نمایشگاه محصولات کشاورزی ایران و کشور قطر در شهرستان دیر برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره اینکه شهرستان دیر نقش مهمی در صادرات به کشور قطر دارد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آذر ماه امسال نمایشگاه محصولات کشاورزی ایران و کشور قطر در شهرستان دیر برپا می‌شود.

نمایشگاه محصولات کشاورزی ایران و کشور قطر در شهرستان دیر برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم ، محمدتقی منوچهری صبح امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان دیر با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید محصولات صیفی و سبزی‌جات استان بوشهر است اظهار داشت: از 11 هزار و 500 هکتار اراضی گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر 4 هزار و 500 هکتار آن مربوط به شهرستان دیر است که این خود جایگاه این شهرستان در تولید محصولات سبزی و صیفی‌جات در خارج از فصل را نشان می‌دهد.

    وی با اشاره به خسارت وارد شده به مزارع استان بوشهر به سبب وقوع سیلاب در سال‌های 95 و 96 افزود: 5 شهرستان استان بوشهر به سبب وقوع سیلاب در دو سال گذشته متحمل خساراتی شدند که در وزارت کشور و جهاد کشاورزی به عنوان شهرستان‌های خسارت دیده برای دریافت خسارت و تسهیلات بانکی معرفی شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین خسارت به شهرستان‌های جنوبی استان وارد شد افزود: شهرستانهای جنوبی استان بوشهر به‌عنوان  مناطق  کشاورزی خسارت دیده از سیل و طوفان در دو سال گذشته شناخته  و معرفی شده  است.

    منوچهری با اشاره به جبران خسارت وارد شده به مزارع کشاورزی شهرستان دیر افزود: در این زمینه 7 میلیارد و 400 میلیون ریال برای جبران خسارت به مزارع شهرستان دیر اختصاص یافته است.

    وی بیان کرد:بخاطر اینکه مبلغ یاد شده برای توزیع بین 900 کشاورز خسارت دیده شهرستان دیر کفاف نمی‌کرد این اعتبار برای مرمت و بازسازی جاده‌های بین مزارع احتصاص داده شد که همه کشاورزان از آن استفاده کنند.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برپایی نمایشگاه  محصولات کشاورزی ایران و قطر خبرداد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آذر ماه امسال نمایشگاه محصولات کشاورزی ایران و کشور قطر در شهرستان دیر برپا می‌شود.

    منوچهری با بیان اینکه شهرستان دیر نقش مهمی در صادرات به کشور قطر دارد گفت: برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی ایران و کشور قطر در شهرستان دیر سبب توسعه و رونق بخش کشاورزی و بهبود معیشت مردم می‌شود.

    در این نشست کشاورزان شهرستان دیر بابیان مشکلات کشاورزی منطقه خواستار تعیین قیمت مناسب برای فروش گوجه فرنگی و زمینه سازی صادرات این محصول به قطر شدند.

    کشاورزان همچنین با اشاره به بروز سیلاب در سال‌های 95 و 96 در شهرستان دیر و تخریب مزارع کشاورزی خواستار پرداخت  تسهیلات اعتباری و کمک بلاعوض برای مرمت‌ و‌ بهسازی جاده بین مزارع  شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت