نکاتی برای حفظ تعامل با بازدیدکنندگان

عصر نمایشگاه- اگر بخواهید حداکثر استفاده را از نمایشگاه ببرید، دو نکته کلیدی را باید در نظر بگیرید؛ جذب بازدیدکنندگان به غرفه و در عین حال تعامل برقرار کردن با آنها. اگر این دو مورد را به خوبی رعایت کرده باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید که ارتباطات جدیدی با مشتریان برقرار می‌شود، میزان فروش افزایش می‌یابد، بازدیدکنندگان غرفه‌تان به مشتریان جدید تبدیل می‌شوند و به ایده‌های جدید کسب‌و‌کار می‌رسید.

نکاتی برای حفظ تعامل با بازدیدکنندگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در مرحله اول، باید راه‌های جذب بازدیدکنندگان به غرفه‌تان را بسنجید، سپس باید بر این مورد تمرکز کنید که آنها را تا جایی که امکان دارد در غرفه نگه دارید.
    اگر قصد دارید از انتظارات فراتر بروید و در نگاه بازدیدکنندگان منحصر به فرد باشید، باید بدانید که رقابت در سالن نمایشگاه می‌تواند واقعا نفسگیر باشد؛ بنابراین باید تمام سدهای پیش‌رو را از میان بردارید. در اینجا به چند مورد اشاره شده است تا آنها را در راستای توسعه موفقیت‌های خود هنگام برنامه‌ریزی رویداد در نظر داشته باشید.

    مرحله اول؛ جذب بازدیدکنندگان
    ایده خوبی است اگر بتوانید قبل از برگزاری رویداد مردم را جذب کنید. استفاده از تکنیک‌های ساده و موثر بازاریابی، شرایط را برای اجرای این هدف فراهم می‌کند. این ترفند می‌تواند شامل هر چیزی از ارسال هدفمند ایمیل تا کمپین رسانه‌های اجتماعی شود.
    در عین حالی که چهره‌های جدیدی را در نمایشگاه ملاقات می‌کنید، باید به افرادی که از قبل کسب‌و‌کار شما را دنبال می‌کنند، اطلاع دهید که در آنجا حضور دارید. همچنین به آنها تفهیم کنید که می‌توانند بیایند و با شما ملاقات کنند. می‌توانید جزئیات رویداد را در قالب خبرنامه ارسال کنید یا در ایمیلی اختصاصی به مردم اطلاع دهد چه زمانی کجا هستید و چه می‌کنید.
    روش کاربردی دیگر این است که جزئیات رویداد را در قسمت امضای ایمیل کارمندان خود اضافه کنید. اگر تیم شما ایمیل‌های خروجی زیادی ارسال می‌کند، می‌توانید مطمئن شوید که حداقل توجه چند نفر را جلب می‌کنید که ممکن است بخواهند با شما یا تیم‌تان ملاقات داشته باشند.
    سرانجام مطمئن شوید که نهایت استفاده را از رسانه‌های اجتماعی می‌برید. فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و لینکداین غول‌هایی هستند که نباید آنها را از دست بدهید، اما اگر گوگل پلاس، پینترست، یوتیوب یا سایر حساب‌های اجتماعی دارید، دلیلی وجود ندارد که در آن وب‌سایت‌ها پستی نگذارید.
    اطمینان حاصل کنید که همه هشتگ‌های رویداد وارد شده باشند، سپس در صفحات رسانه‌های اجتماعی رویداد مورد نظر ارسال کنید. این حرکت شما را قادر می‌سازد تا پیام خود را به افرادی برسانید که قرار است در رویداد شرکت کنند، اما لزوما نمی‌دانند شما که هستید یا چه کاری انجام می‌دهید. در این پیام می‌توانید تبلیغات، جزئیات هر مسابقه یا هدایایی که در نظر دارید را اضافه کنید. همین دلیلی می‌شود تا مخاطب شما یادش بماند از غرفه‌تان بازدید کند.

    آیا می‌دانستید؛ تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط 76 درصد از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها، برنامه ثابتی برای خود آماده کرده‌اند. این بدان معنی است که آنها از قبل مشخص کرده‌اند از کدام غرفه‌ها دیدن کنند و می‌دانند به چه چیزی در چه زمانی خواهند رسید. به همین دلیل بازاریابی پیش از برگزاری رویداد بسیار مهم است، زیرا به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا برای بازدید از غرفه شما برنامه‌ریزی کنند.
    وقت بگذارید تا چیزی را طراحی کنید که جالب و جذاب باشد. با پیام، صفحه نمایش و برنامه‌ریزی‌های قدیمی به طور عجولانه وارد بازی نشوید. ظاهر غرفه شما به قدری مهم است که باید در طراحی غرفه‌تان به شکل دقیق آن توجه خاصی داشته باشید.
    معمولا فقط چند دقیقه وقت دارید تا توجه مخاطب را طوری جلب کنید که به شما نزدیک شود. نمایشگاه شما باید از نظر دیداری جذاب باشد و طراحی خاص و شگفت‌انگیز داشته باشد. نوع غرفه نمایشگاه شما بستگی به نیازها و قدرت مالی شما دارد. در حال حاضر طیف گسترده‌ای از غرفه‌های قابل حمل، مدولار و سفارشی وجود دارند که با هر بودجه‌ای متناسب هستند.
    غرفه‌های قابل حمل در انواع سبک‌های مختلف با طراحی‌های متعدد موجود هستند. این غرفه‌ها، همچون پاپ آپ‌ها، بنرهای غلتکی و غرفه‌های پارچه‌ای به دلیل انعطاف‌پذیری و کاربردهای چندگانه‌شان در نمایشگاه‌های سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته‌اند.
    نمایشگرهای مدولار انعطاف‌پذیرترین سیستم‌های در دسترس نمایشگاه هستند زیرا می‌توانید قسمت‌هایی را به صفحه نمایش اضافه کنید یا از آن جدا کنید، به عبارتی می‌توانید صفحه نمایش خود را با توجه به فضایی که در دست دارید، از نو طراحی کنید. گرافیک غرفه را می‌توان با طراحی هوشمند، بدون نیاز به خرید غرفه‌ای جدید، اضافه یا جایگزین کرد ـ به این ترتیب در هزینه‌هایتان در بلندمدت صرفه‌جویی می‌شود. نمایشگاه‌های سفارشی به شما این امکان را می‌دهد تا ایده جدیدی برای غرفه بعدی خود ایجاد کنید.
    به محض اینکه درباره نوع غرفه نمایشگاه تصمیم گرفتید، باید طراحی گرافیکی را در نظر بگیرید. طرح‌هایی را که متن زیادی دارند، حذف کنید. بازدیدکنندگان وقت ندارند خط به خط پیام شما را بخوانند. مردم پیام‌های واضح و مستقیم می‌خواهند تا بتوانند تصمیم بگیرند آیا غرفه شما ارزش بازدید را دارد، یا خیر.
    اگر طراحی شما گنگ باشد و مردم زیاد مطمئن نباشند که دقیقا چه کاری می‌کنید، احتمالا از دیدن غرفه شما اجتناب می‌کنند. طراحی خوب غرفه این پیام را به مخاطب القا می‌کند که کسب‌و‌کار شما حرفه‌ای و درست است. گرافیک به غرفه شما روح می‌بخشد و در انتقال پیام شما نقش مهمی ایفا می‌کند، بنابراین ببینید دوست دارید مردم از غرفه شما چه چیزی را در خاطر داشته باشند، سپس طراحی خود را بر همان اساس متمرکز کنید.
    با این حال، طراحی غرفه فقط محدود به گرافیک نمی‌شود، بلکه شامل لوازم جانبی، رسانه‌ها و طرح کلی نیز می‌شود که هنگام طراحی نمایشگاه باید مورد توجه قرار گیرند.
    گاهی اوقات همان موارد کم هم زیادی جلوه می‌کند؛ چرا که نباید فضای خود را بیش از حد شلوغ کنید. غرفه را ساده نگه دارید اما اطمینان حاصل کنید که همه بخش‌های مورد نیاز شما وجود دارند. همیشه سعی کنید تلویزیون یا صفحه نمایش در غرفه وجود داشته باشد، این کار فضای زیادی را نمی‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد که بخش گسترده‌تری از کسب‌و‌کارتان را به نمایش بگذارید.
    مانیتورهای پاپ یا XL 60 را می‌توان در غرفه‌های قابل حمل نصب کرد. به این ترتیب، فضای بسیار کمی می‌گیرند و از طرفی، فرصت بازاریابی بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند. سیستم‌های آی‌پاد‌مانند شما را قادر می‌سازند تا امکان ایجاد تجربه تعاملی را به غرفه خود وارد کنید و به بازدیدکنندگان اجازه دهید تا مجموعه محصولات و خدمات کامل را مرور کنند.
    مرحله دوم؛ حفظ تعامل با بازدیدکنندگان
    به محض اینکه بازدیدکنندگان را به غرفه خود جذب کردید، باید آنها را وارد تعامل کنید و تا جایی که امکان دارد همانجا نگه دارید تا کارتان به شکل کامل انجام گیرد. هیچ راه درست یا غلطی برای انجام این کار وجود ندارد، در عوض بهتر است برای به حداکثر رساندن میزان موفقیت چند تکنیک زیر را ترکیب کنید:
    در غرفه‌تان تنقلات بگذارید. ممکن است بگویید، «اینکه واضح است» اما به هر حال نکته مهمی است.
    تعارف چای و قهوه می‌تواند تعداد بازدید از غرفه را افزایش دهد. نمایشگاه‌ها خسته‌کننده هستند و معمولا رفتن به کافه یا مغازه برای تجدید انرژی گران تمام می‌شود. با ارائه نوشیدنی‌های رایگان شما می‌توانید بازدیدکنندگان را برای لحظاتی در غرفه‌تان نگه دارید و در همان حال از کسب‌و‌کارتان صحبت کنید.
    محتوای جالب ویدئویی روش دیگر جذب بازدیدکنندگان است. این به شما فرصتی می‌دهد تا اطلاعات جالب را درباره کسب‌و‌کارتان بدون ادبیات متکلف بازاریابی ارائه دهید.
    با اضافه کردن تکنولوژی صفحه لمسی به غرفه خود فضای تعاملی را تجربه کنید. با استفاده هوشمندانه از آی‌پادهای ایستان می‌توانید طیف گسترده‌ای از داده‌های جالب را از طریق فیلم‌ها، عکس‌ها، وب سایت‌ها و خیلی موارد دیگر برای بازدیدکنندگان ارائه دهید. همچنین روش هوشمندی برای جمع‌آوری اطلاعات از بازدیدکنندگان است تا پس از نمایشگاه پیگیری انجام دهید.
    انتخاب تیم درست و مناسب تاثیر بزرگی در رویداد شما خواهد گذاشت. افرادی که مهارت‌های ارتباطی خوب دارند و از دانش کسب‌و‌کار و صنعت بهره‌مند هستند، بازدیدکنندگان را جذب می‌کنند.
    قبل از نمایشگاه باید اطمینان حاصل کنید که تمام کارکنان شرکت‌کننده نسبت به آنچه که از آنها انتظار می‌رود، کاملا آموزش‌دیده هستند. اطمینان حاصل کنید که تک تک افراد تیم شما می‌دانند که چه کاری باید یا حتی نباید انجام دهند، مانند دست به سینه یا دست در جیب ایستادن، خوردن در فضای غرفه و استفاده از تلفن‌های همراه.
    تنقلات و نوشیدنی‌ها ابزار بسیار خوبی هستند تا میزان بازدید از غرفه بیشتر شود و نسبت به نام تجاری در نمایشگاه یا نمایشگاه تجاری میزان آگاهی افزایش داده شود.
    با پذیرایی مناسب، بازدیدکنندگان غرفه شما را در حالی ترک می‌کنند که تصویری ماندگار از کسب‌و‌کار شما در ذهنشان باقی مانده است. به این ترتیب، روابط حرفه‌ای پایداری ایجاد می‌شود.
    یکی از بهترین راه‌ها برای جذب بازدیدکنندگان به نمایشگاه شما، اجرای مسابقه است. مردم دوست دارند رقابت کنند و برنده شوند و اگر هم با جایزه از غرفه شما بروند، خیلی بهتر می‌شود. حتی امکان اینکه شما را به یاد داشته باشند نیز بیشتر می‌شود.
    سعی کنید مسابقه‌ای برگزار کنید که ساده و تکراری نباشد. رقابتی طراحی کنید که مردم را مشغول کرده و آنها را تشویق کند تا تعامل داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت