مدیرکل امور عشایری استان اردبیل مطرح کرد

حضور عشایر شاهسون در نمایشگاه توانمندی جامعه عشایری

عصر نمایشگاه- مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: کوچ پاییزه عشایر بر اساس برنامه‌ریزی و تقویم اعلام شده قرار است از نیمه دوم مهرماه آغاز شود.

حضور عشایر شاهسون در نمایشگاه توانمندی جامعه عشایری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، قادر هنرمند امروز اظهار کرد: جلسه ستاد امور عشایری استان اردبیل در روزهای آینده تشکیل جلسه داده و هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برای انجام کوچ پاییزه عشایر در موعد مناسب انجام می‌دهد تا زمینه برای آغاز کوچ پاییزه عشایر شاهسون استان اردبیل آغاز شود.

    وی با بیان اینکه امیدواریم عشایر از کوچ زودهنگام به قشلاق پرهیز کرده و در موعد مقرر و با توجه به شرایط آب و هوایی خاص در منطقه زمان کوچ خود را از نیمه دوم مهرماه آغاز کنند، افزود: امیدواریم کوچ پاییزه عشایر نیز با همراهی و حمایت مسؤولان با سلامت کامل انجام شده و شاهد حضور عشایر این منطقه به مناطق قشلاقی باشیم.

    هنرمند با اشاره به برگزاری کنگره منطقه‌ای کانون‌های فرهنگی و هنری مناطق روستایی و عشایری در اردبیل بیان کرد: این کنگره طی روزهای اول و دوم مهرماه در اردوگاه مقدس اردبیلی برگزار خواهد شد تا 200 نفر از منتخبان و خادمان و فعالان مراکز فرهنگی و هنری مساجد حضور پیدا کرده و از آنها تجلیل شود.

    وی نقش تاثیرگذار جامعه عشایری را در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از این مرز و بوم یادآور شد و افزود: مراسم عزاداری حسینی جامعه عشایری که به حالت سنتی اجرا می‌شود نشان از عمق ارادت و علاقه آنها به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مکتب اسلام است.

    مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با بیان اینکه عشایر غیرتمند شاهسون در سال گذشته برای زائران حسینی در ایام اربعین 300 گوسفند به عنوان اهدا و نذری جمع‌آوری کرده و در اختیار ستاد اربعین حسینی قرار دادند، افزود: امسال نیز در برنامه‌های ایام محرم و پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی جامعه عشایری با اخلاص و توان مضاعف تلاش خواهند کرد تا در خدمت زائران حسینی باشند تا امسال نیز در این حرکت معنوی نقش و سهمی را انجام دهند.

    هنرمند از برگزاری نمایشگاه توانمندی تولیدات جامعه عشایری و پشتیبانی آنها از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و اظهار کرد: همزمان با روز 15 مهرماه که به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده در کنار 27 استان کشور ما نیز در نمایشگاه ارائه توانمندی‌های جامعه عشایری و روستایی در تهران شرکت خواهیم کرد تا بتوانیم این توانمندی‌ها را در معرض دید قرار دهیم.

    وی یادآور شد: برگزاری این رویدادها قطعا زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا بیش از هر زمان دیگر توانمندی جامعه عشایری به نمایش گذاشته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت