آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟

عصر نمایشگاه- تعطیلات آخر هفته که معمولا در پایتخت با بازگشایی نمایشگاه‌های هنری همراه است، فرصت خوبی را برای هنردوستان فراهم می‌کند تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری‌ها و موزه‌ها اختصاص دهند.

آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در این مطلب پیشنهادهایی را برای گالری‌گردی در این روزها که با شب یلدا هم تقارن پیدا کرده، ارائه می‌کند.

    خانه هنرمندان ایران

    قرار است نمایشگاه سالانه‌ آثار انجمن هنرمندان سفالگر روز جمعه، سی‌ام آذر ماه در خانه‌ هنرمندان افتتاح شود.

    این نمایشگاه که «انبساط» نام دارد، به کیوریتوری بهزاد اژدری، رجحانه حسینی، مجید ضیایی و امید قجریان به صورت مستقل در چهار گالری پاییز، زمستان، ممیز و میرمیران برپا می‌شود. این نمایشگاه تا 11 دی‌ ماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند برای تماشای آثار همه روزه به‌جز شنبه‌ها به خانه هنرمندان به نشانی خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی مراجعه کنند.

    گالری محسن

    پنجمین نمایشگاه نقاشی انفرادی سید محمد مساوات ـ کارگردان تئاتر ـ با نام «لثه» برگزار می‌شود. در این نمایشگاه تعدادی کار با سایز 25 در 35، 16 اثر با سایز 75 در 75 و 7 اثر 140 در 120 سانتی‌متر موجود است. تکنیک آثار هم ترکیب مواد است.

    این نمایشگاه روز جمعه 30 آذر 97 در گالری محسن از ساعت 16 تا 21 افتتاح می‌شود و نمایشگاه از اول تا 21 دی‌ماه ادامه دارد. گالری محسن در تهران، خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک42 واقع شده است.

    گالری آ

    «جولانگاه هیچ» مرور و نمایش آثاری از مرجان صداقتی است که در بیش از چهار سال گذشته، خلق کرده است. جهان مبهم و شخصی مرجان صداقتی این بار نیز در پی نمایش وضعیت حقیقی اما پنهان امروزین ماست؛ جهانی که می‌کوشد با رهایی از منطق رئالیسم، واقعیت را چنان که تنها از منظر یک هنرمند، حاصل می‌شود پیش چشم خویش و مخاطب بگذارد.

    این نمایشگاه روز جمعه (30 آذر ماه) از ساعت 16 افتتاح شده و تا دوشنبه 10 دی ماه ادامه دارد. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به گالری آ واقع در خیابان کریم خان زند، ابتدای شهید عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، شماره هفت مراجعه کنند. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

    مرکز نبشی

    عکس‌های کامران شیردل که این روزها از انقلاب 1357 ایران در مرکز نبشی به نمایش گذاشته شده با دوربین‌هایی ثبت شده که امروز به تاریخ پیوسته‌اند. عکس‌های آلبومی کوچک گرفته تا قاب‌های بزرگ و حتی راش‌هایی از حال و هوای آن روزها که در سه تلویزیون قدیمی کوچک به نمایش گذاشته شده است. حتی دوربین و لنزهایی که این مستندساز با آن این لحظه‌ها را ثبت و ضبط کرده است نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

    نمایشگاه «حوالی انقلاب در پرسه های کامران شیردل» تا پنجم بهمن ماه از ساعت 12 تا 20 در مرکز نبشی واقع در خیابان ویلا، نبش کوچه خسرو، پلاک 5 دایر است. این مرکز روزهای جمعه از ساعت 16 تا 20 باز است.

    گالری گلستان

    گالری گلستان نیز 30 آذرماه میزبان عکس‌های افشین آریافر می‌شود.  علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه جمعه تا سه‌شنبه از ساعت 16 تا 20 و چهارشنبه‌ها از ساعت 16 تا 19 به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 مراجعه کنند. این نمایشگاه تا چهارشنبه (5 دی‌ماه) برقرار خواهد بود.

    گالری دیلمان

    نمایشگاه نقاشی یحیی رویدل با عنوان «خارج از مرز» جمعه (30 آذر ماه) در گالری دیلمان افتتاح می‌شود. او در این نمایشگاه استفاده از رنگ را در آثارش به حداقل رسانده اما هواپیماهایی به گل نشسته و زمین گیر همچنان سوژه‌ی اصلی این آثار هستند.

    نمایشگاه «خارج از مرز» روز جمعه (30 آذر ماه) از ساعت 16:30 افتتاح می‌شود و علاقمندان برای بازدید از آن می‌توانند تا 12 دی‌ماه از ساعت 16 تا 19 به جز روزهای شنبه به گالری دیلمان واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از ظفر، تقاطع خیابان پورمشکانی (کودکان غزه)، شماره 50، مراجعه کنند.

    گالری پردیس ملت

    به مناسبت هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، نمایشگاه گروهی نقاشی «هنر فراتر از محدودیت‌ها» با اکران آثاری از هنرمندان چند مرکز آموزشی، توانبخشی از جمله مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، مرکز توانبخشی عاطفه، مرکز جامع توانبخشی عمل و مراکز ملائک، ارمغان و زینب در گالری شماره 2 پردیس ملت به نمایش درآمده است.

    علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای پایانی آن ( تا 30 آذر ماه)  از ساعت 11 تا 20 به آدرس یابان ولیعصر (عج)، بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، روبه‌روی بزرگراه کردستان، پردیس سینما گالری ملت، طبقه  منفی٢ مراجعه کنند.

    گالری اعتماد

    مرگ تدریجی آهوهای جزیره هرمز، موضوعی تلخ برای هنرمندی است که با خلق آثار هنری‌ و برگزاری نمایشگاهی در گالری اعتماد، این روزها در تلاش است تا این درد را به نوعی با مخاطبانش شریک شود. این نمایشگاه عکس و مجسمه با نام «عزای عمومی» آثار علیرضا معماریانی را نشان می‌دهد که تا تاریخ 11 دی ماه برپا خواهد بود.

    این هنرمند می‌گوید که کار او اعتراض به مرگ محیط زیست است و توضیح می‌دهد: عقیده دارم که مرگ این حیوانات، مرگ انسان‌هاست. به‌ همین دلیل لشکر مرگ آهوها را از دل طبیعت به دل انسان‌ها رساندم و آنها را با یکدیگر به‌ نمایش گذاشتم.

    موسسه صبا

    ششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری در موسسه صبا برقرار است. آثار این نمایشگاه تا پنجم دی ماه در گالری‌های خیال و آئینی موسسه فرهنگی هنری صبا به تماشا خواهد بود.

    موزه ملی ایران

    نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» 560 اثر تاریخی باستانی هلند را به مدت شش ماه تا 17 فروردین 1398 در موزه ملی ایران به نمایش می‌گذارد. در میان 560 شی باستانی و تاریخی در 331 ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی‌ای نیز حضور دارد که هنردوستان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است که عمدتا شامل مناظر و زندگی روستایی در استان «درنته» است.

    یکی از تابلوهای به نمایش درآمده «بر دروازه ابدیت» نام دارد که به دلیل موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است. تابلویی را که با نام «چشم‌انداز خانه روستایی در درنته 1894» معرفی شده است، مسوولان موزه درنتس با حمایت «ینکگیرولوتریج» سال گذشته از نهاد دیگری خریداری کرده‌اند، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ کدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت