توسعه صادرات نیازمند عزم ملی است

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت گفت: برای داشتن صادرات موفق نیازمند عزم ملی هستیم تا از این طریق صادرات به الویتی برای توسعه تبدیل شود.

يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷:۰۰

توسعه صادرات نیازمند عزم ملی است

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی اردکانی مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران  در نشست میز فرش ماشینی و موکت که با حضور نمایندگان بخش خصوصی برگزار شده بود به راههای توسعه صادرات فرش ماشینی و موکت و چالش های پیش روی آنها پرداخت و افزود: از ابتدای سال 96، تصمیم بر این شد تا به صورت مداوم جلساتی با حضور انجمن ها و تشکل های تولیدی و صادراتی این محصولات داشته باشیم تا از این طریق راهکارهای توسعه صادرات در بازارهای هدف مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی اذعان کرد: بازار جهانی فرش ماشینی و موکت حدود 12 میلیارد دلار در سال است که از این رقم چهار میلیارد دلار مربوط به فرش ماشینی و هشت میلیارد دلار مربوط به موکت بوده است.

کمالی اردکانی با اشاره به این که صادرات فرش و موکت ایران در 10 ماهه سال جاری حدود 300 میلیون دلار بوده است اذعان کرد: روند صادرات فرش ماشینی در بازارهای جهانی دارای رشد بوده است.

اردکانی مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت  دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که بازارهای اصلی ایران برای صادرات موکت شامل کشورهای عراق و افغانستان است ادامه داد: همچنین فرش های ماشینی ایران به کشورهای هدف چین، پاکستان و ترکمنستان صادر می شود.

در ادامه این جلسه، نمایندگان بخش خصوصی، کاهش قیمت تمام شده کالا و تعرفه های ورودی به کشورهای صادراتی، برقراری جوایز صادراتی، کاهش موانع بانکی، تسهیل انتقال ارز، مذاکره برای کاهش مدت زمان فرآیند خدمات دهی صندوق ضمانت صادرات و حمایت دولت برای حضور ایران در نمایشگاه های مختلف کشورهای هدف و تخصیص وام بانک صنعت و معدن برای صادرکنندگان با بهره تک رقمی را از مهمترین فاکتورهای توسعه صادرات بالاخص دربخش فرش ماشینی و موکت عنوان کردند.

برچسب ها

سازمان توسعه تجارت ایران
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا