ساوجی ها در عمارت تاریخی حاکم نمایشگاه صنایع دستی برپا کردند

عصر نمایشگاه- به مناسبت فرا رسیدن هفته گردشگری و صنایع دستی و برای اولین بار در ساوه نمایشگاه صنایع دستی در بنای تاریخی عمارت حاکم گشایش یافت.

ساوجی ها در عمارت تاریخی حاکم نمایشگاه صنایع دستی برپا کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، امام جمعه ساوه امروز پنجشنبه 10 مهرماه در آئین گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ساوه از طرفیت های بالایی در حوزه هنری و صنایع دستی برخوردار است که بالفعل کردن این ظرفیت ها منجر به شکوفایی استعدادهای هنرمندان و معرفی هویت اصیل مردم این شهرستان خواهد شد.

    حجتالاسلام سیدابراهیم حسینی معرفی هنرهای هنرمندان را گامی در جهت شناساندن ظرفیت‌ها و استعدادها دانست و افزود: صنایع دستی شاخص ترین هنر بومی و فرهنگی ایران است و توسعه پایدار در حوزه صنایع دستی نیازمند فعالیت مستمر و جریان سازی است و برپایی این نمایشگاه ها بستر توسعه و رشد را فراهم می کند.

    در ادامه معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: ساوه به لحاظ قدمت بالای تاریخی از بیشترین آثار و ابنیه تاریخی در استان مرکزی برخوردار است و بیشترین آثار ثبتی به دلیل تاریخچه و پیشینه بالا مربوط به این شهرستان است  و همین ظرفیت ها موجب شده است تا نقش بی بدیلی در توسعه تمدنی استان ایفا کند.

    علی میرزایی با تاکید بر حفظ هویت تاریخی شهرستان ساوه اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و تلاش برای جذب توریست با رونق صنعت گردشگری و بهره گیری از ظرفیت تاریخی ساوه عاملی برای حفظ هویت تاریخی و گردشگری این شهرستان است.

    وی با تقدیر از ابتکار و خلاقیت مدیریت عمارت حاکم (قلعه تاریخی امیرحسینی) در برپایی نمایشگاه صنایع دستی برای معرفی هویت تاریخی ساوه تصریح کرد: شناساندن ظرفیت صنایع دستی به عنوان یک هنر ماندگار و اصیل یکی از راهکارهای ایجاد فرصت های شغلی است.

    وی تلفیق صنایع دستی و میراث فرهنگی با برپایی نمایشگاه های مستمر در ابنیه تاریخی را عاملی برای معرفی هویت تاریخی و صنایع دستی دانست و افزود: این نمایشگاه علاوه بر معرفی فرهنگ دیرینه و کهن ساوه فرصتهای شغلی جدیدی را برای علاقمندان ارائه می دهد.

    فرماندار ساوه خواستار بازدید شهروندان از این بنای تاریخی به عنوان هویت فرهنگی و تاریخی شهر هزار ساله ساوه شد و افزود: ساوه در زمینه های مختلف صنایع دستی، هنر و فرهنگ، حرف برای گفتن دارد و ما باید با برنامه ریزی، به درستی از این ظرفیت ها استفاده کرده و موانع و مشکلات پیش روی هنرمندان را برطرف کنیم.

    مدیر عمارت تاریخی حاکم نیز گفت: برای نخستین بار نمایشگاه صنایع دستی همزمان با هفته صنایع دستی و گردشگری به مدت دو روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در 19 غرفه در قلعه و عمارت تاریخی حاکم برگزار می شود.

    مجتبی محبی امیرحسینی افزود: در این نمایشگاه غرفه های گلیم بافی، فرش بافی، میناکاری روی انواع فلزات، طراحی لوگو، خیاطی، عروسک بافی، عروسک سازی، نمد بافی و ... با مشارکت اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان ساوه، موسسات خیریه، سازمان های مردم نهاد، کمیسیون امور بانوان و هنرمندان محلی در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

    وی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس با مشارکت انجمن عکاسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بازدید از غرفه‌های صنایع دستی، بازدید از قدیمیترین بخش عمارت، بازدید از شاه نشین ها، مقرنس ایوان جنوبی، یزدی بندی گچی و بازدید از پنجره باز شوراسی و حمام عمارت از برنامههای جانبی این نمایشگاه است.

    عمارت حاکم، نام کوشکی از مجموعه‌ی قلعه تاریخی عبدالله آباد یا عبدل آباد ساوه و یکی از مکان‌ها، جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهر است. این عمارت حاکم‌نشین که سال‌ها متروک و تخریب شده بود، با همت و تلاش مالک خصوصی بازسازی و به یکی از زیباترین جاهای دیدنی ساوه و اقامتگاه بوم گردی تبدیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت