در نشست خبری «الکام استارز» مطرح شد:

نمایشگاه الکام استارز، به صورت مجازی برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- با توجه به شیوع کرونا و منتفی شدن برگزاری نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، بخش جانبی الکام‌استارز ‌۲۳ تا ۲۶ دی ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

نمایشگاه الکام استارز، به صورت مجازی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، نشست‌خبری «الکام‌استارز» امروز به صورت آنلاین با حضور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و رئیس سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد. در این نشست، «امیر ناظمی» رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: نمایشگاه «الکام استارز» عمر جوانی دارد و اگر یک نفر 6 سال قبل می‌گفت قرار است تمام فعالیت‌های ما اینترنتی شود، باور نمی‌کردیم. خرید، حمل و نقل و حتی دیدن بازی جام باشگاه‌های آسیا قرار است اینترنتی برگزار شود، باور نمی‌کردیم و حتما می‌گفتیم طرف دیوانه است.

    ناظمی با بیان این‌که تغییرات در دنیا خیلی سریع اتفاق می‌افتد و نمی‌توان یک گوشه ایستاد و منتظر ماند تا دنیا با ما هماهنگ شود، افزود: بخش عمده‌ای از نیازهای امروز ما را شرکت‌هایی که 6 سال قبل در نمایشگاه الکامپ میز کوچکی داشتند، مرتفع می‌کنند.

    امیرناظمی به عنوان رئیس سازمان فناوری که حامی این بخش از نمایشگاه الکامپ است، خاطرنشان کرد: برای این افراد وام ارزان قیمت با تنفس یک ساله، 4 سال بازپرداخت و سود بانکی 9 درصد در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: جوایزی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است برای تیم اول یک میلیارد تومان، تیم دوم و سوم 750 میلیون تومان، تیم چهارم، پنجم و ششم هر کدام 500 میلیون تومان که این مبلغ به سرمایه‌گذار تعلق می‌گیرد.

    معاون وزیر ارتباطات درباره حمایت از استارتاپ‌ها گفت: طرح بومواره از سوی سازمان فناوری اطلاعات ارائه شده که به واسطه آن 2900 استارتاپ‌ها که در سامانه نوآفرین ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند تا سقف100 میلیون تومان از خدماتی که در سامانه وجود دارد به صورت رایگان استفاده کند.

    هر استارتاپ (چه تیم، چه شرکت) یک بسته 100 میلیون تومانی در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند رایگان از بخش‌های مختلف مانند خدمات میزبانی استفاده کنند. در نمایشگاه الکام استارز 12 تیم شرکت کننده غیر از جوایزی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، از یک بسته اعتباری 200 میلیون تومانی برای استفاده از خدمات رایگان بهره‌مند خواهند شد.

    رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: تمام استارتاپ‌های طرح نوآفرین در صورتی که نیازمند جذب سرمایه باشند می‌توانند طرح کسب و کار (بیزینس پلن) خود را بارگذاری و سرمایه‌گذار انتخاب کنند. اگر انتخابی هم درباره سرمایه‌گذار نداشته باشند که وارد تالار سرمایه می‌شوند تا سرمایه‌گذار به آن‌ها وصل شود.

    در ادامه این نشست، محمدباقر اثنی‌عشری رئیس سازمان نظام صنفی کشور گفت: امسال قرار بود بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ برگزار شود. این نمایشگاه بین المللی سال‌های اول یک سال در میان و پس از مدتی هر سال برگزار شد و هر بار رشد قابل ملاحظه‌ای داشت. سال گذشته نیز بزرگ‌ترین نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

    وی افزود: قرار بود امسال با ظرفیت بیشتری الکامپ را برگزار کنیم اما به دلیل شیوع کرونا، بارها تاریخ آن عوض شد و در نهایت نیز برای برگزازی حضوری آن به توافق نرسیدیم. اما با توجه به اعلام کسب و کارها و برای سلامتی جان خودمان و جامعه، باید از این فعالیت اقتصادی چشم‌پوشی کنیم.

    او با بیان این‌که امسال نمایشگاه الکامپ برگزار نخواهد شد، افزود: از سال 94 جنبشی به نام الکامپ استارز آغاز شد. ستارگان الکامپ حرکتی را آغاز کردند که از کسب و کارهای نوپا که شناخته شده نبود، بتوانند فرصتی برای رشد خود پیدا کنند. سال قبل آن تعداد کسب و کار کوچک و انگشت‌شمار به 5 سالن تبدیل شدند و همین فضا بستری شد تا بتوانند رشد کنند. امسال تصمیم گرفتیم رویدادهای جانبی الکام استارز را برگزار کنیم.

    به گفته آرش برهمند، مدیراجرایی الکام‌استارز درباره زمانبندی این رویداد گفت: ‌1 تا12 دی ثبت‌نام برای شرکت در الکام‌پیچ، پاویون شتاب و آوردگاه سرمایه آغاز می‌شود. ‌13 تا16 دی مدارک بررسی و اطلاعات اطلاعات تکمیل می‌شود. ‌17 تا19دی اعلام زمانبندی ارائه پیچ و جلسات مشاوره و سرمایه گذاری و در نهایت ‌23 تا 26 دی الکام استارز به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت