رونمایی از کشتی تفریحی در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری

عصر نمایشگاه- نشست هماهنگی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران با مدیران کل استان‌ها با حضور معاونان گردشگری و صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

رونمایی از کشتی تفریحی در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، در این نشست که در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری و پویا محمودیان معاون صنایع دستی این وزارتخانه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با مدیران کل، معاونان گردشگری و معاونان صنایع دستی تعدادی از استان‌های کشور ضمن تشریح مهترین برنامه‌ها و رویدادهای این دوره از نمایشگاه و جدیدترین دستاوردهای استان‌ها، به سوالان آنان پاسخ دادند.

    تولید محتوا از موضوعات گردشگری در طول سال
    علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این نشست طی سخنانی گفت: هماهنگی‌های لازم با مدیران کل استانی برای حضور هرچه شایسته‌تر در این دوره از نمایشگاه انجام شده است. نامه‌ای را به 31 استان ارسال کردیم و موارد مهم به آن‌ها در این نامه یادآوری شده که این موارد مهم منشور برگزاری این دوره از نمایشگاه است.
    وی افزود: محتوای بسیار خوبی از سوی روابط‌عمومی‌های استان‌ها تهیه شده است. این تولید محتوا البته نباید محدود به زمان برگزاری نمایشگاه باشد و در طول سال نیز این تولید محتوا می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
    شالبافیان اظهار کرد: در حوزه گردشگری سلامت قائل به تفکیک وظایف و ماموریت‌ها بین این وزارتخانه و وزارت بهداشت نیستیم و بیمارستان‌هایی که در این حوزه فعال هستند با همت ادارات کل استانی باید در این نمایشگاه حضور یابند.
    وی یادآور شد: نمایشگاه دو بخش حضوری و مجازی دارد. امکان حضور مجازی هنرمندان صنایع‌دستی نیز در این دوره از نمایشگاه فراهم‌ شده است، این حضور مجازی باید نمایان باشد و بازدیدکنندگان از نمایشگاه امکان آشنایی با شرکت‌کنندگان مجازی را داشته باشد.
    شالبافیان اضافه کرد: یکی از موضوعات دیگر برنامه‌ریزی برای حضور دانشجویان است، در این باره دانشجویان رشته‌های مرتبط با گردشگری و صنایع‌دستی می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند. نگاه به حضور دانشجویان در این دوره از نمایشگاه باید نگاه تسهیلگر باشد و امکان بازدید رایگان آن‌ها فراهم خواهد شد.
    معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه با دهه مبارک فجر، گفت: موضوعات مرتبط با دهه فجر و برنامه‌های مناسبتی با توجه به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در این دوره از نمایشگاه باید تدارک دیده شود.
    وی خاطرنشان کرد: ساعت فعلی نمایشگاه 8 تا 15 تعیین شده اما احتمال اینکه ساعت نمایشگاه افزایش یابد وجود دارد، مکاتبه‌های لازم در این باره انجام شده است.
    توجه ویژه به شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در نمایشگاه
    پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: با دستور مهندس ضرغامی قرار شد سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ادغام شود و به‌منظور هم‌افزایی این دو نمایشگاه در کنار هم دیده شده است.
    وی گفت: هرچه بهتر شدن و برگزاری با کیفیت نمایشگاه برای ما در هر دو بخش دارای اهمیت است و همه باید تلاش کنیم تا این نمایشگاه به شکل هرچه بهتر برگزار شود.
    محمودیان ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این نمایشگاه حضور پررنگ شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی است و در این‌ نمایشگاه به خوبی این ظرفیت برای علاقه‌مندان معرفی خواهد شد. تلاش‌ها و جدیتی که برای شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی انجام شده و نیز دستاوردهای این شهرها و روستاها در این نمایشگاه باید به شکل مناسبی معرفی شود.
    محمودیان اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در این نمایشگاه توجه جدی به استان‌های محروم است که با دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از آن‌ها حمایت جدی خواهد شد و همچنین هنرمندان کم‌بضاعت که از سوی استان‌ها معرفی می‌شوند از نگاه حمایتی برخوردار خواهند بود.
    برنامه‌های متنوع و جذاب استان‌ها برای نمایشگاه
    در بخش دیگری از این جلسه مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها به ارائه برنامه‌های شاخص خود در این نمایشگاه پرداختند.
    استان فارس پنج اثر فاخر صنایع‌دستی را در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد، ضمن اینکه استفاده از ظرفیت‌ چهره‌های ملی هنری و ورزشی به‌عنوان سفیران گردشگری یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این استان در این دوره از نمایشگاه است.
    استان آذربایجان شرقی نیز از حضور مجمع خیرین میراث‌فرهنگی در این دوره از نمایشگاه خبر داد.
    استان خراسان جنوبی در این دوره از نمایشگاه در حوزه گردشگری خوراک و نیز موسیقی مقامی برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت. ضمن اینکه برنامه ویژه‌ای برای معرفی محصولات روستای جهانی خُراشاد خواهد داشت.
    استان خوزستان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استان و نیز تعدادی اپلیکیشن گردشگری رونمایی خواهد کرد.
    استان سمنان نیز از حضور استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه خبر داد. همچنین نمایش و معرفی لباس ایل سنگسری و رونمایی از 18 اثر دارای مهر اصالت صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های این استان در این دوره از نمایشگاه‌ است.
    در این دوره از نمایشگاه همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از اثر فاخر صنایع‌دستی با طرح انگشتر سردار سلیمانی رونمایی خواهد کرد.
    رونمایی از طرح گردشگری مجازی و بازدید مجازی از بناهای تاریخی و معرفی اولین سایت گردشگری در فضای کسب و کار در فضای مجازی و معرفی سفیر گردشگری خوراک از برنامه‌های استان یزد در این نمایشگاه به حساب می‌آید.
    استان اردبیل با طرح‌هایی در حوزه گردشگری خانواده و گردشگری مجازی و نیز طرح‌هایی در حوزه بسته‌بندی صنایع‌دستی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی حضور خواهد یافت.
    حضور گروه تواشیح دانش‌آموزی در افتتاحیه، رونمایی از برنامه رادیو گردشگری و اجرای برنامه تلویزیونی سلام خورشید، رونمایی از دو اپلیکیشن حوزه گردشگری و رونمایی از محصولات سوغات زیارت در حوزه صنایع‌دستی از برنامه‌های استان خراسان رضوی در این نمایشگاه به شمار می‌رود.
    استان مازندران با ویژه برنامه‌های مربوط به رویداد ساری 2022 در این نمایشگاه حضور می‌یابد.
    استان کردستان در این دوره از نمایشگاه آثار دارای مهر اصالت صنایع‌دستی را به نمایش خواهد گذشت و اقلام تبلیغاتی جدیدی را در حوزه گردشگری رونمایی خواهد کرد.
    رونمایی از 18 اثر فاخر صنایع‌دستی دارای مهر اصالت، رونمایی از کشتی تفریحی، رونمایی از یک برند گردشگری و امضای تفاهم‌نامه از برنامه‌های استان بوشهر در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت