در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات توانبخشی؛

تامین ارزان پوشک و سمعک برای معلولین تا پایان سال

عصر نمایشگاه- معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور از تامین ارزان پوشک و سمعک برای معلولین تا پایان سال خبر داد.

تامین ارزان پوشک و سمعک برای معلولین تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نحوی نژاد در مراسم افتتاح این نمایشگاه که امروز در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد، با اشاره به اینکه هم اکنون 70 درصد از وسایل کمک توانبخشی معلولان و سالمندان در کشور تولید می‌شود، گفت: در تلاش هستیم تا 80 درصد از مشکلات معلولان را تا پایان سال برطرف کنیم.
    معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف ارائه خدمات به سالمندان، معلولان و جامعه هدف بهزیستی و همچنین امور ایثارگران فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: فعالیت‌های مشترکی بین سازمان بهزیستی و سایر بخش‌ها از جمله شهرداری تهران، بنیاد امور ایثارگران و جانبازان و همچنین بخش خصوصی در طی سال انجام می‌پذیرد به طوری که ما می‌توانیم از ظرفیت بخش خصوصی برای بازاریابی در این شرایط بهره مند شویم.
    معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر رفع 80 درصد از مشکلات جامعه هدف بهزیستی در حوزه معلولان و سالمندان گفت: با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده تلاش می‌کنیم مشکلات را برطرف کنیم که از جمله این راهکارها می‌توان به تسهیلات و تشویقات به تولیدکنندگان عرضه محصولات توانبخشی، تخصیص ارز دولتی و همچنین ترخیص اقلام و محصولات توانبخشی از گمرک اشاره کرد.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر ما در بحث تولیدات وسایل کمک توانبخشی مشکلی نداریم و تنها توان تولید وسایل کمک‌شنوایی و باطری آن و همچنین فرم پیشرفته برخی از محصولات از جمله ویلچرهای بالابر را نداریم که امیدواریم در آینده نزدیک نیز در این زمینه به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.
    نحوی نژاد گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز و ماندن سمعک در انبار گمرک مدتی افراد ناشنوا با مشکل روبرو شدند که با تدبیر وزارت بهداشت و اختصاص ارز دولتی به واردکنندگان و تولید کنندگان سمعک مورد نیاز تا 6 ماه تامین و با قیمت مناسب به ناشنوایان داده خواهد شد و این قیمتهایی که در برخی از رسانه ها گفته شد که سمعک به 8 میلیون تومان رسیده فقط برای عده ای خاص ناشنوا بوده است و بیشتر ناشنوایان می توانند سمعک دو میلیون تومانی را با پوشش و حمایت بهزیستی تهیه کنند.
    نحوی نژاد به کمبود پوشک معلولین هم اشاره کرد و گفت دو شرکت که 50 درصد شاغلین ان معلولین هستند قول دادند با قیمت 30 هزار تومان در اختیار این افراد قرار دهند.
    معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: در حال حاضر 70 درصد از محصولات توانبخشی تولید داخل کشور بوده و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک نیز وسایل کمک شنوایی و باطری آن را نیز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و عرضه کنیم.
    با تمهیدات در نظر گرفته شده پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ما سهم بیشتری را در تولیدات مسائل کمک توانبخشی در کشور داشته باشیم.
    در این دوره از نمایشگاه 56 غرفه برای عرضه و فروش محصولات توانبخشی برای بازدیدکنندگان پیش بینی شده است و علاقمندان می توانند از امروز تا 14 مهر از ساعت 9 تا 18 در محل بوستان گفت وگو تهران مراجعه کنند.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت