با حمایت دفترصادرات معاونت صنایع دستی صورت گرفت؛

سازمان میراث فرهنگی میزبان نمایشگاهی ازدست سازه های نقره و جواهر قم

عصر نمایشگاه- نمایشگاه سنگ و رنگ ، سیم و چنگ از آثار انگسترهای نقره و جواهرهنرمند هادی ابراهیمی ازشهر قم به حمایت دفتر معاونت صنایع دستی از ۲۰ تا ۲۴ شهریور ماه ( به استثای روز ۲۲ شهریور ) در ساختمان شماره ۱ سازمان از ساعت ۹صبح تا ۱۶ عصر پذیرای علاقمندان است.

سازمان میراث فرهنگی میزبان نمایشگاهی ازدست سازه های نقره و جواهر قم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، هادی ابراهیمی هنرمند جوان کشورمان  که از 12 سالگی در این حرفه فعالیت دارد و دارای مهر اصالت  در این رشته . چند سالی است  به صورت حرفه ای فقط در رشته جواهر نگاری یا مخراج کاری فعالیت دارد  ایشان در زمینه معرفی این رشته گفت: با شروع  فعالیت در این هنر بعد از چند سال کار دررشته ملیله سازی با طلا در رشته زیور آلات متاسفانه با رکود بازار این رشته منسوخ و من به رشته نقره سازی علاقمند شدم و از 15 سالگی با شاگردی در محضر برادرم در رشته نقره سازی  و سنگهای قیمتی شروع به کار کردم که همان مخراج کاری یا جواهر سازی است. بنده از سال 77 این رشته و سبک کار را به همراه برادرم در ایران مرسوم کردم ، که خوشبختانه امروز بسیاری از هنرمندان نیز در این رشته فعال هستند.در کاتالوگی که در سال 89 به چاپ رسانده ام ، طرح های مختلف از آثار خود و اساتید قدیمی چاپ شده که کاملترین کاتالوگ از لحاظ تنوع مدلهای انگشتردر ایران است.  
    وی در ادامه گفت : در این نمایشگاه بیش از 70 انگشتری نقره به نمایش گذاشته شده و به جز تراش نگین ها که در چندین مورد آنها را نیز خود انجام داده ام از اولین مراحل طراحی و ریخته گری تا نشاندن سنگهای قیمتی به صورت دستی و ساخت بنده می باشد. از جمله یک انگشتر با رکاب فیلی دور چنگ نقره ای با سنگ فیروزه با تراش مستطیل شکل را میتوانم نام ببرم.

    ابراهیمی تاکید کرد: در این رشته با توجه به بالا بودن قیمتها ، ما خیلی به فروش آثار در نمایشگاهها امیدوار نیستیم ، آنچه مهم  و مدنظر است برخورد نزدیک  و آشنایی با علاقمندان ،  صاحبان فن و هنر،  اساتید  و سایر هنرمندان در این رشته و سایر رشته های هنری است.

    وی ضمن تشکر از معاونت صنایع دستی کشور برای فراهم سازی فرصت نمایشگاه تاکید کرد: از آنجا که در نمایشگاههای متعدد و بیشماری به صورت انفرادی و گروهی شرکت کرده ام و آخرین آنها جشنواره آش زنجان بود ، تقاضا دارم که برای نمایشگاههای صنایع دستی تبلیغات بهتر و بیشتری انجام شود تا استقبال از جانب مردم بیشتر باشد و همچنین در ارائه غرفه ها به هنرمندان به مسئله نورپردازی درست و صحیح  و مکان مناسب هم توجه شود .

    این هنرمند جوان کشورمان در پایان گفت  : در این نمایشگاه ورک شاپ زنده از ساخت انگشتری برای علاقمندان هم به اجرا گذاشته می شود ، همچنین علاقمندان میتوانند برای اطلاعات بیشتر به     TELEGRAM.ME/LUXEJEWELERY   مراجعه کنند.

    لازم به ذکراست، این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از20تا24 شهریور (به استثنای روز 22 شهریور )در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت