در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش ؛

نمایش آثار ریزنگاری و سوخته نگاری در نمایشگاه میراث نبی

عصر نمایشگاه- کوچکترین کتیبه های احادیث ،آیات و آثار سوخته نگاری به مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر در نمایشگاه میراث نبی در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش گشایش یافت.

نمایش آثار ریزنگاری و سوخته نگاری در نمایشگاه میراث نبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، در این نمایشگاه که دوشنبه شب گشایش یافت آثار ریز نگاری ، سوخته نگاری و خطاطی با تنوع طرح در موضوعات مذهبی و غیر مذهبی به نمایش در آمده است.
    این آثار شامل کوچکترین کتیبه های احادیث و آیات قرانی است که بر روی ارزن، گندم و پرکاه با طرح های مختلف به سبک سوخته نگاری و هویه کاری توسط هنرمند پیشکسوت 'مرتضی نداف ' خلق شده و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.
    آثار هنری به نماش گذاشته در این نمایشگاه با چشم غیر مسلح دیده نمی شود و بازدید کنندگان می توانند با ذره بین آن را مشاهده کنند.
    این آثار با استفاده از چوب و دستگاه هویه و با ایجاد سوخت روی چوب بصورت تیره و روشن خلق می شود .
    بیش از 40 تابلو ی این هنرمند با عناوینی چون اعجاز ، علی قلب زمین ، ماه رستگاری ، معراج پیامبر ، یوزپلنگ، برخی آیات قرآنی و احادیث با هنر سوخته نگاری چوب به نمایش در آمده است .
    قرار است در ایام برگزاری این نمایشگاه از دو تابلو پنجره فولاد و میراث نبی رو نمایی شود.
    خلق کتیبه امام خمینی (ره) ، نگارش آیه الکرسی و تکرار هفت مرتبه سوره توحید روی دانه گندم با هویه ، نگارش سوره توحید روی دانه ارزن ، کشیدن تصویر آیت الله مرعشی نجفی در ابعاد یک سانت ونیم ،ثبت سند ملی چادر و حجاب اقوام ایرانی ، کوچکترین کتیبه قرآنی جهان روی پر کاه از آثاری است که نداف در کارنامه هنری خود دارد .
     مرتضی نداف متولد 1359 است و عنوان نخست جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سال 90، عنوان برگزیده دو سالانه کشوری نگاره های چوبی میراث فرهنگی در سال 86 ، برگزیده جشنواره بین المللی امام رضا در سالهای 88 و 89، برگزیده مسابقات هنری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سال 85 ، برگزیده جشنواره قرآن و عترت دهه کرامت سال 83 در قم را کسب کرده است .
    سوخت نگاری، هنر سوزاندن چوب با هویه است که این هنر به طور کامل با دست انجام می شود و تناسب سایه روشن های اعمال شده بر روی چوب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است ، در سوخته کاری از دو رنگ اصلی قهوه ای و طلایی و طیف های مختلفی که از این دو رنگ بوجود می آید، استفاده می شود.
    نمایشگاه میراث نبی تا 30 شهریور ماه پذیرای بازدید کنندگان است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت