نمایشگاه بین‌المللی قاهره برگزار می کند

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره بدون ترکیه

عصر نمایشگاه- چهل‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از ۷ تا ۲۱ بهمن در حالی در مصر برپا خواهد شد که در آن ۳۴ کشور عربی و ۱۳ کشور غیرعرب حضور خواهند داشت اما نامی از ایران دیده نمی‌شود.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره بدون ترکیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، چهل‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره 27 ژانویه تا 10  حالی در مصر برپا خواهد شد که در آن 34 کشور عربی و 13 کشور غیرعرب حضور خواهند داشت.نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره که پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 هر ساله ضعیف‌تر از گذشته برگزار می‌شود امسال شاهد حضور بحرین به عنوان میهمان ویژه خواهد بود.

    در میان کشورهای غیرعرب زبان اگرچه اسامی روسیه، آذربایجان، آلمان، فرانسه، چین و دانشگاه جهانی آمریکا و انستیتوی فرهنگی انگلستان دیده می‌شود، نامی از ایران وجود ندارد.

    در این بین به گفته مسئولان برگزاری این نمایشگاه، 850 ناشر از جمله 50 ناشر غیرعرب زبان، 250 ناشر عرب و 550 ناشر مصری در نمایشگاه حضور دارند.

    همچنین نمایشگاه امسال اما علاوه بر فعالیت‌های جانبی هنری و فرهنگی برای جوانان و کودکان با محوریت شعرایی چون نزار قبانی، محمود درویش و ... در کنار محل مرکزی برگزاری نمایشگاه، در منطقه «سور ازبکیه» قاهره که معروف‌ترین منطقه فروشگاهی کتاب است 118 غرفه برپا کرده است.

    اما شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره سال جاری «فرهنگ در رویارویی» است که از نگرانی اهل فرهنگ نسبت به تهاجمات فرهنگی خبر می‌دهد.

    بنابر این گزارش، نمایشگاه امسال البته از سیاست خالی نخواهد بود و برای نخستین بار بدون حضور ترکیه و البته قطر برپا خواهد شد و تلاش مصری‌ها برای حضور ناشران قطری همچنان ادامه دارد.

    گفتنی است ،در این بین آثار ممنوع هم با نگاه سیاسی تعیین شده است تا جایی که گفته می‌شود کتاب‌های تالیف شده توسط رهبران اخوان المسلمین از حسن البنا و سیدقطب تا رهبران متاخر از جمله محمد بدیع آخرین مرشد اخوان به دلایل قضایی ممنوع است.حتی یک منتقد ادبی به نام «محمد السیسی» خواستار فشار و تحریم نشر معروف «الشروق» شده که در سال‌های گذشته کتب رهبران اخوان المسلمین را منتشر کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت