تاثیر کووید ۱۹ بر سیستم نمایشگاهی ایتالیا

عصر نمایشگاه- اخبار ویروس جدیدی که بر چین تاثیر گذاشت، درست هنگامی مطرح شد که ایتالیا برای سال نمایشگاهی جدید آماده می شد. مقاله ای در ارتباط با تاثیر این ویروس بر سیستم نمایشگاهی اروپا را به ترجمه شیرین شریفیان مدیر امور بین الملل نمایشگاه بین المللی مشهد در متن خبر بخوانید.

تاثیر کووید ۱۹ بر سیستم نمایشگاهی ایتالیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، بطور کلی در ایتالیا مساله ویروس جدید را پدیده ای می دانستند که تنها بر اساس روابط با بازار چین اهمیت دارد. آنها از دیدگاه رسانه ای به موضوع نگاه می کردند که از بسته شدن مدارس و کارخانجات در چین خبر می دادند. مقامات صنعت نمایشگاهی در ایتالیا از منظر کاهش فروش آن دسته از شرکت های ایتالیایی صحبت می کردند که با چین مراودات تجاری قابل توجهی داشته اند اما این را در نظر نگرفته بودند که جهانی سازی به معنای بدون مرز است، حتی برای ویروس ها!

    2- تصمیم های دولت  و اقدامات صنعت نمایشگاهی برای این بخش
    اولین اقدامی که دولت ایتالیا انجام داد بستن مرزها بود که این عمل از تعداد مشارکت کنندگان و برگزارکنندگان چینی و بین المللی در نمایشگاهها به شدت کاست. البته در ابتدا صنعت نمایشگاهی ایتالیا متوجه نبود که ممکن است خودش هم قربانی این اپیدمی شود.
    در 21 فوریه، شناسایی اولین نشانه های بیماری در ایتالیا ، منجربه یک سری اقدامات و دستورات دولتی/منطقه ای با هدف محدود سازی اپیدمی گردید.
    نمایشگاهها اولین فعالیت هایی بودند که متوقف شدند و سپس در 21 مارس به دستور دولت تمامی فعالیت های تولیدی به جز موارد ضروری، ممنوع شدند.  به این ترتیب، نمایشگاههای ایتالیا، با تولید ثروت سالانه 60 میلیارد یورو و مشارکت تقریبا 200.000 غرفه دار و 20 میلیون بازدید کننده در 1000 نمایشگاه ، به شدت لطمه دیده است.
    صنعت نمایشگاهی ایتالیا – که بعد از چین، امریکا و آلمان، چهارمین رتبه جهان به لحاظ وسعت فضای نمایشگاهی  و دومین در سطح اروپا است، بلافاصله تلاش کرد تا نسبت به این وضعیت واکنش نشان دهد، رویدادها را به تعویق بیندازد تا آسیب اقتصادی را کنترل کند، با علم به این که تغییر تاریخ الزاما به معنای سازماندهی و برگزاری نمایشگاه در یک بازه زمانی کوتاه است.
    اما این همه ماجرا نبود، زیرا تعویق یک نمایشگاه بدان معناست که احتمالا با تقویم داخلی و بین المللی آن بخش خاص مطابقت ندارد و با تقویم نمایشگاهی مراکز نمایشگاهی همپوشانی خواهد داشت. همچنین پیش پرداخت های بدون درآمد پیش بینی شده، خود مشکلات مالی بسیاری به همراه داشتند.
    طولانی تر و وخیم تر شدن بحران در ایتالیا و شیوع آن در سایر کشورهای اروپایی و جهان منجر به تغییرات دائمی و زمانبندی های مجدد شده است.

    3- اولین تاثیر بر ارقام
    دراواخر ماه مارس، وضعیت در ایتالیا از این قرار بود:

    168 نمایشگاه مجددا زمانبندی شدند
    138 نمایشگاه داخل کشور به تعویق افتادند ، 63 مورد ماهیت بین المللی داشتند و 75 مورد نمایشگاههای داخلی بودند، برخی از آنها مستقیما تا سال 2021 معوق شدند.

    30 نمایشگاه لغو شدند
    این ارقام پیوسته تغییر می کند چرا که مدت زمان شیوع این بیماری مشخص نیست ، ضمن این که دولت دستور توقف  فعالیتها را حداقل تا اواسط ماه آوریل صادر کرده است.

    4- ابتکارات بخش نمایشگاهی
    علی رغم همه این موارد، صنعت نمایشگاهی ایتالیا دست به ابتکاراتی زده است که به برگزارکنندگان در بازار جهانی و غرفه داران امکان می دهد ارتباط خود را حفظ کنند و موجب توسعه فعالیتهای تجاری و پشتیبانی از بخش های مختلف صنعت شوند.
    آنها همه تلاش خود را می کنند؛ چرا که بخوبی می دانند هدف این است که نمایشگاهها به سرعت روند برگزاری خود را از سر بگیرند. صنعت نمایشگاهی ایتالیا تمام اقدامات ممکن را برای مقابله با این وضعیت با تدابیر مشخص انجام داده است تا کماکان تکیه گاه  توسعه اقتصاد و کشور باشد.
    انجمن صنعت نمایشگاهی ایتالیا با مقامات و انجمن های کشوری ارتباط برقرار کرده و با مسئولین نمایشگاهها در ایتالیا و انجمن های بین المللی این بخش در تماس نزدیک است.

    امروز بیش از هر زمان دیگر به حقیقت بی مرزی پی برده ایم. ما برای بازگرداندن نمایشگاههای خود به همراستایی با بازارجهانی نیاز داریم تا بتوانیم به راه حل های جدیدی برسیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت