برگزاری مجدد نمایشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

عصر نمایشگاه- قرار است از ۱۲ تیرماه جاری برگزاری و برپایی نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی با «نمایشگاه تخصصی در و پنجره» کلید بخورد، تصمیمی که بنا به گفته مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با رعایت همه موازین و پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

برگزاری مجدد نمایشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، صنعت نمایشگاهی به عنوان لکوموتیو معرفی دستاوردها و تولیدات مختلف صنعتی، بازرگانی، کشاورزی، معدنی و غیره نقش بسزایی در توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید برای محصولات و تولیدات کشورمان دارد.

    از زمان شیوع ویروس کرونا و برقراری محدودیت‌های اجتماعی برای حضور در مراکز جمعیتی، این صنعت نیز همچون سایر صنایع با رکود مواجه شده است.

    به گفته کارشناسان، نمی‌توان این  صنعت مهم را تعطیل کرد بلکه باید با رعایت شیوه‌نامه ها و پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را برد. امری که با توجه به احتمال تداوم حضور ویروس کرونا تا یکی دو سال آینده اهمیت بیشتری می‌یابد.

    آن‌طور که مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران آمار داده، از زمان شیوع  ویروس کرونا تاکنون، صنعت نمایشگاهی کشور نزدیک به سه هزار و 100 میلیارد ریال ضرر کرده است.

    به گفته وی، نزدیک به سه هزار و 300 نفر فعال حاضر در این صنعت به همراه 450 شرکت غرفه‌ساز که هر یک شاغلان زیادی در مجموعه خود دارند، از شرایط یاد شده متضرر شده‌اند، همچنین از بین رفتن اشتغال‌زایی یک نفر به ازای هر 4.5 تا پنج مترمربع فضا با برگزاری هر نمایشگاه را باید به این آمارها اضافه کرد.

    «بهمن حسین‌زاده» مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرده که با تشکیل ستادی در این زمینه و با نظرخواهی از همه فعالان و انجمن‌های صنعت نمایشگاهی، چهار پروتکل بهداشتی ویژه بازدیدکنندگان، غرفه‌سازان، مشارکت‌کنندگان و سایت‌داران تهیه و تدوین شده تا بدون اینکه به سلامت اجتماعی آسیبی وارد شود، برپایی نمایشگاه‌ها از سر گرفته شود.

    وی به تجربه موفق برگزاری نمایشگاه تخصصی «جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا» در هفته‌های اخیر اشاره کرد که با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغ شده وزارت بهداشت در فضایی افزون بر چهار هزار مترمربع برپا شد و در آن محصولات و کالاهای مرتبط با پیشگیری، مبارزه و کنترل عفونی تولید داخل و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد و در معرض دید متخصصان قرار گرفت.

    به گزارش ایرنا، ثبت نام آنلاین، اجازه ندادن به بازدیدکنندگان عمومی برای حضور در نمایشگاه و در عوض حضور متخصصان با دعوت از سوی شرکت‌ها، تقسیم‌بندی افراد برای حضور در نشست‌های رو در رو (B to B)، آموزش پرسنل حراست و هلال احمر مستقر در نمایشگاه، توزیع بسته‌های ضدعفونی‌کننده و اقلام مبارزه با کرونا بین شرکت‌کنندگان، حرکت افراد بر مبنای خطوط از پیش طراحی شده در نمایشگاه، لغو بلیت فروشی در ورودی نمایشگاه بین‌المللی، عبور از تونل مخصوص ضدعفونی افراد و هچنین مشخص شدن جایگاهی برای مصاحبه‌های خبرنگاران با مسوولان و شرکت‌کنندگان، از جمله تمهیدات اندیشیده شده در برپایی و بازگشایی مجدد نمایشگاه‌ها است.
    با این حال، تمهیداتی اندیشیده شده که به موجب آن امکان بازدید مجازی از طریق کانال ایران کالا و شبکه های مجازی برای مردم عادی نیز فراهم باشد.

    برگزاری 153 نمایشگاه تخصصی تا پایان امسال در تقویم نمایشگاهی کشور برنامه‌ریزی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت