بررسی عوامل موفقیت انجمن غرفه ‌سازان در تحقق اهداف صنفی

عصر نمایشگاه- حدود شش سال از شکل گیری انجمن صنفی کارفرمایی غرفه سازان تهران می گذرد و به اذعان بسیاری از فعالین این صنف در این مدت کوتاه دست آورد های قابل توجهی در پیگیری حقوق و رفع مشکلات اعضای خود داشته است.

بررسی عوامل موفقیت انجمن غرفه ‌سازان در تحقق اهداف صنفی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۰۰

    بابک وفایی:

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه در انتخابات اخیر مجمع عمومی این انجمن که برای اولین بار با حضور حد اکثری اعضا برگزار شد هیئت مدیره پیشین موفق شد برای یک دوره دو ساله دیگر اعتماد اعضا را کسب کند. در این انتخابات  منوچهر جعفری زاده، صالح سپاسدار، کاظم جعفری زاده، سعید صدقی و علیرضا خطیب شهیدی  به عنوان اعضای هیئت مدیره و هومن مشایخی به عنوان بازرس جدید انتخاب شدند. برای آشنایی بیشتر با برنامه ها و اهداف پیش روی این انجمن پویا و پیشرو در صنعت نمایشگاهی کشور در گفت و گویی با هیئت مدیره انجمن در شماره 37 مجله نمایشگاه منتشر شد که در ادامه می خوانید.
    سعید صدقی عضو هیئت مدیره: در ابتدا از همه اعضا انجمن و دست اندر کاران برگزاری مجمع عمومی تشکر می کنم. برای اولین بار حضور حداکثری اعضا را شاهد بودیم و انتخابات پرشوری نیز برگزار شد. خوشبختانه تعداد کاندیداها نیز زیاد بود و فضای رقابتی خوبی برای همه دوستان ایجاد شده بود. به طور کلی انتخابات بسیار خوبی برگزار شد و اعضا با رای مجدد به هیئت دیره پیشین نشان دهنده توافق و حمایت اعضا از روش و را ه هیئت مدیره قبلی بود. این برای ما دلگرمی بود تا با توان بیشتر به راه خود ادامه دهیم و بتوانیم غرفه ساز و غرفه ساز را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

    علیرضا خطیب شهیدی عضو هیئت مدیره: در ابتدا بنده باید چند تشکر را انجام دهم. اول از حضور حداکثری اعضا که اتفاق بسیار خوبی بود و نشان دهنده رضایت صنف از کارهای انجام شده تا کنون بود و این که ما هر کاری برای این صنف انجام دهیم باز هم است. چرا که این صنف و این انجمن خیلی دیر تشکیل شد و ما هر میزان کار انجام دهیم باز هم جا برای کار بیشتر وجود دارد. همچنین از اعضای فعال در دفتر انجمن آقای گودرزی مدیر اجرایی خوب و توانمند و دوست خوب ما تشکر می کنم. همچنین از آقای جهان پناه و دیگر دوستانی عزیزی که در دوره های قبلی انجمن تلاش کرده اند و زحمت کشیده اند تشکر می کنم.  با این رای دوستان هم اکنون مطالبات آنها  بیشتر شده و مسئولیت ما نسبت به دوره های قبل خیلی سنگین تر شده است. هم اکنون مطالبات صنف تغییر کرده و ما دو سال پیش که این کار را شروع کردیم فکر نمی کردیم به اینجا برسیم و تا این اندازه دست آورد داشته باشیم. این اهمیت در کل صنف وجود داشته و دوستان با حمایت خود به ما خیلی کمک کرده اند. ما تا 80 درصد برنامه های خود در دور اول را محقق کردیم و هم اکنون برای این دوره برنامه های متعددی داریم. مورد اول مجوزهای غرفه سازی است که مراحل پایانی خود را طی می کند و در آینده کوتاه مجوزهای جدید صادر خواهد شد. جا دارد از مدیران فنی نمایشگاه تهران جناب آقای ظفرجویان معاون سابق فنی مهندسی و آقای حبیبی معاون فنی مهندسی کنونی و دکتر رنجبران نیز تشکر کنم. سامانه نیز همه در جریان جزئیات آن هستند و در این مدت کمک بسیاری به ما کرده است تصمیم دارین تا ان را توسعه دهیم و امکانات بسیا بیشتری به ان اضافه کنیم. همچنین یکی از اهداف اساسی ما که بسیار پیگیر آن هستیم سامان دهی پیمانکاران است که یکی از مطالبات اصلی اعضای صنف است. ما باید عزت وکرامت به کار غرفه سازی و غرفه سازان بدهیم. به قول آقای جعفری زاده ما سنگ زیرین آسیاب هستیم و هیچ گاه دیده نمی شویم. امیدوارم با تلاش جمعی غرفه سازی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

    صالح سپاسدار عضو هیئت مدیره: من هم از همکاران و هم تیمی های خودم در هیئت مدیره تشکر می کنم که هر چند در برخی موارد با هم نظر نبودیم ولی با هماهنگی به نتایج خوبی دست پیدا کردیم. از اعضای انجمن نیز برای حمایت مقتدرانه آنها تشکر می کنم که این حمایت آنها برای پیش برد اهداف صنفی بسیار انرژی بخش بود. این انتخابات به ما نشان داد همه دوستان آماده تغییر و به روزرسانی تمام امور در نمایشگاه هستند. عملکرد ما به واسطه حمایت و همراهی هر 3 وجه اجرایی نمایشگاه شامل بخش دولتی، دست اندرکاران، برگزارکنندگان و مهمتر از همه همکاران غرفه ساز نتایج نسبتا مثبتی داشت و امیدواریم به واسطه ارتقا این نوع روابط بتوانیم در آینده دستاوردهای بهتری کسب کنیم.امروز به نظر می رسد تمامی دست اندرکاران تمایل بسیار زیاد به بهره گیری از تکنولوژی روز جهت تسهیل روند کاری دارند و مهمتر از آن در این جامعه کوچک نمایشگاهی اهمیت کار گروهی جهت دستیابی به اهداف جمعی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. نکته دیگری که می خواهم عرض کنم این است که همه دوستان کاندید شده صلاحیت کافی را داشتند ولی اعضای صنف تشخیص دادند این گروه با یکدیگر بهتر می توانند اهداف و خواسته های آنها را پیگیری کنند و به نتیجه برسانند.  

    گودرزی مدیر اجرایی انجمن: به نظر من یک عامل دلیل موفقیت انجمن غرفه سازان در دو سال گذشته بوده و امیدوار هستیم این روند همچنان ادامه داشته باشد. فکرمی کنم بارها این شعار توسط آقای منوچهر جعفری زاده تکرار شده است که ما در انجمن منافع جمع را به منافع شخص ترجیح می دهیم. فکر می کنم این روند عامل و شاه کلید اصلی موفقیت هیئت مدیره در گذشته بوده است. از اعضای محترم هیئت مدیره تشکر ویژه دارم برای زحمات بی دریغی که می کشند و بنده شاهد جلساتی بوده ام که تا پاسی از شب ادامه داشته است. از اعضا انجمن نیز به دلیل تشخیص درست و حضور به موقع تشکر می کنم. امیدوارم همه اصناف در صنعت نمایشگاهی دست به دست هم دهند تا این صنعت رشد خود را ادامه دهد و به جایگاه واقعی خود برسد.

    منوچهر جعفری زاده رئیس هئت مدیره انجمن: من هم به نوبه خودم از همکارانم در انجمن که در این دو سال با از خود گذشتگی و بی دریغ و بی منت در یک کار گروهی خیلی خوب و حرفه ای شریک بودند تشکر می کنم. ما خوشحال هستیم که اعضا با حضور خود نشان داده اند که به هیئت مدیره اعتماد دارند و انجمن را جایی امن برای پیگیری خواست ها و مطالبات خود می دانند. از اعتماد اعضای صنف به دلیل اعتماد مجدد تشکر می کنیم. ما هم معتقد بودیم که موفقیت ما درگرو یک کار گروهی خوب است. تقریبا در تمامی حوزه هایی که در این دوسال وارد شدیم  خود را موفق می دانیم و امیدواریم در دو سال پیش رو هم در حوزه هایی که آقای خطیب شهیدی مطرح کردند عملکرد موفقی داشته باشیم. همانطور که می دانید انجمن ها به دلیل ماهیت خود نقش اثر گذاری در تصمیم سازی های بلند مدت صنف خود دارند.  ما فکر می کنیم انجمن ما در یک سال گذشته نقش بسیار پررنگی در تصمیم های اصلی برای این صنف داشته است و در دوسال آینده به طور جدی در نظر داریم که در تصمیم سازی ها همراه تر باشیم و نقش موثر تری داشته باشیم. فکر می کنم در حوزه پیمان کاران و در حوزه ارتباط با نمایشگاه باید بیشتر کار کنیم. در حوزه ارتباط با رسانه ها برنامه های ویژه ای داریم و همچنین در موضوع آموزش برنامه های زیادی داریم که اعلام خواهد شد. همکاری بیشتری با انجمن برگزارکنندگان  و سایت داران نیز در دستور کار قرار دارد. به نظرم باید با همفکری سه انجمن وبا تقسیم کار در حوزه های مختلف راهکارهای بهتر و پیشنهادات بزرگ تر و بهتر برای بهبود شرایط کلی صنعت نمایشگاهی ارائه دهیم. در نهایت امیدواریم در طول دو سال آتی کارها را با این تیم بسیار خوب  انجمن غرفه سازان با موفقیت به پیش ببریم.

    هومن مشایخی بازرس انجمن: به نظر من تثبیت هیئت مدیره قبل نشانه بسیار خوبی است از اینکه اعضا از عملکرد هیئت مدیره رضایت داشته اند. همچنین با وجود این که جلسه مجمع عمومی در روز کاری بر گذار شد و زمانی نبود که اعضا فراغت کافی برای حضور در جلسه داشته باشند با این حال حضور حداکثری اعضا تایید کننده این رضایت است. هیئت مدیره نیزتا این لحظه نشان داده اند که برای صنف قائل به زحمت هستند و در این مدت خیلی برای خود کار تراشی کرده و زحمت کشیده اند. به همین دلیل من برای سمت بازرسی کاندیدا شدم و خوشبختانه دوستان نیز با رای بالا به بنده اعتماد کردند. وظیفه من هم اکنون وظیفه بسیار سنگین تری است. مهم این است که همه چیز طبق اساسنامه پیش برود و مهم تر این است که این اساس نامه به نفع همه باشد. به نظرم شاید بد نباید بعد از این چند سال نگاهی دوباره به اساس نامه داشته باشیم و اگر تغییرات جزئی بنا به شرایط نیاز باشد داشته باشیم.

     

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت