با حضور مدیرکل صنایع سلولزی وزارت صمت؛

ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ آغاز به‌کار کرد

عصر نمایشگاه- ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات وابسته امروز (یکشنبه) با مشارکت ده‌ها شرکت داخلی و خارجی از ایران به‌ویژه شرکت های دانش بنیان و استارتاپی و نمایندگانی از کشورهای چین، هند و اندونزی در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران گشایش یافت.

يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸:۰۰

ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ آغاز به‌کار کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، این نمایشگاه با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت و انجمن ها و تعاونی های مرتبط در سه حوزه اصلی (خودکفایی در تولید داخلی، صادرات و بازاریابی و ماشین آلات، صنایع و تجهیزات) برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه که نسبت به دوره گذشته 100درصد رشد نشان می‌دهد، شرکت ها و واحدهای تولیدی داخلی و خارجی گرد هم آمده و ضمن ارائه آخرین فناوری‌های این حوزه، با یکدیگر به تبادل اطلاعات و بررسی همکاری‌های مشترک می‌پردازند.

همچنین بخش ویژه ای نیز به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ ها اختصاص داده شده تا این شرکت ها بتوانند نوین ترین خدمات و فعالیت های نوآورانه خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

در کشور سالیانه بیش از یک میلیون و 600 هزار تن کاغذ تولید می‌شود که این رقم 40 درصد بیش از نیاز داخلی است و بقیه آن به کشورهای مختلف از جمله اروپا، آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

در حال حاضر120 کارخانه در زمینه تولید کاغذ در کشور فعالیت دارند که به‌جز تامین ماده اولیه آخال (ضایعات کارتن و کاغذ)، با مشکل خاصی مواجه نیستند.

مصرف سالیانه کاغذ و مقوا در ایران نزدیک‌به یک میلیون و 900 هزار تن و حجم واردات نیز سالیانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن است.

برپایه این گزارش، نیاز سالیانه کشور به کاغذ بسته‌بندی 850 هزار تن است، این در حالی است که سالیانه یک میلیون و 600 هزار تن از این کاغذ تولید و مازاد آن به کشورهای مختلف از جمله اروپا، آسیا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

در زمینه کاغذ تحریر، نیاز سالیانه کشور حدود 250 هزار تن است که از این رقم حدود 50 هزار تن در داخل تولید می شود. البته ظرفیت ایجاد شده هم کمتر از نیاز داخل و چیزی حدود 180 هزار تن است . همچنین مصرف سالیانه کاغذ کتاب درسی 40 هزار تن است.

برپایه این گزارش، سالیانه 120 هزار تن کاغذ بهداشتی در کشور مصرف می‌شود، اما تولید در این عرصه بیش از 200 هزار تن است.

میزان تولید مقوا در کشور نیز سالیانه 250 هزار تن و میزان مصرف 110 هزار تن است که حدود یکصد هزار تن آن صادر می شود. همچنین میزان تولید سالیانه تیشو 175 هزار تن و میزان مصرف آن 160هزار تن است .

به گفته کارشناسان، اکنون سرانه مصرف انواع کاغذ در کشورمان 22 کیلوگرم، در اروپا 55 کیلوگرم و در آمریکا 160 کیلوگرم است.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات وابسته از امروز تا چهارم مرداد هر روز از ساعت هشت تا 15 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

 

 

برچسب ها

نمایشگاه کاغذ و مقوا
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا