یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور و پله برقی گشایش یافت

عصر نمایشگاه- یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها و قطعات جانبی به همت امور نمایشگاهی اتاق تعاون ایران امروز با حضور رییس اتاق تعاون ایران و معاون وزیر صمت، ‌رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و سایر مسئولین و مشارکت‌کنندگان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا شد.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور و پله برقی گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، رییس اتاق تعاون ایران، با اشاره به حضور حدود 150 شرکت داخلی و خارجی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها و قطعات جانبی گفت: صنعت آسانسور پله برقی و بالابرها طی سال‌های اخیر در ایران به لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته‌اند به‌طوری که می‌توان گفت اکثر نیاز کشورهای همسایه را تامین می‌نمایند.

    بهمن عبداللهی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان با فناوری‌های نوین در صنعت آسانسور و خودکفایی برخی از شرکت‌ها در تولید مواد اولیه این صنعت حضور فعال‌تری نسبت به ادوار گذشته دارند، گفت: از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه ارائه محصولات جدید و دانش بنیان و نیز عرضه آن در بازارهای بین‌المللی و توسعه صادرات این صنعت است

    در ادامه علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی و نمایشگاهی اتاق تعاون ایران گفت: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها و قطعات جانبی در متراژی بالغ بر 21 هزار مترمربع با حضور شرکت‌های فعال حوزه صنعت آسانسور در کشورمان و نیز شرکت‌هایی به نمایندگانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، چین، ترکیه، امارات و کانادا از امروز تا 17 تیره ماه به مدت 4 روز برگزار می‌شود.

    وی افزود: شرکت‌های حاضر در این رخداد نمایشگاهی آخرین دستاوردهای خود را در قالب گروه‌های کالایی آسانسور، پله برقی، بالابر، نقاله، جرثقیل، لیفتراک، پیاده روی متحرک، مشاوره، طراحی تولید، نصب و راه‌اندازی، هوشمندسازی، فناوری‌های نوین، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و مجلات تخصصی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تخصصی در معرض نمایش خواهند گذاشت.

    مطیع جهانی در ادامه اظهار داشت:  با هماهنگی انجام شده با سازمان توسعه تجارت ایران در این نمایشگاه هیأت‌های تجاری از  کشور پاکستان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان، روسیه، عراق و امارات حضور داشته و نشست‌های B2B  بین این هیأت‌ها و مشارکت‌کنندگان نمایشگاه در طول نمایشگاه برگزار می‌شود.

    برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در 3 سال اخیر قدم‌های بلندی در راستای خودکفایی در صنعت آسانسور برداشتیم تا جایی‌که تولیدکنندگان داخلی می‌توانند آسانسورها برای ساختمان‌های 30 طبقه را پوشش بدهند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت آسانسور یکی از مظاهر صنعتی شدن است، افزود: در سال‌های اخیر صنعت در ایران رشد قابل توجهی کرد اما برخی از این مظاهر نمایان نشده است.

    وی پیام اصلی این نمایشگاه رسیدن به تولید مطلوب دانست و افزود: تولیدکنندگان داخلی تأییدیه استاندارد سازمان ملی استاندارد را دریافت کرده‌اند و تضامین داخلی کافی را به خریداران می‌دهند. همچنین مجموعه فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم در این زمینه را شروع کرده و اگر جایی ضعفی داریم تلاش دارد که آن را پوشش بدهد.

    معاون صنایع عمومی  وزارت صمت به مردم تضمین داد که بدون دغدغه از تولید داخلی استفاده کنند.

    محمدمهدی برادران ادامه داد: سطح کیفی محصولات داخلی ارتقا پیدا کرده است از این‌رو از متخصصان این حوزه دعوت می‌کنم از این نمایشگاه بازدید کنند تا از نزدیک با آخرین دستاوردهای این حوزه و شرکت‌های دانش بنیان آشنا شوند.

    این مقام مسئول با اشاره به لزوم توسعه رویکرد صادراتی، خاطرنشان کرد: تمرکز ما علاوه بر پوشش داخلی، تامین نیاز منطقه باید باشد. در حوزه صادرات هدف‌گذاری صورت گرفته و حوزه علم و صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته است.

    وی با بیان اینکه بیش از 600 مجموعه در صنعت آسانسور فعال هستند، خاطرنشان کرد: 30 مجموعه برتر در حوزه تولید آسانسور در کشور موفق به دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت شده‌اند که این مجموعه‌ها در نمایشگاه حضور پررنگ دارند و محصولات را با عمر و تضامین بالا در دسترس مشتریان قرار می‌دهند.

    به گفته معاون وزیر صمت؛ وزارتخانه از تولیدکنندگان درخواست کرده‌ است که مدت خدمات پس از فروش را افزایش بدهد.

    برادران با اشاره به فعالیت 10 شرکت دانش بنیان در حوزه آسانسور، افزود: شرکت‌های دانش بنیان حدود 40 درصد از بازار را تامین می‌کند. همچنین باید به تعمیرات آسانسور توجه ویژه کنیم و حتی به متخصصان منطقه هم برای تعمیرات وابسته نباشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت