گشایش نمایشگاه تخصصی ایران در شهر هرات افغانستان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان ایرانی و افغانستانی در شهر هرات آغاز به کار کرد

پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲:۰۰

گشایش نمایشگاه تخصصی ایران در شهر هرات افغانستان

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از صدا و سیما، نمایشگاه تخصصی فرصت‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در مراسم ویژه‌ای با حضور مسئولان ایرانی و افغان از جمله سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات، رایزن بازرگانی ایران در افغانستان، مسئولان برگزاری نمایشگاه، غرفه داران ایرانی و مسئولان محلی هرات افتتاح شد.
نمایشگاه تخصصی فرصت‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با حضور شرکت‌های معتبر تولیدی و صادر کنندگان معتبر کشورمان در بخش‌های مواد غذایی، پلاستیک، چینی آلات و ظروف آشپزخانه، لاستیک، دارو، رنگ، آلومینیوم و پتروشیمی و فولاد از امروز به مدت چهار روز در شهر هرات آغاز شد.
به علت تحولات سیاسی در افغانستان و همچنین شیوع کرونا، جمهوری اسلامی ایران در سه سال گذشته موفق به برگزاری نمایشگاه تخصصی در افغانستان نشد و این نخستین بار است که ایران در دوره حکومت سرپرست افغانستان به برگزاری نمایشگاه تخصصی در افغانستان اقدام می‌کند.
حجم مبادلات تجاری ایران و افغانستان در سال هزار و چهارصد و یک، حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار بود که صادرات ایران به افغانستان یک میلیارد و ششصد و پنجاه و سه میلیون دلار و واردات ایران از افغانستان کمتراز سی میلیون دلار بوده است.
بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، حجم مبادلات تجاری دو کشور با پنج درصد رشد در سه ماهه اول سال جاری به رقم چهارصد میلیون دلار رسیده است و انتظار می‌رود این میزان تا پایان سال جاری به دو میلیارد دلار افزایش یابد.
نمایشگاه تخصصی ایران در شهر هرات در حالی برگزار می‌شود که نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل اخیرا اعلام کرد: ساماندهی صادرات ایران به افغانستان، فعال سازی خط آهن خواف-هرات، تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران دو کشور با هدف رونق بخشی به تجارت ایران و افغانستان بخشی از اقدامات انجام شده برای توسعه تجارت با افغانستان است.

برچسب ها

نمایشگاه افغانستان
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا