مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران بیان کرد

نمایشگاه های کتاب استانی مکانی برای دسترسی آسان به تازه های نشر

عصر نمایشگاه- مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران گفت: هنوز برخی از استان های کشور فاقد کتابفروشی های به روز هستند و نمایشگاه ها امکان دسترسی آسان به تازه های نشر را فراهم می کنند

نمایشگاه های کتاب استانی مکانی برای دسترسی آسان به تازه های نشر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، امیرمسعود شهرام نیا اظهار کرد: نمایشگاه های استانی کتاب، پاسخگوی نیاز مردم هستند و
    بسیاری از علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی در استان های کشور، امکان بهره مندی از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را ندارند و از سوی دیگر به علت وجود ضعف در شبکه توزیع مناسب کتاب، برپایی نمایشگاه های استانی کتاب تلاشی برای پاسخگویی به نیاز موجود و برطرف کردن این خلا است.

    شهرام نیا تصریح کرد:برگزاری نمایشگاه های کتاب در این استان ها به دنبال ایجاد شور و نشاطی در حوزه کتاب و کتابخوانی است، همان طور که برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران نیز همین هدف را دنبال می کند.

    به گفته وی ،برگزاری نمایشگاه کتاب در استان ها یک گردهمایی و مانور فرهنگی با محوریت کتاب است، این تجربه در اغلب کشورهای دنیا نیز دنبال می شود، نه تنها تعداد نمایشگاه های کتاب را کم نکرده اند بلکه افزایش داده اند. به عنوان مثال در ایتالیا به جای یک نمایشگاه، شاهد برپایی چندین نمایشگاه در سطح بین المللی هستیم. همین طور است در روسیه که حداقل دو نمایشگاه مهم هر ساله در این کشور برگزار می شود.

    مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران درباره افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب افزود:برگزاری نمایشگاه های کتاب در تمام 23 سال گذشته با فراز و فرودهایی مواجه بوده است.

    وی تصریح کرد:در سال های اول، با توجه به حمایت های خوبی که از ناشران می شد همه ناشران بزرگ کشور حضور داشتند، اما در سال های اخیر با کاهش حمایت ها، افزایش تخفیف اجباری برای ناشران و سوگیری هایی که نسبت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشت، بسیاری از ناشران مطرح کشور در نمایشگاه های استانی کتاب شرکت نمی کردند.

    شهرام نیا اضافه کرد: از دو سال قبل تخفیف اجباری را از 20 درصد به 10 درصد کاهش دادیم، سعی کردیم در استان ها در حد مقدورات حمایت ها و امکاناتی را ایجاد کنیم، عدالت را در انتخاب ناشران رعایت کردیم و در عین حال سعی کردیم تعامل بیشتری با ناشران داشته باشیم تا در نتیجه به مرور شاهد استقبال ناشران مطرح از نمایشگاه های کتاب استانی باشیم.

    وی اظهار داشت :البته هنوز جای کار برای حضور برخی دیگر از ناشران مطرح و عرضه کتاب های مورد نظر مخاطبان وجود دارد که امیدوارم با تعامل همراه با اعتماد با ناشران به وضعیت مطلوب تر برسیم.

    وی درباره ایجاد تغییرات در برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب در سال آینده گفت: آیین نامه برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب در حال بازبینی و بررسی است که از تشکل های نشر نیز دعوت کرده ایم نظراتشان را مطرح کنند.

    شهرام نیا اظهار امیدواری کرد در شش ماه ابتدایی سال آینده، پس از بررسی های جدی، نواقص احتمالی موجود برطرف شود و تغییراتی را نیز در جهت افزایش کیفیت مد نظر قرار خواهیم داد و حمایت بیشتر از کتابفروش ها را نیز در دستور کار خود قرارداده ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت