مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی تبریز :

تعطیلی نمایشگاه‌ها توجیه ‌پذیر نیست

عصر نمایشگاه- مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز ضمن انتقاد از تعطیلی ادامه‌دار نمایشگاه‌های کشور با وجود فعالیت بازارها و برخی اصناف در کشور،‌از دولت خواست که نسبت به فعالین این حوزه توجه بیشتری داشته باشد.

تعطیلی نمایشگاه‌ها توجیه ‌پذیر نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه به نقل ازگسترش‌ همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور تمام اصناف و واحدهای تجاری با رکودی بی‌سابقه‌ مواجه شدند که صنعت نمایشگاهی و فعالان این حوزه نیز از این قائده مستثنا نبوده و دچار زیان‌های متعدد شدند.

    نکته قابل توجه این روزها بحث ادامه تعطیلی نمایشگاه‌ها در کشور است. درحال‌حاضر بازار و کسبه‌های مختلف در حال فعالیت هستند ولی صنعت نمایشگاه‌ها با وجود اینکه خانواده نسبتا پر جمعیتی را تشکیل می‌دهد، با تعطیلی رو به رو است.

    حبیب ماهوتی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز به عنوان یکی از پیشکسوتان این عرصه اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته برنامه‌ریزی‌های سال 99 انجام داده بودیم. متاسفانه اواخر سال گذشته نمایشگاه بسیار خوب تجارت عمومی و فروش که جزو معتبرترین و بهترین نمایشگاه‌های استان بود را از دست دادیم و برای امسال نیز برنامه‌ریزی های مهمی داشتیم که متاسفانه سه ماه ابتدایی سال با ادامه تعطیلی‌ها از دست رفت.

    رئیس نمایشگاه بین‌المللی تبریز در ادامه پیرامون زمان آغاز به فعالیت این نمایشگاه اظهارکرد: بیش از این قطعا نمی‌توان کارها را به تعویق انداخت. چرا که فشارهای مختلفی را در مباحث مالی تجربه کردیم. بنابرایم دو روز بعد از عید فطر برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی تبریز شروع و نمایشگاه‌های مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند شد.

    رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نمایشگاه‌ها

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نمایشگاه‌های استان را اینطور تشریح کرد : با نامه نگاری‌های صورت گرفته میان نمایشگاه بین‌المللی تبریز و سازمان بهداشت و درمان استان و بررسی‌های به عمل آمده تصمیم بر این شد که در بدو ورود بازدیدکنندگان به نمایشگاه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به صورت رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد. همچنین بدنه و لاستیک‌های ماشین‌ها نیز به صورت کامل ضدعفونی خواهند شد. برای بازدیدکنندگان از سالن‌ها نیز تدابیری اندیشیده شده تا با مواد ضدعفونی کنده البسه آنها ضدعفونی شود.

     

    وی در ادامه در خصوص ارتباط بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان نیز اظهارکرد: میان صاحبان غرفه‌ها و بازدیدکنندگان فضای شیشه ای به شکل پارتیشن‌های حفاظتی تعبیه خواهد شد تا از این طریق احتمال انتقال ویروس را به حداقل برسانیم. همچنین در داخل سالن‌ها برنامه ایجاد چندین اتاق مذاکره را داریم  که این اتاق‌ها نیز با رعایت موارد بهداشتی و  فاصله‌گذاری اجتماعی ایجاد خواهد شد. گفتنی است که در این اتاق‌ها لایه‌های محافظتی تعبیه شده است. بی‌شک تمام سعی خود را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به کار خواهیم بست.

    پیش‌بینی حضور مخاطب در نمایشگاه‌ها با وجود کرونا

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز در بخش دیگری ازصحبت‌های خود تصریح کرد: در کشور ما مردم عادی از همه نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند که این اتفاق شانس بزرگی برای فعالان نمایشگاهی کشور است. البته شیوع ویروس کرونا موجب خواهد شد که بازدید مردم عادی از نمایشگاه‌ها به میزان حدود 60 درصد کاهش یابد. البته باید توجه داشت که این امر موجب خواهد شد که نمایشگاه و بازدیدکنندگان به صورت تخصصی حضور داشته باشند که این موضوع یکی از اهداف بزرگ نمایشگاه‌ها است.

    ماهوتی در ادامه با اشاره به اینکه باید برای حال و اوضاع صنعت نمایشگاهی فکری کرد و قدمی برداشت گفت:  متاسفانه در آستانه سال نو تمام فعالان صنعت نمایشگاهی کشور با تعطیلی مواجه شدند. آمارهای غیر رسمی نشان می دهد برگزار‌کنندگان و غرفه سازان و فعالان صنعت نمایشگاهی با زیان بزرگی روبه‌رو شدند که این ضرر تا کنون ادامه دارد. اما نباید اجازه بدهیم بیش از این ادامه پیدا کند.

    وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال‌حاضر بازار‌ها در سراسر کشور مشغول به فعالیتند اما نمایشگاه‌ها بسته هستند و این تعطیلی نمایشگاه‌ها با توجه به فعالیت بازارها توجیه ندارد. ما آمادگی داریم تا شرایط بهداشتی را به صورت کامل در نمایشگاه‌ها برقرار کنیم، از این رو تبعیضی که میان نمایشگاه‌ها با دیگر بخش‌های کشور می‌بینیم برای ما آزار دهنده است.

    حبیب ماهوتی در ادامه به مذاکره با وزیر صمت در خصوص کمک به فعالان نمایشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: انتظار داریم که دولت در خصوص وجوه پرداختی 3 ماه نخست سال کمک حال فعالان نمایشگاهی باشد. از جناب آقای رحمانی در این زمینه درخواست مساعدت و همکاری داشیم و امیدوار هستیم که این درخواست هر چه زودتر به نتیجه برسد.

    وی در ادامه به مقاومت در برابر اخراج و تعدیل نیروهای فعال در نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت:کارگران و کارمندان سرمایه اصلی مدیران در هر سازمانی هستند. لذا نباید در حق این عزیزان اجحاف کنیم. ما در نمایشگاه بین‌المللی تبریز طبق روال سال گذشته هم همکاران را دعوت به کار کرده و حتی یک نفر هم تعدیل نیرو نداشتیم.

     روز جهانی نمایشگاه‌ها

    رئیس نمایشگاه بین‌المللی تبریز در بخش پایانی صحبت‌های خود به روز جهانی نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در آستانه روز ملی نمایشگاه از فعالان نمایشگاهی و مسئولان، اتحاد برای برگزاری نمایشگاه‌ها در راستای رونق اقتصاد کشور را خواستارم چرا که جز با یکدلی قادر نخواهیم بود از مسیر سخت و پر فرسایس فعلی عبور کنیم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت