شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه صنعت و انرژی پاکستان

عصر نمایشگاه- بزرگترین نمایشگاه صنعت و انرژی پاکستان با حضور ایران در کراچی پاکستان برگزار می شود. این نوزدهمین نمایشگاه نفت، گاز و انرژی آسیاست که به مدت سه روز به میزبانی پاکستانی برگزار خواهد شد.

شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه صنعت و انرژی پاکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از صداوسیما، رایزن بازرگانی ایران در پاکستان با حضور در برنامه زنده شبکه خبر درباره این نمایشگاه توضیحاتی ارائه داد.

    - درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه و ابعاد مختلف آن بگویید.

     این رویداد به عنوان بزرگترین رویداد صنایع ماشین آلات پاکستان است. این نمایشگاه از این جهت از اهمیت بالایی برخوردار است که صنایع و ماشین آلات مختلف پاکستان در حوزه های نفت، گاز و انرژی، معادن، صنایع معدنی و صنایع نساجی پاکستان حضور گسترده ای دارند

    جمهوری اسلامی ایران، چین، تایوان و بلاروس پاوین های نمایشگاهی اختصاصی دارند و سایر کشورهای امارات، تایوان، مصر، ایالات متحده، ژاپن و آلمان هم غرفه هایی را در زمینه های مختلف برپا کرده اند. اهمیت دیگر این نمایشگاه از این بعد است که حدود 25 هزار بازدید کننده دارد.

    - دو کشور ایران و پاکستان از چه ظرفیت هایی برای تقویت تعاملات اقتصادی برخوردارند و برای به فعل درآوردن این ظرفیت ها چه باید کرد؟

     با حضور دولت جدید یک گرایش وسیعی توسط دولت برای تجارت با همسایگان رقم خورد. سازمان توسعه تجارت با همکاری سایر دستگاه های مرتبط از جمله وزارت امورخارجه نسبت به طراحی و تدوین نقشه راه تجارت با کشورهای همسایه اقدام کرد از جمله کشور پاکستان.

    در ده ماهه سال جاری نسبت به یک سال گذشته اگر  بخواهیم مقایسه کنیم، رقم تجارت مان به 2 میلیارد دلار رسیده که یک رکورد بود در طول تاریخ تجارت مان با پاکستان. باتوجه به نقشه راه کشور که پیش بینی دو میلیارد و 400 میلیون دلاری را داشتیم حجم تجارت با پاکستان که محقق بشود. به روش های مختلف تجاری (از طریق کشورهای ثالث) این میزان را به صورت ارزیابی که می شود دو تا سه برابر قابل پیش بینی است.
    دو مشکل اساسی در تجارت با پاکستان داریم. نداشتن روابط بانکی به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات و موانع که ناشی از تحریم کشورهای غربی است که دولت پاکستان ملاحظاتی را در این خصوص دارد.

    دومین مشکل برای افزایش حجم تجارت، عدم شناخت به خصوص از سمت ایران نسبت به کشور پاکستان.

    برای تحقق چنین برنامه ای، یکی از دلایل اصلی بحث نمایشگاه هاست. برای شرکت هایی که علاقمند به حضور در پاکستان هستند، دولت مشوق های مختلفی برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه ها داد. از جمله تخفیف هایی که بابت هزینه های نمایشگاهی داشتیم که پرداخت می شود..

    شرکت های خوبی از بخش دولتی و از بخش خصوصی حضور پیدا کردند. از جمله توسعه گاز ایران که در شبکه های گازرسانی ایران و فنی و مهندسی فعالند. جمع بندی مان این است که حضور شرکت هایی که در حوزه نفت و گاز و انرژی فعالند و همین طور در زمینه های معدن و صنایع معدنی در معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران که امکان صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی را برای پاکستان دارد می تواند در حال حاضر در این نمایشگاه زمینه ساز شروع مذاکرات تجاری خیلی خوبی را فراهم بکند و شناخت خوبی را از توانمندی های شرکت های ایرانی به کشور پاکستان داشته باشد. برای محصولات نمایشگاه پاکستانی هم در ایران در نمایشگاه بین‌المللی برای سال 1402 برنامه‌ای داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت