نمایشگاه گردشگری اصفهان، ثروت افزایی و توسعه پایدار را به دنبال دارد

عصر نمایشگاه- نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان در حالی برگزار شد که مسئولان حاضر در آن بر تاثیر مستقیم این نمایشگاه در افزایش ثروت و توسعه پایدار تاکید کردند.

نمایشگاه گردشگری اصفهان، ثروت افزایی و توسعه پایدار را به دنبال دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه به نقل از اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نشست خبری با حضور علی یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان، فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، علیرضا سالاریان نماینده وزارت امور خارجه در استان و نصیر ملت رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

    برگزاری نمایشگاه با رویکرد ویژه به صنایع دستی

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این نشست خبری از توجه ویژه به صنایع دستی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: تاکنون 300 مشارکت‌ کننده برای شرکت در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان اعلام حضور کرده‌اند که این نمایشگاه در فضای 9 هزار مترمربع برگزار می‌شود.

    علی یارمحمدیان اظهار کرد: شرکت نمایشگاه‌ها شرایطی فراهم می‌کند که فعالان در تمامی حوزه‌ها در این مکان حضور پیدا ‌کنند و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه به رونق اقتصادی بینجامد.

    وی بیان کرد: این نمایشگاه ششمین رویداد از 55 نمایشگاه‌ در نظر گرفته شده در سال جاری محسوب می‌شود؛ امیدواریم این نمایشگاه، نقطه عطفی در جذب گردشگر باشد.

    وی افزود: شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند باعث افزایش جذب گردشگر به یک منطقه شود؛ امروزه نمایشگاه‌ها بهترین ابزار بازاریابی به شمار می‌روند؛ در نمایشگاه است که فعالان حوزه گردشگری می‌توانند حضور پیدا کنند و با افراد فعال در صنعت خود ملاقات کنند.

    یارمحمدیان مطرح کرد: امروز محیط طبیعی، صنایع‌دستی و آثار تاریخی فقط موجب جذب گردشگر نمی‌شود بلکه رویدادهای فرهنگی و اقتصادی و برگزاری نمایشگاه‌ها نیز می‌تواند باعث جذب گردشگر در یک منطقه شود؛ در دنیا نمایشگاه‌های جهانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود که در این نمایشگاه تعداد بالایی گردشگر به آن‌جا می‌روند.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان عنوان کرد: یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی که در اصفهان برگزار می‌شود، می‌تواند فرصتی برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان باشد و ظرفیت سایر استان‌ها را به نمایش بگذارد.

    وی بیان کرد: اصفهان قطب گردشگری ایران است؛ بر اساس آمار سازمان میراث فرهنگی، اصفهان در جذب گردشگران خارجی رتبه نخست و در رتبه دوم جذب گردشگران داخلی را داشته است و با 22 هزار اثر ثبت شده ملی و 17 اثر ثبت شده جهانی پتانسیل بالایی در این حوزه دارد؛ همچنین با تکمیل نمایشگاه بین‌المللی بزرگ، این ظرفیت را داریم که نمایشگاه منطقه‌ای بزرگ برگزار کنیم.

    یارمحمدیان با اشاره به اینکه هر شهرستان ویژگی خاص خود را دارد، در ادامه گفت: گردشگران انواع مختلفی دارند؛ اصفهان در جذب گردشگر تک قطبی بوده ولی با برگزاری نمایشگاه‌ها می‌توانیم سایر ظرفیت‌های مختلف استان را ارائه کنیم.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اذعان کرد: تاکنون 300 مشارکت‌ کننده اعلام حضور کردند که در فضای 9 هزار مترمربع برگزار می‌شود و در این نمایشگاه توجه ویژه به صنایع‌دستی شده و غرفه‌هایی ویژه‌ای در این حوزه حضور دارند.

    وی ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل، راهنمایان تورها، هتل و بوم‌گردان‌ها، صنایع‌دستی و سوغات، استارت آپ‌ها و... در این نمایشگاه حضور دارند و همچنین توجه ویژه‌ای به گردشگری سلامت شده است.

    یارمحمدیان در ادامه ابراز داشت: امسال تعامل بسیار خوبی با نهادهای وابسته به گردشگری انجام شده است؛ اگر این تعامل نبود، این نمایشگاه نمی‌توانست به صورت ویژه برگزار شود و تفاوت نمایشگاه امسال را با سال‌های گذشته را خواهید دید.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در پایان اظهار کرد: شهرداری اصفهان با دعوت از 13 خواهرخوانده این شهر نقش ویژه‌ای داشته و نمایندگی وزارت خارجه در استان هم از سفرا برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آورده است.

    نمایشگاه نشان می‌دهد در حوزه گردشگری چه توانایی‌هایی داریم

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: نمایشگاه فرصت مهمی برای عرضه توانمندی‌ها و بازاریابی در حوزه‌های مختلف است؛ ظرفیت‌های ما در گردشگری بسیار قوی است و جاذبه‌های تاریخی ما جایگاه خاصی در دنیا دارد و مناطق طبیعی بی‌نظیری داریم.

    فریدون الهیاری ادامه داد: حدود 30 نوع گردشگری مورد توجه در استان اصفهان است اما توانمندی ویژه را در عرضه این قابلیت‌ها نشان ندادیم که نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای ارائه این خدمات باشد.

    وی ابراز کرد: امروز خیلی از شهرهای ما در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و برخی از شهرها که گردشگری در آن جایگاهی نداشته با تمرکز روی داشته‌هایشان، آن را برای عرضه می‌آورند که می‌تواند بسیار مهم باشد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مطرح کرد: نمایشگاه، هم در حوزه بازاریابی و هم در حوزه انتقال تجربیات می‌تواند موثر باشد؛ نمایشگاه اصفهان را باید با همدلی و هم‌افزایی همه بخش‌های دولتی و خصوصی با نگاه فرابخشی و جدی به حوزه گردشگری یاری دهیم.

    وی ادامه داد: باید هدف‌مان این باشد که نمایشگاه اصفهان پس از تهران دومین نمایشگاه معتبر کشور باشد و به سمتی حرکت کنیم که این جایگاه را تثبیت کنیم؛ این جایگاه دور از دسترس نیست و اگر عزم ملی وجود داشته باشد، امکان‌پذیر است.

    الهیاری تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی در کنار هم یک تجربه جدید است و می‌تواند به این دو نمایشگاه جهت ارتقای کیفیت کمک کند؛ در راستای بین‌المللی کردن این نمایشگاه اقداماتی انجام شده و امروز خواهرخوانده‌های اصفهان و سفرای کشورها دعوت شده‌اند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه، نشست‌های تخصصی نیز در نظر گرفته شده که در حین نمایشگاه برگزار خواهد شد.

    نمایشگاه گردشگری گام بلندی برای بهبود گردشگری

    رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان هم در این نشست خبری گفت: نمایشگاه گردشگری گام بلندی برای بهبود شرایط گردشگری و صنایع دستی خواهد بود اما با شرایط ایده ‌ آل نیز فاصله داریم که امیدواریم این نمایشگاه فرصتی باشد برای ارتباط با علاقه‌مندان و مخاطبانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند.

    نصیر ملت با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلف در اصفهان باعث می‌شود که به طور ویژه به گردشگری نگاه شود، گفت: در ابتدای شروع به کار دوره پنجم شورای شهر تلاش بر این بود که با یک نگاه نو و متفاوت به اصلاح مسیر توسعه شهر بپردازیم.

    رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: آنچه در توسعه شهر اصفهان از گذشته تاکنون اتفاق افتاده است؛ توسعه مبتنی بر صنعت بوده که یک مسیر اشتباه است و حاصل آن خشکی زاینده رود و آلودگی‌های زیست محیطی بوده است.

    وی افزود: تلاش کردیم که این مسیر توسعه را اصلاح کنیم و ظرفیتی که می‌توانست در دسترس قرار بگیرد توسعه فرهنگ و گردشگری بود که بر همین مبنا طرح اصفهان 2020 را در شورای شهر با این نگاه که سال 2020 میلادی دروازه‌ای باشد برای ورود شهر اصفهان به مسیر توسعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های گردشگری، مطرح کردیم.

    ملت با بیان اینکه برای تعیین اهداف این طرح از تمام کارشناسان نظر خواستیم و خوشحالیم که در این هفته دبیرخانه این طرح فعالیت خود را آغاز می‌کند، گفت: از این به بعد فرصتی داریم تا بر روی دغدغه‌های گردشگری متمرکز شویم؛ در این طرح شش هدف اصلی مطرح شده و قرار است از ویژگی نمایشگاه استفاده تا آن را برای مخاطبان معرفی کنیم.

    رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری تصریح کرد: برای نخستین بار است که این چنین نمایشگاهی در اصفهان برگزار می‌شود و گام بلندی برای بهبود شرایط گردشگری و صنایع دستی خواهد بود اما با شرایط ایده‌آل نیز فاصله داریم که امیدواریم این نمایشگاه فرصتی باشد برای ارتباط با علاقه‌مندان و مخاطبانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند.

    گردشگری می‌تواند محور گفتگو با دنیا باشد

    رئیس کمیته بین‌الملل شورای سیاست‌گذاری استان اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: گردشگری و صنایع‌دستی دو محوری است که می‌توانیم از این طریق با دنیا گفت‌وگو کنیم.

    علیرضا سالاریان که نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان نیز به شمار می‌رود، اظهار کرد: نمایشگاه امسال با انتخاب کارفرمای تخصصی و با سابقه از بهمن‌ ماه سال گذشته آغاز شد و کاتالوگ‌ها و مواردی که باید طراحی می‌شد، انجام شد تا برای معرفی و دعوت ارسال شود و این اقدامات برای نخستین بار انجام می‌شود.

    وی بیان کرد: شاید کمتر نمایشگاهی باشد که پیش از اجرای آن از اصحاب رسانه دعوت می‌شود تا در نشست خبری در مورد آن معرفی صورت بگیرد؛ گردشگری و صنایع‌دستی دو محوری است که می‌توانیم از این طریق با دنیا گفت‌وگو کنیم.

    نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان خطاب به اصحاب رسانه گفت: اگر به اصفهان علاقه دارید که واقعا یک شهر‌موزه است، باید برای معرفی اصفهان محکم و قوی قدم برداریم و با ارتباط‌گیری با همتایان خود در خارج از کشور به توسعه گردشگری کمک کنیم.

    وی با بیان اینکه امیدواریم نمایشگاه گردشگری سال آینده را در نمایشگاه جدید با امکانات برگزار کنیم، مطرح کرد: از سفرای حاضر در اصفهان تعدادی را دعوت کردیم و از برخی مسئولان گردشگری شهرهای خواهرخوانده نیز دعوت شده که از جمله آن‌ها اسپانیا، چین، مالزی و... است که اعلام آمادگی کرده و هیأت خود را نیز معرفی کرده‌اند.

    سالاریان بیان کرد: تورگردان‌هایی از سوئیس، اتریش و مجارستان برای بازدید از نمایشگاه دعوت کردیم و تعدادی خبرنگار از ترکیه نیز دعوت شده اند؛ همچنین پیگیر هستیم که تورهای مختلفی برای بازدید از اصفهان و در کنار آن یزد و شیراز هم دعوت کنیم.

    رئیس کمیته بین‌الملل و شورای سیاست‌گذاری استان اصفهان تأکید کرد: بازدید مقامات خارجی از نمایشگاه خوب است ولی باید تورگردانان خارجی از نمایشگاه بازدید کنند و با اولویتی که گذاشته‌ایم، در راستای توسعه گردشگری قدم برمی‌داریم.

    وی عنوان کرد: دو هفته فرصت برای میزبانی از استان‌ها و بازدیدکنندگان خارجی داریم و از شما اصحاب رسانه می‌خواهیم که شهر را زیباتر جلوه دهید؛ تردید و عبور و مرور ما مشکل دارد و شما باید کمک کنید تا این موضوع را فرهنگ‌سازی کنید.

    سالاریان ادامه داد: منظم کردن ترددها حداقل در اماکن تاریخی بسیار مهم است؛ مسیر فرودگاه به اصفهان باید بهسازی شود و این موضوعی است که بارها تاکنون تذکر داده‌ایم؛ مشکلات‌ ما این موارد است و اگر گردشگر بیاید، همه این مشکلات حل می‌شود همان طور که در مشهد هر روز شاهد رشد یک هتل هستیم.

    مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان، یزد و شیراز مثلث گردشگری در کشور را تشکیل داده‌اند، بیان کرد: در جلسه‌ای که با پلیس داشتم، از بینش پلیس در مورد برخورد با گردشگران به خصوص گردشگران خارجی خوشحال شدم؛ البته می‌دانیم که مشکلاتی در این حوزه داریم ولی باید با جلسات بیشتر باید این موارد را حل کنیم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت