اولین "هکاتون" نمایشگاهی دنیا در هلند برگزار شد

عصر نمایشگاه- در رویداد هکاتون که در نمایشگاه RAI آمستردام برگزار شد به ۵۰ هکر در قالب تیم های هشت نفره، ۲۴ ساعت فرصت داد تا چالش های گوناگون صنعت رویداد را حل کنند.

اولین "هکاتون" نمایشگاهی دنیا در هلند برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه ، هکاتون (Hackathon)  رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگری که درگیر توسعه نرم‌افزار هستند، از جمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری یک صنعت خاص با یکدیگر همکاری می‌کنند.
    تیم برنده هکاتون صنعت نمایشگاهی تیمی بود که توانست بهترین راه حل را برای این سئوال ارائه نماید: "آینده صنعت رویدادها را چگونه می بینید؟". پایداری، شریک یابی تجاری، تجربه و حتی مدیریت از جمله موارد ضروری بودند که برای بررسی پاسخ اهمیت داشتند.
    هر چالش توسط دو تیم متشکل از متخصصین، دانشمندان، دانشجویان و افرادی حرفه ای از هلند و کشورهای دیگر "هک" شد. هکاتون با نمایشی انیمیشنی در مقابل هیئت منصفه به پایان رسید که نفرات آن را آنماری فن گال کارآفرین و عضو هیئت نظارتی RAI  Amsterdam)   و ایرویین یانسن مدیر خلاق سابق ID&T تشکیل می دادند.
    هیئت منصفه به اتفاق آراء، راه حل تیمی به نام  "از بنفش به مجازی" که غرفه سازی مدولار را با "واقعیت ترکیبی" ادغام کرده بود انتخاب نمود. مفهوم فوق، غرفه های با دوامی را که ساخته می شوند در تعامل با دنیای دیجیتال نیز قرار می دهد غرفه هایی که از بلوکهای مخصوص این کار ساخته شده اند و قابلیت استفاده مجدد را دارند در ضمن بمنظور کاهش تدارکات خارج از مجموعه، از روبات هایی برای حمل و نقل استفاده شده است.
    آنماری فن گال، رییس هیئت منصفه، تصمیم اتخاذ شده را چنین توصیف می کند: "این تیم با ارائه مفهوم 'واقعیت ترکیبی' در واقع راه را برای صنعت رویدادها هموار می کند". تیم برنده اعلام کرد چک 2500 پوندی خود را به خیریه ی "اقیانوس پاک" اهدا خواهند کرد.
    پل ریمنس مدیرعامل RAI Amsterdam اعلام کرد: "بسیار مفتخرم که چنین رویدادی برپا کردیم. هکرها به ما نشان دادند وقتی در سطح چندین رشته و تخصص با یکدیگر کار می کنیم چه راه حل های خلاقانه و مبتکرانه ای را می توانیم بیابیم.
    اینکه به چالش های خود با نگرشی خاص و ذهنی باز بنگریم مسئله مهمی است زیرا تغییراتی که بر بخش کاری ما اثر می گذارند با سرعت هر چه بیشتر در حال رخ دادن است. دلم می خواهد این هکاتون نمایشگاهی را به عنوان اولین رویداد در یکسری از نوآوری هایی ببینم که در آن همگی بمنظور دستیابی به راه حل هایی مطمئن و عملی کار میکنیم که به نفع کل صنعت خواهد بود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت