دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران :

الزام متقاضیان حضور در نمایشگاه هفته پژوهش به ثبت نام در سامانه ایران تک هاب

عصر نمایشگاه- دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران گفت: متقاضیان حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و رویداد فن بازار سال ۹۵ ملزم شده اند مشخصات دستاوردهای خود را در سامانه اینترنتی 'ایران تک هاب' به ثبت برسانند.

سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

الزام متقاضیان حضور در نمایشگاه هفته پژوهش به ثبت نام در سامانه ایران تک هاب

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، دکتر 'مجید متقی طلب' روز سه شنبه در نشست استانی ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: حدود چهار سال قبل، فن بازار جمهوری اسلامی ایران که ذیل ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری فعالیت می کند، فعالیت خود را براساس سند جامعی آغاز کرد که برمبنای اصول و قواعد علمی تهیه و مدل بومی شده آن به اجرا درآمده است.
وی افزود: از سال گذشته سامانه ویژه ای برای ارزیابی فناوری ها و تعیین سطح آمادگی آنها به نامه سامانه TRL طراحی و ارائه شد که این سامانه در سال جاری با ارتقای کیفی و کمی به نام 'ایران تک هاب' عرضه شده است و قابلیت بهره برداری به عنوان یک بانک اطلاعاتی در حوزه علم و فناوری را داراست.
به گفته متقی طلب، متقاضیان حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار امسال بدون ثبت نام در سامانه 'ایران تک هاب' به نشانی www.irantechhub.ir امکان شرکت در این رویداد پژوهشی فناوری را نخواهند داشت.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان، برخورداری از سامانه هوشمند محاسبه خودکار سطح آمادگی فناروی، فیلترینگ هوشمند فناوری دارای سطوح مختلف قابلیت ها به منظور ارتباط دادن فناوری ها به سرمایه گذاران علاقمند در حوزه مربوطه به صورت هوشمند، ایجاد پروفایل اختصاصی ویژه فناوری ها، ایجاد پروفایل اختصاصی ویژه سرمایه گذاران، ایجاد پروفایل اختصاصی فناوران (مشتمل بر معرفی فناوری، سوابق علمی و تجربی فناور، فناوری های مرتبط ثبت شده) را از جمله قابلیت های ایران تک هاب سامانه ارزیابی فناوری ایران (سافا) برشمرد.
وی تصریح کرد: این سامانه مطابق استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شده است و قابل گزارش گیری است و مراکزی که اطلاعات کامل خود را در این سامانه بارگذاری کنند از مزایای ویژه ای بهره مند شوند.
متقی طلب در توضیح تفاوت های هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری با دوره های گذشته گفت: امسال برای اولین بار یک سالن کامل نمایشگاه با متراژ هزار مترمربع برای استقرار و فعالیت 'رابطان فناوری'
Technology Match Makers اختصاص یافته است تا فرآیند برقراری ارتباط میان پژوهشگران، صاحبان ایده و فناوری با سرمایه گذاران و نهادهای مالی و بیمه ای از طریق این افراد تسهیل شود.
وی توجه به گسترش بخش بین الملل را از رویکردهای نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری امسال برشمرد و از مسوولان برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته پژوهش در استانهای مرزی خواست که نسبت به جذب فناوران و پژوهشگران کشورهای همجوار برای حضور در نمایشگاه تلاش کنند.
به گفته متقی طلب تاکنون 169 دانشگاه، پژوهشگاه، پژوهشکده، پارک علم و فناوری و مرکز رشد برای شرکت در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ثبت نام کرده اند که 22 واحد دانشگاهی بخش خصوصی در جمع آنها قرار دارند.
وی همچنین از مراکز دانشگاهی و پژوهشی درخواست کرد آن دسته از طرح های خود که از سطح فناوری بالا برخوردارند و به مرحله تجاری سازی رسیده اند را برای رونمایی در نمایشگاه هفته پژوهش به ستاد ملی این هفته در وزارت علوم معرفی کنند.
ویژه برنامه های استانی هفدهمین هفته پژوهش و فناوری در استانها از 14 تا 18 آذرماه و برنامه های ستاد ملی این هفته از 21 تا 28 آذرماه در محل نمایشگاه های دائمی تهران برگزار خواهد شد.

برچسب ها

نمایشگاه پژوهش
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا