شهرآفتاب میزبان فعالیتهای غیرنمایشگاهی فرهنگی و هنری می‌شود

عصر نمایشگاه- به زودی قرار است بخش‌هایی از این مجموعه بزرگ به برگزاری تئاتر و مراسم‌های فراهنگی و هنری اختصاص پیدا کند.

شهرآفتاب میزبان فعالیتهای غیرنمایشگاهی فرهنگی و هنری می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرنگار شهر، محمدرئوف قادری، مدیرعامل مجموعه نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با اشاره به زیان‌ مالی که کرونا به مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب وارد کرد، از انجام فعالیت‌ها و اقدامات غیر نمایشگاهی و استفاده از دیگر ظرفیت‌های این نمایشگاه برای جبران ضرر و زیان‌های ناشی از کرونا خبر داد.

    به گفته او؛ یکی از برنامه‌های جانبی و غیرنمایشگاهی شهرآفتاب برنامه‌ریزی برای برگزاری تئاترهای خیابانی و مراسم‌های فرهنگی در فضای روباز نمایشگاه است، چرا که شهرآفتاب بهترین موقعیت و مهم‌ترین ظرفیت را برای برگزاری مراسم‌ها در فضای غیر مسقف دارد.

    قادری با بیان اینکه مذاکرات با نهادهای فرهنگی و شرکت‌های فعال در این حوزه انجام شده است، ادامه داد: زمینه‌ها برای برگزاری این مراسم‌ها فراهم و استیج‌هایی در نمایشگاه ساخته شده است که امیدواریم بعد از ایام مقدس محرم و صفر این برنامه‌ها اجرایی شود تا از طریق بتوان بخشی از زیان‌های وارده بر نمایشگاه را جبران کرد.

    مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهر آفتاب، با اعلام اینکه شرایط اقتصادی کشور و کرونا سبب شد تا 80 درصد از درآمدهای شهرآفتاب کم شود، توضیح داد: به دلیل بحران کرونا از اوایل اسفند 1398 تاکنون همه نمایشگاه‌ها در کشور تعطیل شده و عملا هیچ نمایشگاهی در شهرآفتاب و بیشتر نمایشگاه‌های کشور برگزار نشده، چرا که ستاد ملی مقابله با کرونا اجتماع بیش از 10 نفر را ممنوع کرده و اعتقاد دارند نمایشگاه محل تجمع افراد مختلفی خواهد بود و ممکن است تاثیر منفی بر شیوع بیشتر این ویروس بگذارد.

    به گفته او؛ برخلاف همه تلاش‌ها و آمادگی‌های نمایشگاه برای برگزاری هم از طرف ما و هم مجریان نمایشگاه، ستاد مبارزه با کرونا اجازه برگزاری نمایشگاه‌ها را تا این لحظه نداده است. همین رخدادها سبب شده نمایشگاه شهرآفتاب و نمایشگاه‌های دیگر از محل برگزاری نمایشگاه درآمدی نداشته باشند، این در شرایطی است که هزینه‌های راهبری، نگهداشت، تعمیر، بازسازی و نوسازی کماکان ادامه دارد و این هزینه‌ها بر نمایشگاه‌ها تحمیل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت