با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن

فعالان معدنی ایرانی و خارجی در کرمان گردهم می‌آیند

عصر نمایشگاه- فعالان معدنی از داخل و خارج کشور با برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته در کرمان گردهم می‌آیند.

يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

فعالان معدنی ایرانی و خارجی در کرمان گردهم می‌آیند

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس, استان کرمان از سوم تا ششم تیرماه سال جاری میزبان ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی است و فعالان معدنی از هشت کشور جهان در این برنامه حضور دارند.

نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی با موضوع برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته صبح امروز در محل اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار شد و حامد نظری‌زاده دبیر کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: همایش معدن و فرصت‌های معدنی از سوم تا هفتم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود و میزبان فعالان معدنی در استان کرمان هستیم.

وی بیان داشت: نمایشگاه معدن نیز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان برگزار می‌شود.

**لزوم تلاش برای حضور حداکثری فعالان معدنی در نمایشگاه

بهادر رئیس کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم در سخنانی ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه مهمترین ابزار برای بازاریابی، مرکز تبادل اطلاعات موثر در افزایش مبادلات خارجی و همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی و افزایش سطح تولیدات و درآمد است.

وی همچنین ایجاد رقابت سالم داخلی و بین‌المللی ایجاد بستر مناسب برای انتقال تکنولوژی و کاهش هزینه‌های تمام شده را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها برشمرد و تصریح کرد: تلاش برای حضور حداکثری فعالان معدن در ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی باید صورت گیرد.

**96.6 درصد استخراج معادن کرمان مربوط به 4 ماده معدنی است

در این نشست همچنین حسن آذرآیین کارشناس معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار داشت: کرمان پهناورترین استان کشور است و زون‌های مختلف زمین‌شناسی در این استان وجود دارد بنابراین کرمان در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کرمان با داشتن ذخایر معدنی و تنوع معدنی در صدر استان‌های کشور قرار دارد اما جایگاه ویژه را در صنایع معدنی نداریم در حالی که پیشرفت صنایع معدنی به تکنولوژی، انرژی ارزان و مواد معدنی خام نیاز دارد و بستر مواد معدنی در استان کرمان خوب است اما در تکنولوژی کم و کاستی داریم.

این کارشناس ابراز داشت: با برگزاری نمایشگاه معدن می‌توانیم تکنولوژی را وارد استان کنیم و استفاده بهینه از نمایشگاه شود.

آذرآیین تاکید کرد: به لحاظ ضعف قوانین موجود شاهد این امر بودیم که اشخاص حقیقی و حقوقی بدون صلاحیت به معادن وارد شدند و این امر موجب شده معدن استان به حالت رکود برسد و در دهه اخیر در زمینه اکتشاف و صنایع معدنی کار زیادی انجام نشده است.

وی یادآور شد: قانون اصلاح شده و شرایط ابتدایی برای ورود به بخش معدن گذاشته شده و امیدواریم سرمایه‌گذاری‌های جدید به سرانجام برسد.

آذرآیین با اشاره به پیشرفت‌های استان کرمان در بخش معدن بیان کرد: سهم استان کرمان در تولید ناخالص داخل کشور 3.1 درصد است که 12 درصد سهم معدن است اما با توجه به ظرفیت معدنی ما عدد پایینی است و باید ارتقا یابد.

وی میزان ذخایر اکتشاف شده قطعی استان کرمان را 5.8 میلیارد تن ذکر کرد و ادامه داد: استان کرمان در استخراج کنستانتره، گندله، مس کاتدی رتبه نخست کشور را دارد و با 1.2 میلیارد ظرفیت تولید کک در صدر هستیم.

کارشناس معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: استان کرمان با 60 میلیون تن استخراج معدنی در 42 ماده معدنی دارای 21 درصد استخراج معدنی کشور است، اما 99.6 دهم درصد مربوط به آهن، مس، ذغال و کرومیت و بر روی دیگر معادن کار نشده است.

**حضور نمایندگان 8 کشور در نمایشگاه معدن کرمان

110 کمپانی برای حضور در ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی ثبت‌نام کرده‌اند که 75 درصد از خارج از استان کرمان و 25 درصد از داخل استان هستند و کمپانی‌های خارجی از 8 کشور چین، ایتالیا، کره، ژاپن، ترکیه، سوئد، آلمان و فرانسه نیز در نمایشگاه مذکور شرکت می‌کنند.

برچسب ها

نمایشگاه بین المللینمایشگاه صنعت و معدننمایشگاه داخلینمایشگاه معدن کرمان
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا