذبه گردشگری ارزش و اعتبار خاصی را به جشنواره می بخشد.
    جهانی گفت: با توجە بە برگزاری نخستین جشنوارە در سال گذشتە، پیش بینی می شود، امسال بیش از پنج هزار شرکت کننده و میهمان از دورترین نقاط کشور حضور داشتە باشند که تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
    وی بیان کرد: حدود چهار هزار و 800 هکتار تاکستان انگور سیاه در سردشت وجود دارد که انگور تولیدی از این باغ ها ارگانیک و طبیعی است.
    وی افزود: سردشت با تولید 25 هزار تن انگور در سال، 9 درصد تولید انگور استان را به خود اختصاص داده و یکی از قطب های تولید انگور سیاه در کشور است.
    شیره انگور یا دوشاب، مویز، باسوخ و گوزمه از مهمترین محصولاتی است که به صورت سنتی از این محصول به دست می آید.
    انگور سیاه تسکین دهنده فشارهای عصبی، افزایش دهنده شیر مادران، پاک کننده معده و روده از مواد زائد و همچنین از بین برنده چین و چروک پوست است.
    شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار شمال عراق واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت