نمایشگاهی تنها با یک اثر

عصر نمایشگاه- یک نمایشگاه منحصر به فرد با هدف تشویق بازدیدکنندگان به صرف مدت زمان بیشتری برای تماشای یک شاهکار هنری هفته آینده در گالری ملی لندن برگزار می‌شود.

نمایشگاهی تنها با یک اثر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، «برانداز نکنید،‌ زل بزنید»، این شعار برگزارکنندگان نمایشگاهی است که تنها یک اثر هنری را می‌توان در آن دید.

    تابلو نقاشی «‌بانوی صخره‌ها» شاهکاری از «لئوناردو داونیچی»‌ تنها اثری است که در نمایشگاه جدید گالری ملی لندن به نمایش گذاشته می‌شود.

    «کارولین کمپل» ـ مدیر مجموعه آثار و محقق گالری ملی لندن ـ بیان کرد: «هدف کلی از برگزاری این نمایشگاه، تشویق کردن بازدیدکنندگان به تماشای دقیق آثار است.»

    «کمپل» افزود: «ما قصد داریم مردم را تشویق کنیم زمان بیشتری صرف نگاه کردن یک اثری بکنند، چرا که گاهی اوقات احساس می‌کنیم بازدیدکنندگان فقط 15 ثانیه را به تماشای یک اثر هنری اختصاص می‌دهند. هدف از برگزاری این پروژه هنری آن است که بازدیدکننده از تماشای یکی از شاهکارهای هنری گالری ملی لندن درک بیشتری داشته باشد و لذت بیشتری ببرد.»

    مدیر این گالری معتقد است، این اولین نمایشگاهی است که با این هدف برگزار می‌شود.

    کمپانی «59 Productions» که مسئولیت طراحی ویدئوهای مراسم افتتاحیه المپیک 2012 را برعهده داشت نیز در این پروژه هنری همکاری دارد.

    بازدیدکنندگان این نمایشگاه که با زمان بندی‌های مشخص وارد می‌شوند،‌ از اتاق‌هایی که ابعاد مختلفی از تابلو ‌نقاشی «بانوصخره ها» را به نمایش می‌گذارد،‌ عبور می‌کنند. برای مثال یک اتاق به نمایش این اثر از زوایای مختلف اختصاص داده شده است و یک اتاق این تابلو نقاشی را به صورت سه بعدی به تصویر می‌کشد. و در نهایت اتاق سوم، تابلو نقاشی‌ «بانوی صخره‌ها» را در حالی به نمایش می‌گذارد که گویی در محرابی که در سال 1508 در آن قرار داشت،‌ حضور دارد.

    این نمایشگاه بخشی از مراسمی است که گالری ملی لندن برای گرامیداشت پانصدمین سالروز درگذشت داوینچی به پا می‌دارد.

    موزه لوور پاریس نیز نمایشگاه بسیار بزرگتری را به همین منظور ترتیب داده است که تا بیست و چهارم فوریه سال آینده ادامه خواهد داشت. گالری ملی لندن نیز یکی از آثار «داوینچی» را برای برگزاری این نمایشگاه بزرگ به «لوور» امانت داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت