هنگ‌کنگ؛ نمایشگاهی در کنار آب

عصر نمایشگاه- هنگ‌کنگ به عنوان منطقه‌ای خودمختار و مستعمره پیشین بریتانیا، در جنوب شرقی چین قرار دارد. هنگ‌کنگ با مرکزی پرجمعیت و سرزنده (بیش از ۷.۲ میلیون نفر)، بندری بزرگ و یک مرکز مالی جهانی است. منطقه تجاری هنگ‌کنگ با نام Central دارای آسمانخراش‌ها و ساختمان‌های متعددی است. این منطقه خودمختار همچنین یکی از مراکز خرید مهم در جهان است. هنگ‌کنگ از ۱۸۹۸ تا ۱۹۹۷ در اجاره بریتانیا بود.

هنگ‌کنگ؛ نمایشگاهی در کنار آب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، هنگ‌کنگ دارای یک مرکز نمایشگاهی زیبا در کنار دریاست. مرکز همایش و نمایشگاه هنگ‌کنگ به همراه AsiaWorld-Expo یکی از دو سایت اصلی نمایشگاهی هنگ‌کنگ است. این سایت نمایشگاهی شش طبقه که در بندر یا لنگرگاه «ویکتوریا» قرار دارد، از سال 1997 شروع به کار کرده است. مجموع فضای قابل اجاره در این مرکز نمایشگاهی حدود 92 هزار متر مربع است و روزانه قادر به پذیرش 140 هزار بازدیدکننده است. این مرکز دارای 52 اتاق ملاقات و 7 رستوران است. همچنین پارکینگ این مرکز نمایشگاهی گنجایش 1300 خودرو و 50 کامیون را دارد. در این شماره برخی اطلاعات و ویژگی‌های مهم هنگ‌کنگ را که آگاهی از آن برای فعالان صنعت نمایشگاهی ضروری است، معرفی می‌کنیم.

    مالیات ارزش افزوده
    اگر در هنگ‌کنگ، شرکت یا دفتر کار ندارید، نیاز به پرداخت مالیات ارزش افزوده برای حضور در نمایشگاه‌ها نیست. بر این اساس مواد مورد نیاز برای ساخت غرفه یا استفاده از نیروی کار مشمول پرداخت این نوع مالیات نمی‌شود.

    برق
    هنگ‌کنگ از برق 220 ولت استفاده می‌کند. بنابراین اگر از لوازم الکتریکی استفاده می‌کنید که با برق 110 ولت کار می‌کنند، حتما مبدل با خود داشته باشید.

    استعمال دخانیات
    کشیدن سیگار در سالن‌های نمایشگاه ممنوع است، اما همچون برخی نمایشگاه‌ها، فضاهای مخصوصی برای افراد سیگاری در نظر گرفته شده است.

    موسیقی
    برای پخش موسیقی در غرفه باید مبلغی پرداخت کنید. برای این کار باید با انجمن آهنگسازان و مولفان هنگ‌کنگ تماس بگیرید.

    تلفن‌های ضروری
    برای تماس با اورژانس یا پلیس از شماره‌های 999 (با تلفن ثابت) و 112 (با تلفن همراه) استفاده می‌شود.

    زباله
    در طول برگزاری نمایشگاه، نظافت غرفه به عهده خود شما خواهد بود اما سایت برگزاری نیز چنین خدماتی را ارائه می‌کند. معمولا برگزارکننده نمایشگاه مشخص می‌کند که آیا برای نصب و جمع آوری غرفه‌های یک بار مصرف هزینه‌ای پرداخت می‌شود یا نه. میزان این هزینه بر اساس نوع و مقدار مواد به کار رفته در ساخت غرفه، متفاوت خواهد بود. برای آگاهی از این هزینه‌ها به دفترچه راهنمای غرفه مراجعه کنید. شما مسئول زباله‌های تولید شده در زمان نصب یا جمع‌آوری غرفه هستید. مشارکت‌کنندگان اغلب برای جبران خسارت‌های احتمالی، به مرکز نمایشگاه «ودیعه خسارت» می‌پردازند. هزینه مربوط به زباله‌هایی که در پایان نمایشگاه جمع‌آوری نشده‌اند، بعدا از این ودیعه کسر می‌شوند.

    تلفن همراه
    سرویس‌های بین‌المللی تلفن همراه در هنگ‌کنگ قابل استفاده هستند.

    سلام و احوالپرسی
    از آنجا که بیشتر بازدیدکنندگان از نمایشگاه با زبان انگلیسی آشنا هستند، گفتن جمله Nice to meet you شروع مناسبی به شمار می‌رود. گرفتن دست مشت کرده با دست دیگر، روش معمول سلام و احوالپرسی در هنگ‌کنگ است.

    پذیرایی
    در نمایشگاه‌های تجاری هنگ‌کنگ، پذیرایی در همه غرفه‌ها (در هر اندازه که باشند) مرسوم است. در پذیرایی‌ها معمولا از آبمیوه، سودا، قهوه، چای، ساندویچ، شیرینی و بیسکوئیت استفاده می‌شود. همه غذاها و نوشیدنی‌هایی که در نمایشگاه‌های تجاری سرو می‌شوند باید از کترینگ مرکز نمایشگاهی تهیه شوند. همچنین عرضه آب آشامیدنی در غرفه‌ها مرسوم است.

    زبان
    اگرچه در هنگ‌کنگ زبان انگلیسی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما ممکن است برخی بازدیدکنندگان فقط به زبان‌های ماندارین یا کانتونی سخن بگویند. بنابراین وجود یک مترجم آشنا به هر دو زبان در غرفه توصیه می‌شود. در زمان استخدام مترجم به سطح مورد نیاز ترجمه (مکالمه عمومی یا گفت‌وگوی تخصصی و تجاری) توجه کنید. کارت‌های شناسایی تجاری باید به دو زبان انگلیسی و کانتونی چاپ شده باشند.

    رفتار و لباس کارکنان
    معمولا لباس فرم برای زنان و مردان غرفه مناسب است. با این حال، اخیرا استفاده از پیراهن‌های منقش به لوگوی شرکت‌ها هم رایج شده است. بهتر است خالکوبی‌های روی بدن پوشانده شوند.

    نصب و برچیدن غرفه‌ها
    اتحادیه‌های کارگری در سالن‌های نمایشگاهی هنگ‌کنگ فعالیت ندارند. کارگران بر مبنای 8ساعت کار روزانه (به همراه وقت استراحت) دستمزد می‌گیرند. برای بیش از 8 ساعت، کارگران اضافه حقوق دریافت می‌کنند. از کارگران باید قبل از برگزاری نمایشگاه ثبت نام به عمل آید. ممکن است شرکت نمایشگاهی شما نیروی کار خود را داشته باشد، در غیر این صورت می‌توانید آنها را از طریق برگزارکننده نمایشگاه استخدام کنید. وظیفه تامین برق مورد نیاز به عهده پیمانکار رسمی نمایشگاه است. بارهای شما تا داخل غرفه حمل و در آنجا تحویل می‌شوند و هیچ هزینه حمل اضافه‌ای از شما دریافت نخواهد شد.

    مرکز نمایشگاهی
    مرکز همایش و نمایشگاه هنگ‌کنگ در بندرگاه ویکتوریا قرار دارد و از دسترسی آسان و راحت به مرکز شهر و فرودگاه برخوردار است. 6 سالن این مرکز نمایشگاهی فضایی معادل 573 هزار فوت مربع را پوشش می‌دهند. آدرس سایت: www.hkcec.com.hk
    دیگر مرکز نمایشگاهی هنگ‌کنگ، AsiaWorld-Expo در مجموعه فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ قرار دارد و از امکان دسترسی سریع به مرکز شهر برخوردار است. 10 سالن این مرکز نمایشگاهی فضایی بالغ بر 753 هزار فوت مربع را پوشش می‌دهند.
    آدرس سایت: www.asiaworld-expo.com

      توصیه‌ها و اطلاعات عمومی
    اگرچه معمولا در نمایشگاه‌های هنگ‌کنگ برپایی غرفه‌ها باید در زمان کوتاهی انجام ‌شود، اما از سوی دیگر کارگران نیز تمایل به تسریع در کار و تحویل به موقع سفارش‌ها دارند. از آنجا که هنگ‌کنگ شهری متشکل از چند فرهنگ است، موضوع «تابوهای فرهنگی» در این شهر بسیار کمتر از دیگر شهرهای آسیایی است. به دلیل نزدیکی به ماکائو، هنگ‌کنگ مقصد سفرهای دریایی زیادی است. بهتر است از قبل بلیت سفر و هتل خود را رزرو کنید به ویژه در اوج فصل گردشگری (سپتامبر تا نوامبر). بیشتر رانندگان تاکسی در هنگ‌کنگ به زبان انگلیسی آشنایی ندارند، بنابراین بهتر است نشانی مقصدهای خود را که به زبان ماندارین نوشته شده‌اند، همراه داشته باشید. به یاد داشته باشید، اگر به صرف غذا دعوت شدید، قبل از تعارف میزبان شروع به خوردن نکنید. همچنین دقت کنید، اگر غذایتان را خیلی سریع بخورید، میزبان شما به تصور اینکه غذا کافی نبوده است، معذب و ناراحت خواهد شد.

    *آرش خورشیدی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت