اتومکانیکای استانبول ۲۰۱۹ (۱۸)

مدیرعامل صنایع چدن اصفهان: دولت از صنایع صادرات محور حمایت کند

عصر نمایشگاه- صنایع چدن اصفهان ازجمله شرکت‌های فعال در مجموعه نمایشگاه‌های اتومکانیکا است که با دیدگاه صادراتی و با حضور پیوسته در این نمایشگاه‌ها توانسته بازارهای صادراتی مناسبی را نیز به دست آورد. در بازدید از نمایشگاه اتومکانیکای استانبول ۲۰۱۹ گفتگویی با محمدعلی رحیمی، مدیرعامل این شرکت داشتیم. وی با تاکید بر مزیت کشورمان در بعضی زمینه‌های تولیدی، خواستار حمایت‌های بیشتر از صنعتگران شد.

مدیرعامل صنایع چدن اصفهان: دولت از صنایع صادرات محور حمایت کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، رحیمی در آغاز گفتگو با اشاره به تاریخچه فعالیت صنایع چدن اصفهان گفت:"صنایع چدن اصفهان فعالیت خود را از سال 1365 در زمینه تولید قطعات خودروهای سنگین آغاز کرد و هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از محصولات ازجمله چرخ پنجم کشنده‌ها، سیستم تعلیق، اکسل، قطعات چرخ و بخش‌های دیگری از خودروهای سنگین را تولید می‌کند. این قطعات غیر از برآورده کردن نیاز بازارهای داخلی، بازار صادراتی مناسبی نیز دارند."
    وی با اشاره به سابقه حضور این مجموعه در اتومکانیکا گفت:"این پنجمین نمایشگاه اتومکانیکا در سرتاسر جهان است که صنایع چدن اصفهان در آن حضور دارد. حضورمان در این نمایشگاه‌ها مثبت بوده است چراکه توانسته‌ایم مشتریان مناسبی در بازارهای صادراتی بیابیم و هم‌اکنون بخش قابل‌توجهی از تولیدات این مجموعه به خارج از کشور صادر می‌شود."
    رحیمی افزود:"کشورمان در زمینه تولید این قطعات مزیت زیادی دارد. از یک‌طرف انرژی در کشورمان ارزان است و از طرف دیگر نیروی کار متخصص با هزینه مناسب و مواد اولیه در ایران وجود دارد تا به این ترتیب ما مزیت بزرگی در این زمینه داشته باشیم. ما شاید در ایران نتوانیم تا سال‌ها بعد در زمینه تولید کالایی مانند تلفن همراه به جایگاه صادرات برسیم اما هم‌اکنون این محصولات در حال صادرات است. قبلا با توجه به قیمت پایین دلار، ما عملا در کشور وارد کننده بودیم اما با قیمت‌های فعلی و تصمیم دولت برای ثبات در این قیمت‌ها، شرایط برای صادرات فراهم شده است"
    مدیرعامل صنایع چدن اصفهان در زمینه وضعیت فعلی فعالیت‌های تجاری گفت:"متاسفانه به دلیل شرایط حاصل از تحریم دچار مشکلات زیادی در زمینه صادرات شده‌ایم. در روز اول همین نمایشگاه یک شرکت اتریشی پس از بررسی محصولات ما، کیفیت و کارآیی آن‌ها را تایید کرد اما گفت به دلیل تحریم امکان همکاری با ما را ندارد. با این شرایط بازارهای صادراتی را از دست خواهیم داد."
    وی در پایان گفت:"ما از دولت یارانه برای تولید نمی‌خواهیم اما انتظار داریم از تولیدکنندگان حمایت بیشتری بشود تا با تولید محصولات صادرات محور، بتوانند برای کشور ارزآوری داشته باشند و چرخ صنایع را بچرخانند."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت