دو رویداد شیلاتی در یک هفته آینده در تهران برگزار می‌شوند

عصر نمایشگاه- دو رویداد شیلاتی سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته و دومین جشنواره طبخ غذاهای دریایی کشور ظرف یک هفته آینده در تهران برگزاری می‌شود.

دو رویداد شیلاتی در یک هفته آینده در تهران برگزار می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، «سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته Ifex2018 11 لغایت 14مهر‌ماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

    متین جهرمی، مدیر اجرایی این نمایشگاه اظهار کرد: 80 شرکت داخلی و خارجی از کشور‌های ایران، ترکیه، یونان، نروژ، هلند حضور خود را در نمایشگاه قطعی نموده‌اند.

    وی تصریح کرد: این نمایشگاه درفضایی تحت پوشش 4500 با همکاری و همیاری و حضور سازمان شیلات و کلیه انجمن‌ها و اتحادیه‌های وابسته برگزار خواهد شد.

    جهرمی افزود: تبادل افکار بدیع و توسعه همکاری‌های اقتصادی و فنی‌، بازاریابی و شناخت امکانات تجاری و تولیدی در عرصه داخلی و بین‌المللی و ایجاد بستر صادرات محصولات شیلات‌، ارایه آخرین پیشرفت‌های داخلی و خارجی در عرصه صنعت شیلات، تقویت و بهبود سیستم توزیع و تسهیل ارتباطات تجاری و فنی‌، ارتقا دانش فنی در تولید، عمل‌آوری و بازاریابی‌، معرفی پتانسیل‌های جدید از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

    وی گفت: تقویت آموزش و ترویج کاربردی آبزی‌پروری ایجاد زمینه اشتغال بیشتر در صنعت شیلات کشور و فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای بهینه مصرف غذاهای دریایی و هماهنگی‌های بیشتر میان سازمان‌ها و تشکل‌های مربوط در این نمایشگاه مورد توجه است.

    وی گفت:در این نمایشگاه گروه‌های متنوع کالایی نظیر تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تجهیزات صیادی، فرآوری محصولات شیلاتی، تولیدکنندگان و ارایه‌دهندگان غذاهای دریایی، تولیدکنندگان بخش های مختلف ماشین‌آلات و صنایع پرورش ماهیان زینتی و تجهیزات آکواریوم‌، ماشین‌آلات حمل و نقل و انتقال آبزیان، فرآورده‌های شیلاتی، تجهیزات پرورش و نگهداری آبزیان، تأسیسات و تجهیزات برودتی مرتبط با صنعت، پرورش‌دهندگان آبزیان، تجهیزات آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس و صنایع پایین دستی دریایی مرتبط حضور خواهند داشت.

    وی تصریح کرد: بازدیدکنندگان از کشورهای ترکیه، هلند، یونان، نروژ و روسیه تا‌کنون درخواست بازدید از نمایشگاه را به ستاد ارسال کرده تا مراحل دعوتنامه و اخذ ویزا به جهت آنان انجام گیرد‌. علاوه بر این باکمک و راهنمایی‌های انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط برای حضور بازدیدکنندگان و تجار مرتبط با این صنعت‌، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های خوبی انجام گرفته است.

    * تهران میزبان دومین جشنواره طبخ غذاهای دریایی کشور

    بنابراین گزارش، در روز شنبه هفته آینده نیز سرآشپزان مطرح کشور در تهران گردهم می آیند تا با حضور در دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور با یکدیگر به رقابت بپردازند، جشنواره ای که با  هدف فرهنگ‌سازی و ارتقاء مصرف آبزیان به‌عنوان یک غذای سالم و آشنایی با طبخ غذاهای متنوع تهیه شده با آبزیان، برگزار می شود.

    این رویداد روز شنبه 14مهرماه و هم‌زمان با سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته در سالن 21 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

    غلامرضا رضائیان دبیر برگزاری دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور در این ارتباط گفت: این جشنواره با حضور جمعی از مقامات بلند پایه استان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مدیران سازمان جهادکشاورزی استان تهران و سازمان شیلات برگزار خواهد شد.

    وی گفت:در دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور بیش از یکصد نوع غذای دریایی طبخ شده در مسابقه جشنواره ارائه خواهد شد.

    رضائیان اضافه کرد:در بخش مسابقه این جشنواره، غذاهای آماده شده توسط داوران مطرح و سرشناس بین المللی ارزیابی شده و غذاهای شرکت داده شده در مسابقه از نظر طعم و مزه، ارزش غذایی، خلاقیت و نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرد که در پایان به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

    وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ مصرف آبزی و ارتقای سرانه مصرف غذاهای دریایی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در جامعه ما مسئله سلامت تحت تأثیر وقایع گوناگون به ویژه مصرف فست فودها و غذاهای بیرون قرار گرفته است، لذا باید تلاش کنیم سرانه مصرف غذاهای دریایی در بین خانواده ها افزایش یابد.

    رضائیان با اشاره به فواید غذاهای دریایی، اهمیت گنجاندن آن در سبد غذایی و اهمیت مصرف آبزیان توسط بچه ها گفت: حتی اگر پدر یا مادر، مصرف کننده آبزیان نیستند به دلیل ارزش غذایی نباید آن را از برنامه بچه هایشان، حذف و ذائقه آنها را عوض کنند.

    وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از بیماری‌های فشار خون، کاهش بیماریی های قلبی و عروقی، رشد و سلامت سیستم عصبی جنین، پیشگیری از بیماری آلزایمر و غیره بخشی از مزایای استفاده از آبزیان است و توصیه شده برای بهره مندی از این فواید، حداقل دو بار در هفته مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوار قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت