مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز:

نمایشگاه های تبریز با رعایت الزام های ستاد کرونا برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه کشور بعد از شیوع کرونا در این شهر برگزار شد، گفت: تمامی شرایط سنجیده شده و زمینه لازم برای رعایت بهتر و بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در حین برگزاری نمایشگاه ها فراهم شده است و تمامی نمایشگاه‌ها با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

نمایشگاه های تبریز با رعایت الزام های ستاد کرونا برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، حبیب ماهوتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس مجوز کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، نمایشگاه بین المللی تبریز اجازه برگزاری 62 نمایشگاه را در سال 99 دارد، افزود: به جز 2 نمایشگاهی که به دلیل شرایط کرونایی لغو شد بقیه را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می‌کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: در سال جاری توانستیم نمایشگاه‌های عمومی را هم‌چون نمایشگاه جهیزیه، تخصصی تر برگزار کنیم تا از آمدن و تجمع بیشتر مردم جلوگیری شود.

    وی ادامه داد: نمایشگاه متالوژی و ریخته گری نیز با سطح بسیار بالا و فوق تخصصی برگزار شد که حتی در کشور بازتاب بسیار خوبی داشت، زیرا هرچند که در متراژ پایینی برپاشد اما به دلیل حضور شرکت‌های قدرتمند، بسیار با کیفیت بود و بیش از 90 درصد غرفه داران نیز رضایت کامل داشتند.

    ماهوتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه علمی و تخصصی رنوتکس امسال در تبریز، گفت: این نمایشگاه با برنامه ریزی‌های انجام گرفته بسیار قدرتمند و خوب در آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

    وی ادامه داد: اولین نمایشگاه پس از دهه محرم نیز دومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی ایران_تبریز است که در روزهای 11 تا 17 شهریور برگزار می‌شود.

    وی اظهار داشت: در راستای حمایت از کتاب فروشی‌های سطح شهر، سعی می‌کنیم تا فقط شرکت‌های قوی و بزرگ در این نمایشگاه حضور داشته باشند و اجازه حضور برای فروشندگان کوچک داده نشود تا خرید و فروش کتاب در کتاب فروشی‌ها نیز انجام شود و ضربه‌ای به این صنف در سطح شهر وارد نشود.

    مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه در شرایط کرونایی، اظهار کرد: غرفه‌ها با فاصله زیادی برپا خواهند شد به طوری که در هر سالن 100 غرفه حضور می‌یابند.

    وی گفت: تمامی اماکن، نیمکت‌ها، غرفه‌ها، لباس و دست و کفش افراد ضدعفونی می شود و مردم از یک درب وارد سالن شده و از درب دیگری خارج می‌شوند و تمامی اجناس هر غرفه و کف سالن ها نیز به صورت دائم و چرخشی با دستگاه‌ها ضدعفونی می‌شود.

    وی با اشاره به توزیع رایگان روزانه نزدیک به 28 هزار ماسک در حین برگزاری نمایشگاه ها گفت: امسال مجوز برگزاری نمایشگاه‌های مختلفی چون هیجدهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور، ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی خودرو، ماشین آلات صنایع جوب، لوازم خانگی، صنعت حمل و نقل و فلزات گرانبها، جواهرات و ماشین آلات مربوطه در تبریز صادر شده است.

    ماهوتی در خصوص ماجرای تعطیلی نمایشگاه جهیزیه پس از برگزاری یک روزه، اظهار کرد: عصر روز برگزاری این نمایشگاه، مسئولان بهداشت و عوامل سازمان صمت حضور داشتند و از نحوه اجرای پروتکل‌ها بسیار راضی بودند با این حال نصف شب با بنده تماس گرفتند که نمایشگاه جهیزیه به دلیل عمومی بودن و تجمع زیاد افراد باید تعطیل شود و ادعا کردند که ستاد استانی مقابله با کرونا نیز برای آن مجوزی صادر نکرده است.

    وی افزود: به این دلیل نمایشگاه را در روز دوم تعطیل کردیم تا رایزنی‌ها اتفاق افتد که در این راستا تعدادی از غرفه داران مهمان، به محل استانداری رفتند تا با اعضای ستاد کرونا صحبت کنند و این موضوع بدون هرگونه مشکلی حل شد و از فردای آن روز، نمایشگاه با چهار ساعت اضافه کاری از ساعت 11 صبح برگزار شد.

    ماهوتی خاطرنشان کرد: در طول دوران تعطیلی کرونا حتی یک نفر هم تعدیل نداشتیم بلکه تعدادی افراد جدید نیز به مجموعه اضافه شده‌اند.

    وی تاکید کرد: به تمامی کارکنان، ماسک و مواد ضدعفونی به وفور داده می‌شود، در زمان‌های مشخص تب سنجی نیز انجام می‌ شود و خوشبختانه تاکنون موارد مثبت کرونایی در این مجموعه ثبت نشده است.

    ماهوتی در خصوص خسارت نمایشگاه بین المللی تبریز در ایام کرونایی، اظهار کرد: نمی‌توان دقیق گفت که چه میزان خسارت دیدیم اما بیش از هفت میلیارد تومان تنها در اسفندماه سال گذشته ضرر کردیم، سه نمایشگاه مهم در فروردین ماه لغو و در مرداد برگزار شد، شرکت های خارجی هم حضور نداشتند که از نظر ارزی خسارت وارد شد.

    وی افزود: حتی برخی غرفه داران داخلی هم به دلیل وضعیت قرمز کرونایی آذربایجان شرقی در نمایشگاه شرکت نمی‌کنند ‌که بر این اساس از نظر مالی خسارات بالایی داشتیم اما از نظر معنوی توانستیم با برگزاری محدود نمایشگاه‌ها وجهه خود را در بین شرکت‌های داخلی حفظ کنیم.

    وی گفت: با وجود تمامی خسارت‌ها اما توانستیم نمایشگاه‌ها را هرچند محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حتی بدون سود مالی برگزار کنیم.

    وی با اشاره به اینکه بیش از 250 میلیون تومان در نمایشگاه جهیزیه هزینه مواد ضدعفونی پرداخت کردیم، اظهار کرد: تولیدکنندگان با هزاران برنامه به نمایشگاه می‌آیند و برای فروش و عرضه محصولات خود وقت می‌گذارند و نمی‌توان کمر این تولیدکنندگان را شکست و با تعطیلی نمایشگاه، چرخ‌های اقتصاد را دچار مشکل کرد.

    وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی تبریز هم‌چون بازار مدرنی است که تهویه دارد و هزاران بار بهتر از بازارهای سطح شهر است، پس بهتر است هر زمان که بازارهای شهر تعطیل شدند، نمایشگاه‌ها را نیز تعطیل کنند.

    ماهوتی با اشاره به گسترش نمایشگاه بین المللی تبریز، گفت: از سال 1400 تغییراتی در داخل سالن‌ها، تجهیزات بیرون سالن‌ها و نماها رخ خواهد داد و برخی سالن‌های کوچک نیز تجمیع خواهند شد.

    وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی تبریز، اولین نمایشگاه بزرگ سطح کشور از نظر برگزاری، بهره وری و تجهیزات محسوب می‌شود و در راستای بهبود و توسعه نیز قدم برمی‌دارد.

    به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی تبریز دارای 50 هزار متر مربع سالن مسقف است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت