معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خوی:

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در خوی برپا شد

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خوی گفت: نمایشگاه صنایع دوستی و هنرهای سنتی در پارک ملت خوی همزمان با آغاز سومین جشنواره آفتابگردان خوی افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در خوی برپا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، علی اکبر چیت ساز با اشاره به برگزاری جشنواره آفتابگردان اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در پارک ملت خوی توسط فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهر خوی و دیگر مسئولان محلی همزمان با آغاز سومین جشنواره آفتابگردان خوی افتتاح شد.

    وی افزود: در این نمایشگاه که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی برپا شده است  صنایع دستی و هنرهای سنتی مختلفی به نمایش گذاشته شده و علاقمندان می‌توانند تا 30 شهریور ماه از این نمایشگاه بازدید کنند.

    معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خوی تصریح کرد: همچنین با توجه به برگزاری سومین جشنواره آفتابگردان  خوی در نمایشگاه صنایع دستی بخشی نیز به موضوع فرآوری سنتی محصول آفتابگردان اختصاص داده شده است.

    وی بیان داشت: توانمندی‌های غذاهای سنتی و صنایع دستی، اجرای موسیقی‌های محلی و آشنا ساختن مردم با آیین‌ها و سنت‌های مناطق مختلف شهرستان خوی در کنار دستاوردهای برخی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان خوی در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های دیگر سومین جشنواره آفتابگردان در شهرستان خوی هستند.

    یت ساز با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان خوی خاطرنشان کرد: شهرستان خوی قطب اصلی تولید محصول آفتابگردان در کشور محسوب می‌شود و مقام نخست تولید آفتابگردان در کشور را دارد و بیش از 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان خوی به کشت آفتابگردان اختصاص یافته و با تولید 18 هزار تن تخم آفتابگردان، قطب اول کشور در تولید این محصولات است.

    نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات فرهنگی و اجتماعی خوی در حاشیه این جشنواره برپا شده است که دیشب قبل از آغاز آیین افتتاحیه توسط فرماندار خوی و دیگر مسئولان محلی افتتاح شد.

    گفتنی است ،شهرستان خوی قطب اصلی تولید محصول آفتابگردان در کشور محسوب می شود و مقام نخست تولید آفتابگردان در کشور را دارد.

    بیش از 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان خوی به کشت آفتابگردان اختصاص یافته و با تولید 18 هزار تن تخم آفتابگردان، قطب اول کشور در تولید این محصولات است.

    میزان گردش مالی تولید و فروش تخمه آفتابگردان و کدو در این شهرستان چهار هزار میلیارد ریال تخمین زده می شود و بازار بزرگ تخمه و آفتابگردان خوی تنها بازار این محصول در کشور به شمار می رود.

    شهرستان خوی با 375 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان های کهن تاریخی ایران اسلامی در شمال استان آذربایجان غربی و در 134 کیلومتری ارومیه واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت