تشکیل شورای عالی تشکل‌های صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته

عصر نمایشگاه- روز گذشته شورای عالی تشکل‌های صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته در نشستی با حضور خبرنگاران تخصصی صنعت نمایشگاهی اعلام موجودیت کرد.

تشکیل شورای عالی تشکل‌های صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱:۰۰

    بابک وفایی:

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه علی مرادی رئیس هیئت مدیره انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه های بین المللی درابتدای این نشست گفت: ضمن تشکر از حاضرین محترم در جلسه باید گفت تشکیل شورای عالی صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته اتفاق بسیار بزرگی در صنعت نمایشگاهی است و منجر به کارهای بزرگی خواهد شد. امروز در تصمیم گیری هایی که  چه در نمایشگاه بین المللی تهران چه در سازمان توسعه و حتی در وزارت صنایع انجام می شود و بعضا مباحث کارشناسی پیش می آید مستقیما با مدیران سه انجمن نمایشگاهی مشورت می کنند و این باعث مسرت و خوشبختی است. ما در کنار منافع خاص هر انجمن و حتی گاهی تضاد منافعی که ممکن است وجود داشته باشد موارد مشترک و مشابه زیادی هم داریم. اگر به صورت یک تشکل واقعی و متحد باشیم این تضاد منافع تبدیل به اشتراک ناب منافع در صنعت نمایشگاهی خواهد شد. حدود سه سال است که بحث اتحادیه و فدراسیون را با آقای آدینه پیگیری می کنیم و جلسات بسیار زیادی را با اتاق بازرگانی داشتیم. واقعیت این است که تامین منافع تک تک این تشکل ها منتهی به تامین منافع ملی خواهد شد. تشکیل این شورا  به عنوان بازوی اجرایی شرکت سهامی نمایشگاه ها و سازمان توسعه تجارت راه درستی است که صنعت نمایشگاهی را به جایگاه واقعی خود خواهد رساند انشاالله. ما شاهد هستیم بسیاری از تشکل ها رئیس جمهور و مقامات اجرایی را سفرهای مختلف سیاسی تجاری همراهی می کنند ولی این اتفاق برای ما تاکنون نیفتاده است که امیدواریم ایجاد این تشکل منجر به حضور تاثیر گذار صنعت نمایشگاهی در سفرهای تجاری سیاسی شود. اتفاق خوب دیگر این خواهد بود که درخواست های برگزاری نمایشگاه از سوی انجمن ها مدیریت و متوقف خواهد شد چرا که ما برادر آنها خواهیم شد و آنها نیز می توانند در تشکل ما عضو شوند.  

    داوود آدینه دبیر هیئت مدیره انجمن مراکز آموزش مهارت‌های کسب و کار ایران و شورای عالی صنعت نمایشگاهی نیز در ادامه این نشست گفت: براساس قانون کائنات و خلقت در زمین انسانها هرچه متحد تر باشند امکان عبور از مشکلات برای انها آسان تر خواهد بود. تشکل های امروز به نوعی شکل نظام مندی از ایل و طایفه و عشیره در زندگی گذشتگان ماست. به نظر شما چرا یوفی ایجاد شد؟ چه نیازی بود؟ انجمن جهان صنعت نمایشگاهی ایجاد شد تا صنعت نمایشگاهی عضوی از سازمان های بین المللی تلقی شود و بتواند از امتیازات بین المللی استفاده کند.سازمان بین المللی کار 100 سال قدمت دارد و ایران یکی از موسسین این سازمان در دنیاست. سازمان ملل متحد بعد از سازمان بین المللی کار ایجاد شد. من فکر می کنم تشکل ها باید از زیر مجموعه ها و ایجاد تشکل های کوچک در شهرستانها حمایت کنند. تشکیل این شورا پاسخی برای تمام دغدغه های اعضای این صنعت خواهد بود و قدرت رایزنی و گفت و گوی بسیار بیشتری را به صنعت نمایشگاهی خواهد داد.

    منوچهر جعفری زاده رئیس هیئت مدیره انجمن غرفه سازان نیز در این نشست سخن گفت و عنوان کرد : کسانی که سنگ بنای موضوعی را می گذارند همواره همت بلندی دارند. من از بزرگ وارانی که سنگ بنای این تشکل را گذاشند تشکر می کنم. امیدوارم در عین صداقت و اعتقاد به این راه تا پایان از این تشکل حمایت کنیم چه در دوره های آتی باشیم چه نباشیم. به هر حال به نظرم  اگر امروز در شرایط بحرانی هستیم به دلیل بی اعتنایی و فراموش کردن نخبگان و افتراقی است که در سازمان ها ایجاد می شود . نهاد ها و  تشکل های مردم نهاد می توانند از یک نقشه بلند مدت حمایت کنند و در بستری که هم شایسته سالاری و هم رقابت و هم نیروهای تازه نفس را کنار هم جمع کند. رسالت ما در جایگاه صنفی خود ایجاب می کند که عالی ترین تشکل را در صنعت نمایشگاه ایجاد و حمایت کنیم. صنعت نمایشگاهی ظرفیت بی نظیری برای توسعه، اشتغال و ارز آوری در کشور دارد. این تشکل ها و عالی ترین سطح تشکل ها هستند که می توانند دور نمای روشنی برای صنعت و فضای کسب و کار کشور ایجاد کنند. امیدوارم هر چه با صداقت و با انگیزه تر بتوانیم درکنار یکدیگر باشیم  و تا حدی به این موضوع تعصب داشته باشیم که کوچکترین کم کاری را بدون تعارف تذکر و در صورت نیاز تغییر دهیم. ما از قدرتی صحبت می کنیم که خارج از حوزه دولتی است. تغییراتی که در سازمان ها ایجاد می شود و کسب و کار ما را تحت تاثیر قرار می دهد به دلایلی مانند عدم شناخت و عدم آگاهی نیازمند تشکل قدرتمندی که در این تااطم ها و تغییر ها نقش خود را به خوبی ایفا کند. ما در بخش خود کثرت داریم و علاقهمند هستیم حوزه سیاست گذاری خود را فراتر از سازمان خود ببریم و بتوانیم برای صنعت خود ساختار ایجاد کنیم. ما ضمن استقبال از حضور جوانان در صنعت خود فکر می کنیم ظرفیت  بسیار بزرگی در این صنعت می تواند ایجاد شود و متولی این ظرفیت باید مجموعه کلانی باشد . ما هم حمایت همه جانبه خود و همکاری در عالی ترین سطح را با  این تشکل اعلام می کنیم.

    علی یار محمدیان رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های نمایشگاهی ایران که به صورت ویدئو کنفرانس در ارتباط بود گفت: من از این اتفاق بسیار خوشحال هستم و خودم را نیز خدمت گذار صنعت نمایشگاهی می دانم و اگر بتوانم قدمی در این راه بردارم بسیار خوشحال خواهد شد. متاسفانه صنعت نمایشگاهی توسط دولت مردان مورد بی مهری قرار گرفته است. در حالی که این صنعت در خط مقدم جنگ اقتصادی کشور است و برای توسعه و رونق اقتصادی در کشور راهی به جز توسعه صنعت نمایشگاهی نیست. ما با مسائل و مشکلات انجمن های دیگر این صنعت نیز آشنا هستیم. این جا جایی است که باعث اتحاد و یکپارچگی اعضای صنعت نمایشگاهی برای مقابله با چالش ها و مشکلات خواهد شد و این انسجام و اتحاد بسیار مهم است.


    حضرتی رئیس هیئت مدیره پیشین انجمن سایت داران نیز ضمن تبریک ایجاد این تشکل گفت: این تشکل منجر به یکپارچه شن صدای صنعت نمایشگاهی و شنیده شدن این صدا خواهد شد و برای تمامی اعضای این تشکل آرزوی موفقیت و پیشبرد هر چه سریع تر امور را کرد.

    شایان ذکر است به زودی در طی یک مراسم رسمی از این تشکل رونمایی خواهد شد .

     

     

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت