مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت:

نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت گامی موثر در ارتقای توان سازندگان داخلی است

عصر نمایشگاه- مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در آستانه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در یادداشتی این رویداد را گامی موثر در ارتقای توان سازندگان داخلی دانست.

شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت گامی موثر در ارتقای توان سازندگان داخلی است

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، رامین قلمبر دزفولی در این یادداشت نوشت: «هدف نخست سیاستگذاری تأمین و ساخت داخل کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در همه بخش ها به منظور تأمین به موقع نیازهای عملیاتی شرکت های اصلی و فرعی وزارت نفت به کالا و تجهیزات برای حمایت از سازندگان داخلی و خودکفایی صنعتی است. در این راستا و همچنین به دنبال تحقق منویات اقتصاد مقاومتی، خروج غیر تورمی از رکورد و حمایت از ساخت داخل، همان گونه که از نام مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت بر می آید، اصلی ترین وظیفه این مدیریت حمایت از سازندگان توانمند داخلی و ارتقای توان طراحی و مهندسی آنهاست که تبلور آن را در اجرایی شدن و ساخت داخل 10 گروه خانواده کالایی مورد نیاز صنعت نفت قابل مشاهده است.

مستحضرید که یکی از مهمترین الزامات و ضرورت های حال حاضر صنعت نفت با توجه به فشارها و محدودیت های سیاسی، توسعه ساخت داخل تجهیزات راهبردی صنعت نفت و کاهش وابستگی به خارج در این حوزه است و تحقق آن منوط به شناسایی سازندگان معتبر و فناوری های برتر و رایج در سطح بین الملل و ایجاد راهکار برای انتقال فناوری روز به کشورمان است. ارزنده ترین فرصت برای عملی کردن موارد فوق، شرکت در نمایشگاه های تخصصی بین المللی و مرتبط با صنایع نفت است زیرا علاوه بر شناخت و آشنایی مدیران و کارشناسان داخلی با فناوری و تجهیزات روز دنیا، امکان مذاکره و مشارکت با سازندگان بین المللی جهت سرمایه گذاری و انتقال فناوری به سازندگان ایرانی نیز فراهم می شود. در نتیجه علاوه بر ارتقای توان فنی و مهندسی سازندگان داخلی، امکان صادرات کالاهای ایرانی که تحت نظارت و تأئیدیه برندهای معتبر تولید شده اند ،‌ فراهم شده و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور را در پی خواهد داشت .
با توجه به مراتب فوق تأکید می شود که برپایی نمایشگاه های بین المللی مرتبط با صنعت نفت که نمایشگاه نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی تهران نیز یکی از معتبرترین آنها در منطقه است، گامی مؤثر در ارتقای سازندگان داخلی و محلی برای ارتباط آنها با شرکت های خارجی تولید کننده و صاحب فناوری تجهیزات نفتی است. لذا هر ساله ضرورت برگزاری هرچه با شکوه تر آن احساس می شود و امیدواریم شاهد حضور مؤثرتر سازندگان داخلی در نمایشگاه های بین المللی و عرضه کالای با کیفیت ایرانی به جهانیان باشیم.»

برچسب ها

نمایشگاه بین المللینمایشگاه داخلینمایشگاه صنعت نفتنمایشگاه بین المللی تهران
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا