نمایشگاه آداب و رسوم پاکستان با حضور ایران برگزار شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه دو روزه آداب و رسوم فرهنگ مردم پاکستان و با حضور غرفه ای از ایران در اداره میراث ملی این کشور در اسلام آباد برگزار شد.

نمایشگاه آداب و رسوم پاکستان با حضور ایران برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با برپایی یک غرفه در این نمایشگاه، به معرفی فرهنگ غذایی، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ایران پرداخت.
    در این نمایشگاه، خوراک های ایرانی نظیر «کشک و بادمجان، دلمه، کباب ایرانی، زرشک پلو با مرغ، سالاد فصل ایرانی و انواع خورش های ایرانی» به مردم اسلام آباد پاکستان معرفی شد.
    در این نمایشگاه همچنین برخی از صنایع دستی ایران نظیر «حصیربافی، فرش ایرانی، ترمه بافی و میناکاری» به بازدیدکنندگان نمایشگاه عرضه شد و بازدیدکنندگان نیز با برخی از جاذبه های گردشگری و تاریخی کشورمان در شهرهای «کرمان، اصفهان، تهران، تبریز، کاشان، اهواز و شیراز» آشنا شدند.
    پیش از این نیز شهروندان پاکستانی در نمایشگاه های مختلف نظیر جشنواره فرهنگ ملت های جهان در سیزدهم آذرماه سال گذشته در شهر اسلام آباد، با فرهنگ غذایی و صنایع دستی ایرانیان آشنا شده اند.
    همچنین، نمایشگاه بین المللی فرهنگ و غذاهای جهان با حضور جمهوری اسلامی ایران، بیستم آذرماه در دانشگاه دفاع ملی پاکستان(N.D.U) گشایش یافت.
    علاقه وصف ناپذیر این شهروندان با فرهنگ غذایی مردم ایران زمین، برداشتن گام های موثرتر دست اندرکاران بخش فرهنک و هنر ایران برای معرفه این بخش از فرهنگ ایرانی به مردم کشور همسایه را ضروری کرده است.
    بازدیدکنندگانی که از غرفه ایران در این نمایشگاه ها دیدن می کردند، پس از چشیدن طعم خوراک ایرانی، از متولیان نمایشگاه در خصوص شیوه پخت این غذاها، سوال می کردند که این مهم، بیانگر علاقه آنان به فرهنگ ایرانی است.
    گردشگران ورودی به هر کشور از این قاعده پیروی کرده و دوست دارند هنگام سفر، از تنوع غذایی برخوردار باشند و یکی از جاذبه های سفر برای گردشگران، آشنایی با غذاهای مختلف کشورهای مقصد و چشیدن طعم غذاهای آن کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت