مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی:

حضور ایران در اکسپوی سال ۲۰۲۰ در دبی

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی با اشاره به حضور ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی گفت: این اکسپو برای نخستین بار در یک کشور اسلامی و در منطقه خلیج فارس برگزار می شود و براساس آمار اخذ شده ۸۰ درصد بازدیدکنندگان این نمایشگاه افراد غیربومی هستند.

حضور ایران در اکسپوی سال ۲۰۲۰ در دبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، «بهمن حسین‌زاده» روز یکشنبه در برنامه صنعت نمایشگاهی با اشاره به اهمیت صنعت نمایشگاهی طی نیم قرن اخیر تاکید کرد: دستیابی کشورهای دنیا به بیش از 45 تریلیون دلار تجارت جهانی کالا و خدمات در هر سال و رونق شدید صادرات کالاهای دانش بنیان و توسعه صنعت گردشگری در سال‌های اخیر تا حدود زیادی مرهون برپایی نمایشگاه‌های بین المللی تخصصی است.

    وی به وضعیت برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور اشاره کرد و ادامه داد: سالانه 500 تا 600 نمایشگاه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

    حسین‌زاده با اشاره به نمایشگاه‌های برگزار شده در سال 2018 اظهار کرد: در این سال یک هزار و 217 سایت نمایشگاهی با ظرفیت 35 میلیون متر مربع سالن سرپوشیده در دنیا وجود داشته است که 138 میلیون متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها (بالغ بر چهار میلیون و 500 هزار مؤسسه، شرکت، نهاد یا سازمان) قرار داده‌اند.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ادامه داد: 303 میلیون نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید کرده‌اند و در پی آن 800 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی کمک شده است. همچنین در این سال از طریق صنعت نمایشگاهی برای سه میلیون و 240 هزار نفر فرصت شغلی فراهم شد.

    وی با اشاره به اکسپویی که قرار است سال 2020 در دبی برگزار شود، گفت: در این نمایشگاه علاوه بر توانمندی‌های حوزه‌های اقتصادی کشور و یا تجهیز بخش‌هایی به کالاها و محصولات سنتی ایران، قسمتی را نیز به شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ های کشورمان اختصاص می‌دهیم.

    حسین‌زاده یادآور شد: در این نمایشگاه، دو هزار و 12 متر فضا در اختیار ایران قرار گرفته و 25 میلیون نفر از آن دیدن خواهند کرد.

    معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت درباره تفاوت اکسپوی 2020 با اکسپوهایی که در گذشته برگزار شده، اظهار کرد: این اکسپو برای نخستین بار در یک کشور اسلامی و در منطقه خلیج فارس برگزار می‌شود و براساس آمار اخذ شده 80 درصد بازدیدکنندگان این نمایشگاه افراد غیربومی هستند که می‌توانند ما را در ترسیم ارتباطات جدید با جامعه جهانی یاری رسانند.

    وی با بیان اینکه شرکت‌های بسیاری درخواست طراحی پاویون ایران در اکسپوی 2020 را مطرح کرده بودند گفت: از میان این شرکت‌ها 30 شرکت و در نهایت نیز 10 شرکت حائز شرایط شناخته شدند که در مرحله نیمه نهایی سه شرکت و در نهایت نیز یک شرکت برتر برای طراحی غرفه ایران معرفی می‌شود.

    حسین‌زاده با تاکید بر اهمیت طرح رجیستری در صنعت نمایشگاهی اظهار کرد: این طرح در همه دنیا اجرا می‌شود و نباید از گام‌های جهانی عقب بمانیم. بنابراین باید به سمت ثبت‌نام دیجیتالی در وب‌سایت حرکت کنیم.

    وی همچنین از توافق اخیر با شهردار تهران خبر داد و گفت: سایت شهر آفتاب علیرغم سرمایه‌گذاری‌های بسیار که با صرف دارایی‌های مردم تهران ساخته شده، هنوز توفیق نداشته است. برای فعال کردن این سایت با شهرداری تهران توافقاتی صورت گرفته است که پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت