نمایشگاه نقاشی و مجسمه به یاد چهره ماندگار ایران

عصر نمایشگاه- مدیر نگارخانه «پنج» گفت: نمایشگاه نقاشی و مجسمه «از آستارا تا استرآباد» را با الهام از کتاب دکتر منوچهر ستوده، در سومین سالگرد درگذشت این چهره ماندگار کشورمان برپا کرده‌ایم.

نمایشگاه نقاشی و مجسمه به یاد چهره ماندگار ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، نمایشگاه نقاشی و مجسمه «از آستارا تا استرآباد» این روزها در نگارخانه «پنج» واقع در نوشهر استان مازندران برپاست.

    نام این نمایشگاه از کتاب مشهور زنده‌یاد «منوچهر ستوده» چهره ماندگار جغرافیای تاریخی ایران گرفته شده است و با سالگرد درگذشت وی همزمان است.

    مرجان الکائی مدیر نگارخانه «پنج» با اعلام این خبر به خبرنگار فارس گفت: 11 ماه از افتتاح گالری ما می‌گذرد و طی این مدت سعی کردیم استانداردهای لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی را رعایت کنیم. نمایشگاه نقاشی و مجسمه «از آستارا تا استرآباد» هم آثار هنرمندانی از 3 استان گیلان، مازندران و گلستان را شامل می‌شود. هنرمندانی که یا اصالتاً اهل استان‌های شمالی کشور هستند یا در این استان‌ها زندگی کرده‌‌اند.

    وی افزود: 35 اثر از 29 هنرمند در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شده است و از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه می‌توان به حسین محجوبی، آنه محمد تاتاری، احمد وکیلی، رحیم مولائیان، عسگر زمانی، عیسی چولاندیم، نامی پتگر و فرشته همتی اشاره کرد.

    به گفته الکائی، نمایشگاه نقاشی و مجسمه «از آستارا تا استرآباد» تا سه‌شنبه 20 فروردین (سومین سال درگذشت منوچهر ستوده) از ساعت 16 تا 20 پذیرای هنردوستان است.

    به گزارش فارس، نگارخانه «پنج» در مازندران‌، نوشهر، چهارراه هلستان، بهارستان شمالی، بهارستان 5، فرعی اول سمت چپ واقع شده است. این نگارخانه در «چهارسوی هنر» یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حاضر بود.

    منوچهر ستوده، ایران شناس، جغرافی‌دان تاریخی، استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر برجسته ایرانی بود. از وی حدود 60 جلد کتاب و نزدیک به 300 مقاله به جا مانده است. وی 20 فروردین 1395 در چالوس درگذشت و در قبرستان تازه آباد سلمان‌شهر کنار دوستش صادق کیا (رئیس اسبق فرهنگستان زبان و ادب فارسی) به خاک سپرده شد.

    ستوده متولد 28 تیر 1292 در تهران بود که حدود یک دهه پیش باغ 10 هکتاری خود در کلارآباد (از شهرستان‌های مازندران در نزدیکی تنکابن) را وقف بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی کرد. بنیاد دکتر محمود افشار، موقوفه‌ای است عام که هدف اساسی و منظور اصلی از بنیان نهادن آن توسط واقف، تعمیم زبان فارسی و تحکیم وحدت ملی در ایران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت