نمایشگاه خوشنویسی «هنر صلح» در فیلیپین

عصر نمایشگاه- نمایشگاه خوشنویسی مشترک هنرمندان ایران و فیلیپین به مناسبت روز ملی خوشنویسی ایران با عنوان «هنر صلح» در دانشگاه یو ـ پی فیلیپین برگزار شد.

يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱:۰۰

نمایشگاه خوشنویسی «هنر صلح» در فیلیپین

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، این نمایشگاه به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در فیلیپین، انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل، انجمن دوستی زنان فرهیخته ایران و فیلیپین و دانشگاه یو ـ پی، در محل کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

در این نمایشگاه دو هنرمند ایران و فیلیپین با خلق پنج اثر مشترک با عنوان «هنر صلح»، این آثار هنری را همزمان با آثار دیگری از خوشنویسی دو کشور را در معرض دید علاقمندان به فرهنگ و هنر دو کشور گذاشته‌اند.

نمایشگاه «هنر صلح» علاوه در دانشگاه یو ـ پی، در یک دانشگاه دیگر و یکی از کلیساهای مطرح مانیل (پایتخت فیلیپین) برپا خواهد شد و طی آن تعداد 60 تابلو به نمایش درخواهد آمد.

آیین افتتاحیه این نمایشگاه در دانشگاه یو ـ پی با حضور محمد جعفری‌ ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین، تندیس تقوی، هنرمند خوشنویس ایرانی و تایپان لوسه‌رو هنرمند خوشنویس فیلیپینی، برنار دیتا ریس چرچیل، رییس شورای مطالعات بین‌الملل فیلیپین و رییس انجمن ملی تاریخ این کشور، ماریا برنادت آبررا، رییس دانشکده امور اجتماعی و فلسفه دانشگاه یو ـ پی، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه هنر این دانشگاه و ایرانیان مقیم برگزار شد.

محمد جعفری‌ملک در سخنرانی خود در این آیین تأکید کرد: مردم ایران در هفت هزار سال تمدن خود جز صلح و دوستی چیز دیگری را به مردم جهان هدیه نداده‌اند.

برچسب ها

نمایشگاه خوشنویسینمایشگاه فیلیپین
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا