نمایش دستاوردهای فناورانه دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه عراق

عصر نمایشگاه- شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی در عراق، آخرین دستاوردهای فناورانه خود را به نمایش می‌گذارند.

شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳:۰۰

نمایش دستاوردهای فناورانه دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه عراق

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، "نمایشگاه نوکاپ"، رویدادی است که در بصره عراق با هدف "تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی و گسترش مبادلات تجاری به منظور توسعه مبادلات اقتصادی و مقایسه مصنوعات داخلی با فرآورده‌های خارجی به منظور رشد کیفی اقتصادی و رقابت سالم"، "ایجاد زمینه مساعد برای معرفی آخرین پدیده‌های صنعتی و تکنولوژی" از 9 تا 18 آذرماه امسال برگزار می‌شود.

"ایجاد تسهیلات لازم در جهت رشد بخش‌های مختلف اقتصادی از طریق همکاری‌های دو کشور"، "ایجاد زمینه مساعد برای نمایش کالاهای صادراتی جهت رشد و توسعه صادرات این‌گونه کالاها"، "آشنائی بازدیدکنندگان عراقی با کالا و تکنولوژی ایرانی و انتخاب اصلح از میان آنها"، "انعکاس نمایشگاهی سیاست‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی از طریق مشارکت فعال بخش‌های اقتصادی در نمایشگاه‌ها" از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با فراهم کردن امکان حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی؛ بازار این شرکت‌ها را در دنیا توسعه دهد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، استان بصره به عنوان دومین استان استراتژیک و مهم کشور عراق شناخته می‌شود. این شهر علاوه بر اینکه تنها شهر بندری این کشور محسوب می‌شود، یکی از بارونق‌ترین شهرها در زمینه تجارت و تبادلات تجاری این کشور هم هست. به همین دلیل ورود محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به این شهر می‌تواند مزایای اقتصادی و مالی زیادی برای آنها داشته باشد.

برچسب ها

نمایشگاه محصولات دانش‌بنیاننمایشگاه عراق
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا