رایزن بازرگانی ایران در عراق :

ایجاد شهرک صنعتی مشترک در پرویزخان ضرورت راهبردی است

عصر نمایشگاه- رایزن بازرگانی ایران در بغداد در حاشیه بازدید از نمایشگاه اختصاصی ایران در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق که از ۲۴ تا ۲۸ دیماه با حضور ۱۵۰ شرکت ایرانی برگزار شد گفت : برخورداری بیش از ۵۰۰ کیلومترمرزمشترک ایران با سلیمانیه دو گذرگاه رسمی مرزی باشماق و پرویزخان و اقبال کالاهای ایرانی در این منطقه ظرفیت قابل اتکایی برای توسعه فعالیتهای بازرگانی دوکشور خواهد بود.

ایجاد شهرک صنعتی مشترک در پرویزخان ضرورت راهبردی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه ناصربهزاد با اشاره به اینکه  در حال حاضر نیمی از کالاهای موجود دربازار سلیمانیه محصولات ایرانی است اظهارداشت : مواد غذایی-فراورده های تبدیلی -فرش وموکت -مصنوعات پلاستیکی -ماشین الات -مصالح ساختمانی-حوزه کشاورزی  و خدمات فنی و مهندسی بویژه در بخش حمل و نقل . ساخت و ساز و طراحی شهری بعنوان اولویتهای مهم همکاری شرکتهای ایرانی در این بازار مورد توجه است .
    رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود : ایجاد مناطق صنعتی در سلیمانیه برای ایجاد تولیدات محلی در یک برنامه پنج ساله توسط اقلیم کردستان عراق دنبال میگردد و یکصد پروژه سرمایه گذاری در ایجاد واحد تولید محصولات غذایی -دارویی-ساختمانی-پوشاک .چرم-صنایع فلزی و برقی -تجهیزات ازمایشگاهی اب.خاک .گیاه -هتل سازی و پارک ابی -خدمات شهری و کترینگ وایجاد مراکز درمانی تخصصی قلب و ارتوپدی درحال اقدام است .
    وی با برشمردن سیاستهای اتی اقلیم کردستان برای بهبود و توسعه بازارسلیمانیه تاکید کرد بررسی ها نشان میدهد ایجاد شهرک صنعتی مشترک در مرز پرویزخان با استفاده از برق ایران و تسهیلات تشویقی اقلیم برای ایجاد کارخانجات صنعتی در بخشهای با مزیت کالاهای ایرانی میتواند موجب ماندگاری و حضوراثرگذار در این منطقه باشد .
    رایزن بازرگانی ایران در عراق تاکید کرد : پیش بینی زمین در داخل خاک هردو کشور در این مرز انجام شده که تسریع در روند امورفنی و حقوقی با اختصاص کارگروه ویژه برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک و تسریع در  تحقق ان ضرورت راهبردی برای توسعه اقتصادی در راستای همکاری با همسایگان جهت رشد تجارت خارجی خواهد بود .
    ناصربهزاد سلیمانیه را دروازه ورود به اقلیم کردستان عراق دانست واضافه کرد  با توجه به ثبات و امنیت این منطقه  امکان انتقال کالا از این مرکز به سایر استانهای همجوارنظیر حلبچه.دهوک.اربیل .نینوا.دیاله و کرکوک و حتی سایر مناطق عراق وجود دارد که برنامه ریزی فعالان اقتصادی در این رابطه حائز اهمیت است .
    رایزن بازرگانی ایران در عراق از راه اندازی قریب الوقوع کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در سلیمانیه خبرداد و افزود استفاده از این امکان برای صدور بیمه نامه های صادراتی و پوشش انواع ریسک با مقامات اقلیم مذاکره شد و میتواند بعنوان نقطه عطفی در پیشبرد حمایتی برنامه های صادراتی ایران مورد استفاده باشد .

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت