چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب افتتاح شد

عصر نمایشگاه- چهاردهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران امروز ۱۱ مهر ماه افتتاح شد و تا ۱۴ مهرماه ۱۳۹۷ محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران ادامه خواهد داشت.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه چهاردهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در فضایی بالغ بر 22 هزار متر مربع و با وجود 4 سالن برگزار می‌شود و محصولاتی از جمله لوله و اتصالات پلیمری، سیستم‌های تصفیه آب، سیستم ها و ابزارآلات دقیق آزمایشگاهی و تجهیزات مرتبط و لوله و اتصالات فلزی در این نمایشگاه عرضه می‌شود. در بخش مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه، مشاورین و پیمانکاران از28 شرکت و 11 کشور خارجی حضور دارند و 187 شرکت داخلی نیز در این نمایشگاه به فعالیت می‌پردازند. کشورهایی که با شرکت‌های خود در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند شامل آلمان، اسپانیا، اتریش، آمریکا، انگلستان، ترکیه، چین، فرانسه، دانمارک، هلند و یونان هستند.

    این رویداد بین‌المللی از امروز به مدت چهار روز در فضایی به وسعت 21 هزار مترمربع دایر خواهد بود که در این دوره آخرین دستاوردهای صنعت آب و تاسیسات فاضلاب شامل لوله واتصالات، سامانه‌های تصفیه، فیلتراسیون و نمک‌زدایی آب، شیرآلات، سامانه‌های اتوماسیون، ابزارهای دقیق، سیستم اندازه‌گیری و تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات صنعتی در معرض دید صنعتگران و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

    نمایندگان 12 کشور خارجی شامل کشورهای ایتالیا، چین، آلمان، اتریش، ترکیه، دانمارک، اسپانیا، هلند، انگلستان، یونان، آمریکا و فرانسه در این دوره از نمایشگاه  حاضر هستند که کشورهای آلمان، چین و ترکیه به صورت پاویونی در این دوره حضور دارند.
    هدف اصلی این نمایشگاه کاهش تصدی‌گری دولت و سپردن حوزه‌های تخصصی به بخش خصوصی در راستای توجه ویژه دولت تدبیر عنوان شده که در جهت تبادل تجربیات و نوآوری‌های جدید و حضور اصحاب صنعت به ویژه فراهم کردن زمینه حضور شرکت‌های دانش بنیان یا نوپا که در حوزه صنعت آب وارد شده‌اند، نقطه عطف این دوره از نمایشگاه خواهد بود.
    هم‌زمان با چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، کارگاه تعاملی "روزنامه‌نگاری تخصصی آب" نیز برگزار می‌شود.
    در روز نخست (چهارشنبه 11 مهر) کارگاه مدیریت منابع آب در ایران با حضور صدیقه ترابی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو برگزار می‌شود. در این کارگاه آموزشی، مباحث و مفاهیم پایه‌ای مدیریت منابع آب در ایران شامل تخصیص آب، حوضه‌های آبریز، آب‌های زیرزمینی و ... به صورت مبسوط مورد طرح قرار گرفته و فضای تبادل نظر بین خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در خصوص هر بخش وجود دارد.

    در دومین روز (پنجشنبه 12 مهر) برگزاری کارگاه رسانه و مدیریت مصرف در برنامه قرار دارد که در این کارگاه که با حضور بنفشه زهرایی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو برگزار می‌شود، اصول و مبانی مدیریت مصرف آب شهری، سبک زندگی، سواد آبی و نقش آن در مدیریت مصرف، مسئولیت اجتماعی و مدیریت مصرف آب، نقش رسانه‌ها در تقویت مسئولیت اجتماعی و نقش رسانه‌ها در مدیریت مصرف آب مورد طرح و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

    سومین روز برگزاری نمایشگاه آب امسال (جمعه 13 مهر) شاهد برگزاری سومین کارگاه آموزشی با حضور هدایت فهمی، معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا و با موضوع مفاهیم و رویکردهای نو در مدیریت منابع آب خواهیم بود. در این کارگاه، مباحثی چون آسیب شناسی مدیریت منابع آب، رویکردهای جدید در مدیریت منابع آب و نحوه حکمرانی آب مورد طرح قرار خواهد گرفت.

    چهارمین و آخرین روز برگزاری نمایشگاه (شنبه 14 مهر) مصادف با برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی با حضور محمد فاضلی، مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز امور اجتماعی آب و انرژی وزارت نیرو و با عنوان بایسته‌های رسانه و سواد آب خواهد بود که در این کارگاه، سواد آبی چیست؟ سواد آبی و زمینه سازی کنش محیط زیستی و رسانه و سواد آبی و اعتمادسازی، مورد طرح و بررسی قرار می‌گیرد.

    ساعت کار چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات و فاضلاب همه روزه از 9 صبح تا پنج بعد از ظهر خواهد بود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت