چه نمایشگاه‌هایی در پاییز پایتخت برپاست؟

عصر نمایشگاه- این روزها که گالری‌ها ملزم به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی هستند، برخی هنوز برگزاری نمایشگاه‌های هنری را به صورت حضوری تدارک دیده‌اند. در این میان تعداد دیگری از گالری‌ها نیز به دلیل افزایش میزان مبتلایان به بیماری کووید ـ ۱۹، تصمیم گرفته‌اند که فعالیتشان را به دنیای مجازی محدود کنند.

چه نمایشگاه‌هایی در پاییز پایتخت برپاست؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این ایام برپا هستند.

    ********

    «گاردن پارتی» در گالری شیرین
    نمایشگاه انفرادی «گاردن پارتی» با آثاری از ریحانه راعی جمعه (11 مهرماه) در گالری شیرین افتتاح می شود و تا دوم آبان ماه نیز ادامه دارد.

    مراسم افتتاحیه این نمایشگاه هنری روز جمعه (28 شهریور ماه) از ساعت 16 تا 20 برگزار می شود. همچنین امکان بازدید در روزهای آینده با تعیین وقت قبلی از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 16 تا 20 فراهم شده است. گالری دوشنبه ها تعطیل است.

    این نمایشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله‌ی اجتماعی برگزار می‌شود و استفاده از ماسک الزامی است.

    نمایشگاهی از رقص جنون شقایق‌ها
    نمایشگاه «رقص جنون شقایق‌ها» با آثار نقاشی شهرام گیل‌آبادی روز جمعه (11مهرماه) در گالری کاما افتتاح می ‌شود و تا 16 مهر نیز برقرار است.

    آثار نقاشی شهرام گیل‌آبادی با عنوان «رقص جنون شقایق‌ها» و به کیوریتوری احسان حاجی‌پور از 11 مهر در گالری کاما به نمایش گذاشته می‌شود.

    بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 امکان‌پذیر است.

    گالری کاما در پاسداران، گلستان دهم، پلاک 44 طبقه دوم واقع شده است.

    «اورامانات: دامان آسمان» در خانه هنرمندان
    نمایشگاه گروهی عکس «اورامانات: دامان آسمان»، به ابتکار کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با همکاری تصویر سال و حمایت وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و استانداری کرمانشاه از دهم تا شانزدهم مهرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

    این نمایشگاه که همزمان با پروژه ثبت «منطقه اورامانات ایران» در لیست گنجینه فرهنگی جهان برگزار می‌شود، دربرگیرنده 70 عکس منتخب از 35 عکاس و به‌ویژه عکاسان استان‌های کرمانشاه و کردستان است که تصاویر بدیعی از طبیعت، معماری، زندگی روزانه مردم و آیین‌های منحصر به فرد «عروسی پیرشالیار» و «پالنگان» را به نمایش عموم می‌گذارد.

    افتتاح نمایشگاه ساعت 17 روز پنجشنبه (10 مهرماه) با حضور حجت‌الله ایوبی (دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو_ایران) و حُسام محمود مهدی علی (ارزیاب مصری سازمان جهانی یونسکو) در سالن استاد ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

    بازدید از نمایشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی برای عموم آزاد است.

    «افتاد ولی نشکست» در گالری ویستا
    «افتاد ولی نشکست» عنوان نمایشگاه گروهی چند رسانه‌ای این روزهای گالری ویستا است که در پی مطالعه فرهنگ عامه با محوریت تاثیر پتروشیمی بر مدرنیته در ایران شکل گرفته است.

    صنعت ملامین، سوژه این نمایشگاه هنری است که مولف و پژوهشگر آن غزال زارع است؛ در این نمایشگاه آثاری از علیرضا آدم‌بکان، ریحانه افضلیان، پورنگ پیرعطایی، ستاره حسینی، محمدحسین خاتمی‌فر، محمود ساکی، نسترن صفایی، بهار علیزاد، روشنک عزیزی، نگار فدایی، پریناز گودرزیان، بهنام کامرانی، فرشیدُ لاریمیان، میترا ولائی با موضوع ملامین به نمایش گذاشته شده است.

    در این نمایشگاه ویدئو داکیومنتریست نیز ارائه شده که اثر مشترک غزال زارع و صبا رییسیان است.

    این نمایشگاه که از چهارم مهر آغاز به کار کرده تا 14 مهر ادامه دارد و علاقه‌مندان می توانند با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از ساعت 16 تا 20 (غیر از شنبه‌ها) از این آثار در گالری ویستا واقع در تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم بازدید کنند.

    روایت هشت سال دفاع مقدس در مرکز نبشی
    بخش دوم نمایشگاه «عکس از م. صیاد» از روز جمعه (21 شهریور ماه) تا 25 مهر در مرکز نبشی برگزار می‌شود. بخش اول این رویداد به نمایش عکس‌های انقلاب و پیامدهای آن پرداخت و اکنون بخش دوم با موضوع جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق ادامه می‌یابد.

    این سومین بخش از نمایش عکس‌های خبری محمد صیاد در مرکز نبشی پس از نمایش عکس‌های انقلاب و آوارگان کرد عراقی است.

    عکس‌های دوران جنگ از زندگی روزمره مردم ایران در هنگام جنگ آغاز می‌شود و فضای جبهه و خط مقدم، ویرانی‌ها، مقاومت خرمشهر و اهواز، بمباران‌های شهری و لحظه‌های حماسی و تراژیک را دربرمی‌گیرد. بخشی از عکس‌ها خط مقدم و صحنه‌های بمباران شیمیایی غیرنظامیان را روایت می‌کند و بخش دیگر صفوف آوارگان غیرنظامی و راهپیمایی‌های حامی رزمندگان را نشان می‌دهد.

    مرکز نبشی همزمان با بخش دوم این نمایشگاه از کتاب عکس‌های محمد صیاد با عنوان «عکس از م. صیاد» رونمایی می‌کند و همچنین نخستین فیلم مستندی را که از زندگی و آثار این عکاس خبری تهیه شده است، برای اولین‌ بار نمایش می دهد.

    «شام تاریک» در گالری اُ

    نمایشگاه انفرادی نقاشی سارا نظری با عنوان «شام تاریک» تا 15 مهرماه در گگالری اُ برقرار است.

    امکان بازدید از این نمایشگاه از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 12 تا 20 و روزهای جمعه 16 تا 21 فراهم شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

    گالری اُ در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18 واقع شده است.

    «جدا شدن از ماه» در گالری سایه
    نمایشگاه انفرادی «جدا شدن از ماه» با آثاری از سارا رشیدی تا 16 مهرماه در گالری سایه برگزار است.

    گالری سایه در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 21 واقع شده است.

    همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 11 تا 20 اعلام شده است.

    مراسم افتتاحیه نیز روز جمعه از ساعت 17 تا 21 برگزار می‌شود. گالری سایه پنجشنبه‌ها تعطیل است.

    «من اینجا بودم» در گالری طراحان آزاد
    نمایشگاه انفرادی «من اینجا بودم» با آثاری از سمیرا اسکندرفر تا 15 مهرماه در گالری طراحان آزاد برقرار است.

    گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس واقع شده است.

    گالری پنج‌شنبه‌ها تعطیل است. امکان بازدید از این نمایشگاه در سایر روزهای هفته از ساعت 16 تا 20 فراهم است.

    تصاویر ثبت شده با دوربین جنگ جهانی دوم در گالری راه ابریشم
    نمایشگاه عکس و ویدئو مریم تخت‌کشیان، تا 30 مهرماه در گالری راه ابریشم برگزار است.

    این مجموعه با دوربین آگفا آیسولت یک و نگاتیوهای تاریخ‌ مصرف‌گذشته‌ سیاه و سفید عکاسی شده است. دوربینی که در سال‌های جنگ جهانی دوم تولید و آن را «دوربین سرباز» می‌نامیدند. نگاتیوهای تاریخ‌ مصرف گذشته‌ با ایجاد تصاویری گنگ، به پنهان ماندن هویت سربازان کمک می‌کردند؛ چراکه سربازها همسانند، هویت‌شان در لباس و هدف‌شان برای میهن محو شده است.

    پرتره‌ها ترکیبی‌ است از تصاویر آرشیوی جنگ و عکاسی شده از قطعه‌ شهدا که روی شیشه با تکنیک «کلودیون تر» چاپ شده‌اند؛ تصاویری شکننده اما نامیرا. ویدئو، با استفاده از تصاویر آرشیوی جنگ، زندگی در جنگ را به تصویر کشیده است.

    گالری راه ابریشم دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه به بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره 210، ساختمان تکنو آجر، تلفن: 88977148 مراجعه کنند.

    «خلوت مسیح» در فرهنگسرای نیاوران
    نمایشگاه نقاشی‌خط علیرضا روح الامینی با عنوان «خلوت مسیح» با موضوع عاشورا و امام حسین (ع) از 4 تا 18 مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

    در این نمایشگاه 30 اثر از آثار روح‌الامینی در زمینه نقاشی‌خط با مضمون اشعار، القاب و ادعیه‌هایی پیرامون واقعه عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود.

    علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا هجدهم مهرماه می‌توانند با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای عادی از ساعت 10 الی19 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 19 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

    عکس‌هایی از «کره شمالی» در گالری آبان
    عکس های سیدمجتبی دعایی از کره شمالی با عنوان «نیم دانگ پیونگ یانگ» در گالری آبان به نمایش درمی‌آید.

    این عکس‌ها که حاصل دو سفر سیدمجتبی دعایی به کره شمالی است، تصویری زنده از جامعه‌ای است که برای ورود به آن و ارتباط گرفتن با مردمانش، محدودیت‌های جدی وجود دارد.

    دعایی روایت خود را از این سفرها در چهل قاب به نمایش می‌گذارد.

    این نمایشگاه تا ٢5 مهرماه ادامه خواهد داشت.

    گالری آبان در خیابان استاد نجات‌اللهی، خیابان سپند غربی واقع شده است و همه روزه از ساعت ٩ تا ٢١ میزبان علاقه مندان است.

    «بی پایان و نامعلوم» در گالری پروژه های آران
    نمایشگاه انفرادی کوشا موسوی با عنوان «بی پایان و نامعلوم» جمعه (28 شهریورماه) در گالری پروژه های آران افتتاح شد و تا 14 مهرماه نیز ادامه دارد.

    امکان بازدید از این نمایشگاه از ساعت 13 تا 18 فراهم شده است.

    گالری «پروژه‌های آران» در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، شماره 5، ورودی حیاط واقع شده است. این گالری روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه تعطیل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت