دهمین نمایشگاه نقاشی دانش‌آموزان گرجی و ایرانی افتتاح شد

عصر نمایشگاه- به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،دهمین نمایشگاه نقاشی دانش‌آموزان مدارس گرجستانی و ایرانی در تفلیس افتتاح شد.

دهمین نمایشگاه نقاشی دانش‌آموزان گرجی و ایرانی افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، آیین آغاز به کار این نمایشگاه با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، جمعی از نمایندگان وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش گرجستان، شهرداری تفلیس و خانواده‌ دانش آموزان گرجی و ایرانی برگزار شد.

    در این نمایشگاه که بیش از 150 اثر نقاشی از فارسی آموزان چهار مدرسه گرجستان و مدرسه فردوسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در مدرسه شماره 195 پایتخت گرجستان به نمایش گذاشته شده به مدت یک هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

    در این آیین به صاحبان 20 اثر که حائز رتبه برتر شدند، هدایا و تقدیرنامه‌های از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ارائه شد.

    برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه هنر خط نقاشی، چهره نگاری و قلم کاری روی پارچه توسط "علی شعبانی" و "طاهره‌ السادات رحیمی" از هنرمندان ایرانی که به صورت زنده به هنرنمایی پرداخته و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت، از دیگر برنامه‌های آیین افتتاح این نمایشگاه بود.

    "سید جواد قوام شهیدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در این مراسم با اشاره به پیشینه آموزش زبان فارسی در مدارس و دانشگاه‌های گرجستان گفت: امروزه زبان نه تنها مهمترین ابزار ارتباطی بلکه هسته اصلی و شکل دهنده فرهنگ محسوب می‌شود.

      سفیر کشورمان با بیان اینکه آموزش زبان فارسی با اهداف متفاوتی در سراسر دنیا جریان دارد، افزود، عده‌ای برای آشنایی با فرهنگ و ادبیات غنی ایران به یادگیری این زبان می‌پردازند و زبان برای آنها به عنوان بخش مهمی از فرهنگ اهمیت دارد.

    قوام شهیدی تصریح کرد، امیدواریم برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در گرجستان و بکارگیری فناوری‌های نوین در زمینه فرهنگی مورد توجه بنیاد سعدی قرار گیرد.

    وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، هنری می‌تواند به رشد و تقویت استعداد و خلاقیت‌ فراگیران زبان فارسی و آشنایی آن‌ها با فرهنگ و هنر ایران و گرجستان بیش از پیش کمک کند.

      "حمید مصطفوی" رایزن فرهنگی ایران نیز با اشاره به سابقه 10 ساله برگزاری این نمایشگاه گفت: تعداد آثار ارائه شده در این دوره از نمایشگاه توسط فارسی آموزان مدارس گرجی و دانش آموزان ایرانی، نسبت به دوره قبل در سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

    مصطفوی با اشاره به اعزام 25 نفر از فراگیران زبان فارسی مدارس گرجی به ایران در آبان ماه گذشته گفت: بیشتر آثار ارائه شده در این نمایشگاه توسط فارسی آموزان گرجی، مربوط به نمادهای دوستی دو کشور و مکان‌های دیدنی تهران است که در اردوی فرهنگی - تفریخی از آنجا بازدید کرده و خاطرات خود را در قالب نقاشی به تصویر کشیده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت