نمایشگاه «ایران؛ مهد تمدن‌ها» در اسپانیا

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی ایران با عنوان «ایران؛ مهد تمدن‌ها» با حضور حسن قشقاوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران و تعدادی از مقامات محلی ایالت والنسیا در موزه باستان شناسی آلیکانته اسپانیا گشایش یافت.

نمایشگاه «ایران؛ مهد تمدن‌ها» در اسپانیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، این نمایشگاه با مساعدت و حمایت موزه ملی و سفارت جمهوری اسلامی ایران، روز پنج‌شنبه 23 اسفند 1397گشایش یافت.

    در این نمایشگاه که به مدت 5 ماه برپا می‌شود، علاوه بر نمایش آثار تاریخی، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، علمی و هنری نیز در کنار آن اجراء خواهد شد.

    حسن قشقاوی در مراسم افتتاحیه، برگزاری این نمایشگاه را مهم ترین رویداد فرهنگی در تاریخ چهارصد ساله روابط دو کشور عنوان و اظهار کرد: توسعه و ارتقای همکاری های فرهنگی نقش مهمی در افزایش شناخت متقابل میان ملت ها و نزدیکی بیشتر آنها نسبت به یکدیگر خواهد داشت.

    وی همچنین به برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده برای اجرای گروه موسیقی ایرانی در محل برگزاری این نمایشگاه در تاریخ 27 مارس 2019 برابر با 7 فروردین 1398جهت ارائه جلوه دیگری از هنر در ایران اشاره و اظهار امیدواری کرد این برنامه ها به گسترش هر چه بیشتر مراودات فرهنگی میان ملت های دو کشور منجر شود.

    جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران نیز ضمن تشریح اقدامات و تلاش های صورت گرفته در جهت برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 196 اثر تاریخی سرزمین ایران از دوران ماقبل تاریخ تا دوره اسلامی به نمایش در آمده است که از جمله می توان به اشیاء کشف شده بسیار قدیمی از رودبار گیلان با 230 هزار سال قدمت، اشیاء مختلف با قدمت 10 و هفت هزار سال، نامه شاه عباس صفوی به فیلیپ سوم پادشاه وقت اسپانیا مبنی بر معرفی نخستین سفیر ایران و قرآن بسیار نفیس با قدمت چهارصد ساله اشاره کرد.

    سزار آئوگوستو آسنسیو، معاون فرهنگی استاندار آلیکانته نیز ضمن ابراز خشنودی از برپایی نمایشگاه آثار تاریخی ایران و تشکر از مدیران موزه ملی ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید در کمک به تحقق این موضوع، بر اهمیت همکاری های فرهنگی میان ایران و اسپانیا و نقش آن در تقویت و توسعه مناسبات دو کشور تأکید و اظهار کرد: در ماه سپتامبر آینده نیز نمایشگاهی از آثار کشور اسپانیا در موزه ملی ایران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت