با حضور اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی ؛

هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در تبریز برگزار شد

عصر نمایشگاه- هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج با حضور اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی در حسینیه گلزار شهدای تبریز برگزار شد.

هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در تبریز برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج با حضور اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی در حسینیه گلزار شهدای تبریز برگزار شد.

    سرهنگ پاسدار علی قادری جانشین سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی در افتتاحیه جشنواره هنرهای تجسمی بسیج اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های مهم آذربایجان دفاع همه جانبه از تمامیت ارضی کشور در طول یکصد سال اخیر است.

    وی ادامه داد: دفاع مقدس توانست با حضور همه آحاد مردم از جمله هنرمندان هویت انقلاب، استقلال و تمامیت ارضی را حفظ کند؛ شیخ محمد خیابانی، ستارخان و باقرخان، شهید مدنی و شهید آیت الله قاضی گواه این مدعا هستند.

    سرهنگ قادری یادآور شد: استاد شهریار خود به عنوان یک هنرمند با وجود مخالفت‌های برخی افراد به خوبی دین خود را به دفاع مقدس ادا کرد؛ این استاد بزرگ شعر و ادب سال 66 با حضور در میان رزمندگان لشگر عاشورا پیش از عملیات بیت المقدس 3 شور فراوانی به رزمندگان داد و شب بیادماندنی را رقم زد.

    غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان در افتتاحیه جشنواره هنرهای تجسمی بسیج بیان کرد: هر اثر هنری می‌تواند پیام ولایتمداری و ارزش‌های دینی را داشته باشد و می‌تواند تداعی‌کننده همین معنی باشد که البته بستگی به نگاه هنرمند دارد.

    وی با اشاره به اینکه هنرمند می‌تواند قلب‌ها را احیا کرده و یا بمیراند، ادامه داد: اگر  هنرمندی فکرش این باشد که در کدام رتبه جشنواره می‌ایستد یا نسبت به دیگری برتر است بازنده خواهد بود اما هنرمندی که با نگاه دستاورد محور به این جشنواره آمده با کوله باری از تجربه به شهر و دیار خویش باز خواهد گشت.

    منتظری یادآور شد: از هنرمندان می‌خواهیم از کارگاه‌های آموزشی این جشنواره که از سوی اساتید بزرگ برگزار می‌شوند به خوبی بهره ببرند؛ با کمک صدا و سیما آثار خوب و برتر را به عموم مردم معرفی کرده و آنها را در قالب نمایشگاه‌های سیار در سراسر کشور عرضه خواهیم کرد.

    بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم هنرمندان تجسمی با حضور در محل گلزار شهدای وادی رحمت تبریز، به مقام این شهدا ادای احترام کردند. این مراسم با تلاش روابط عمومی بسیج هنرمندان و سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی برگزار شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت